Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Denne gang skulle jeg både have Aurora og Revolution med og min lillesøster skulle ride sit første landsstævne på sin treer pony. Vi fik fri fra skole og kørte alle ponyerne derop om torsdagen for at de kunne vænne sig til banen. Jeg skulle stå opstaldet sammen med nogle af mine rigtig gode veninder så det var bare mega hyggeligt.

Vi var oppe tidligt hver morgen for at gå med ponyerne og min lillesøsters klasse gik som den første. Fredag skulle jeg ride PRT på Aurora, hun var ok med mig, men vi fik et par dyre fejl og endte på en tredjeplads. Revolution skulle gå lille tur, så han skulle gå PRI. Han kiggede lidt, men vi fik en ok tur og endte på en sjetteplads.

Lørdag var det så PRM og denne gang var Aurora bare mega fin, hun gik 71% og vi blev nummer to. Revolution skulle gå PRT, men blev alt for frisk, så vi fik ikke ligefrem den bedste tur og endte på 65%.

Copyright Ridehesten.com

Søndag var det kür med Aurora. Hun gik 73% og vi blev samlet nummer to og kom ind til præmieoverrækkelse, hvor vi skulle ride æresrunde. Både Aurora og Mathildes pony, som blev nummer tre blev meget friske og løb af sted i fuld galop. Revolution gik en ok PRI med nogle dyre fejl til 67%. Det var dejligt at Revolution skulle gå lille tur for så havde jeg hele dagen sammen med mine veninder. Jeg vandt en højtaler den første dag, så vi hørte musik, mens vi flettede og hjalp hinanden med at sadle op.

Min lillesøster var meget nervøs, fordi det var hendes første landsstævne, men jeg hjalp hende så godt jeg kunne og de andre treerponypiger var mega søde til at tage hende med ind i deres fællesskab, så hun fik et rigtig godt stævne.

Jeg synes, det var et super hyggeligt første landsstævne i 2020, og jeg glæder til mange gode oplevelser med mine veninder og skønne ponyer, resten af sæsonen.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

Mirakelføl: Sædcelle har overlevet i 13 dage