Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Denne gang skulle jeg både have Aurora og Revolution med og min lillesøster skulle ride sit første landsstævne på sin treer pony. Vi fik fri fra skole og kørte alle ponyerne derop om torsdagen for at de kunne vænne sig til banen. Jeg skulle stå opstaldet sammen med nogle af mine rigtig gode veninder så det var bare mega hyggeligt.

Vi var oppe tidligt hver morgen for at gå med ponyerne og min lillesøsters klasse gik som den første. Fredag skulle jeg ride PRT på Aurora, hun var ok med mig, men vi fik et par dyre fejl og endte på en tredjeplads. Revolution skulle gå lille tur, så han skulle gå PRI. Han kiggede lidt, men vi fik en ok tur og endte på en sjetteplads.

Lørdag var det så PRM og denne gang var Aurora bare mega fin, hun gik 71% og vi blev nummer to. Revolution skulle gå PRT, men blev alt for frisk, så vi fik ikke ligefrem den bedste tur og endte på 65%.

Copyright Ridehesten.com

Søndag var det kür med Aurora. Hun gik 73% og vi blev samlet nummer to og kom ind til præmieoverrækkelse, hvor vi skulle ride æresrunde. Både Aurora og Mathildes pony, som blev nummer tre blev meget friske og løb af sted i fuld galop. Revolution gik en ok PRI med nogle dyre fejl til 67%. Det var dejligt at Revolution skulle gå lille tur for så havde jeg hele dagen sammen med mine veninder. Jeg vandt en højtaler den første dag, så vi hørte musik, mens vi flettede og hjalp hinanden med at sadle op.

Min lillesøster var meget nervøs, fordi det var hendes første landsstævne, men jeg hjalp hende så godt jeg kunne og de andre treerponypiger var mega søde til at tage hende med ind i deres fællesskab, så hun fik et rigtig godt stævne.

Jeg synes, det var et super hyggeligt første landsstævne i 2020, og jeg glæder til mange gode oplevelser med mine veninder og skønne ponyer, resten af sæsonen.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Amarone lever ikke mere

10-02-2020 21:29, af Thomas Bach Jensen

Thomas Sandgaards landsholdshest, den kårede hingst og hele familien Mørup Sandgaards betydningsfulde og afholdte Amarone er død i en alder af 18 år

Regerende verdensmester er død

14-02-2020 10:19, af Thomas Bach Jensen

Vinder af verdensmesterskabet for 6-årige dressurheste i Ermelo i 2019, Zonik-sønnen Zucchero, er død af kolik knap 7 år gammel

Alexander Helgstrand gør op med fordomme (video)

11-02-2020 13:07, af Thomas Bach Jensen

Alexander Yde Helgstrand står ved sin sport og gør op med mange fordomme i en artikel i avisen Nordjyske, hvor han også fortæller, at han i år stræber efter EM i dressur for juniorer 

Sparer du for meget på strøelsen?

12-02-2020 11:29, af Thomas Bach Jensen

En undersøgelse har vist, at det er en dårlig ide at spare på strøelse. Særligt i løsdriftsstalde er det vigtigt for rangordenens lavest stående individer i gruppen med tilstrækkelig område med strøelse, hvor hestene kan hvile sig

OL-hingsten Desperados pludseligt død