Nyudklækket student er lig med mere tid til hest

10-07-2019 09:00, af Rebecca Sofie Larsen

For 2 uger siden blev jeg langt om længe student, læs her hvad jeg har af planer for et forhåbentligt spændende og lærerigt år i hestens tegn

Copyright Ridehesten.com
Fotos taget af Rikke Lykke Thelin. Billederne er fra vores fotoshoot i sidste uge, hvor det gik lidt vildt for sig, idet Armantic blev forskrækket, stejlede og ramte min skulder. Dog skete der ikke noget alvorligt.

Efter 3 års hårdt arbejde kan jeg endelig kalde mig selv for student. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg de sidste 3 måneder har haft svært ved at få alt til at gå op i en højere enhed, da jeg har, skulle koncentrere mig om eksamensforberedelse/eksamenslæsning, eksamener, arbejde og Armantic. Nu kan jeg til gengæld ånde lettet op, for nu er jeg færdig med skole for et stykke tid. Jeg har valgt at holde et sabatår for at få 100 % styr på, hvilken videregående uddannelse jeg vil søge ind på. Jeg har også valgt at holde et sabatår, for at kunne koncentrere mig lidt mere om Armantic og min ridning.

Mange mener at et sabatår er noget pjat, og at man hellere bare skulle komme direkte i gang med en videregående uddannelse, men trods det har jeg valgt at holde et sabatår. Jeg tror, at et sabatår er godt for mange unge mennesker, der endnu ikke er helt sikre på hvad de gerne vil (her inklusiv mig selv). Jeg tror også at et sabatår er godt for ens mentale velvære, ikke mindst fordi man får et pusterum, hvor der er plads til at dyrke sine interesser på et højere niveau end hvis man fx er under uddannelse og samtidigt har et job man skal passe for at få tingene til at hænge sammen.

Copyright Ridehesten.com

Som tidligere nævnt vil jeg blandt andet bruge mit sabatår på at fokusere mere på min sport. Jeg ser frem til et år, hvor jeg har muligheden for at komme endnu tættere på min hest og fokusere på hvordan vi skal videreudvikle os sammen. Allerede nu kan jeg afsløre at vi starter op på springundervisning hos en ny springunderviser, hvilket jeg ser meget frem til, da jeg virkelig savner at springe. Derudover sker der også en række andre ting, som jeg løbende vil fortælle om i mine kommende blogs. Fx vil jeg gerne i gang med stævner igen, inddrage horsemanship mere i min daglige omgang med heste, fokusere mere på min og hestens fysik, få ny inspiration i forhold til videreudvikling af dressuren, opstart af terrænridning mv.

Alt i alt ser jeg frem til et år med masser af nye og spændende udfordringer i vente, og jeg vil løbende opdatere og fortælle om mine oplevelser, - og til alle jer unge hestefolk derude, som er i gang med en ungdomsuddannelse vil jeg bare lige kort sige, at i skal passe på jer selv og at i skal se frem til de dage/uger, hvor i bliver fejret som ny udklækkede studenter. Det er dage/uger fyldt med de fedeste oplevelser man aldrig får igen.

Tak fordi i læste med,
Kh Rebecca

Læs også

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Når man skal finde en ny springunderviser

03-06-2019 15:06, af Rebecca Sofie Larsen

Lige efter Armantic blev skadet, meddelte vores daværende springunderviser, at han startede et nyt job i Tyskland, hvilket jo betød, at han skulle flytte til Tyskland og at vi nu skulle ud og finde en ny. Dette har dog vist sig at være lettere sagt end gjort… Læs her hvorfor

Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag