Nyudklækket student er lig med mere tid til hest

10-07-2019 09:00, af Rebecca Sofie Larsen

For 2 uger siden blev jeg langt om længe student, læs her hvad jeg har af planer for et forhåbentligt spændende og lærerigt år i hestens tegn

Copyright Ridehesten.com
Fotos taget af Rikke Lykke Thelin. Billederne er fra vores fotoshoot i sidste uge, hvor det gik lidt vildt for sig, idet Armantic blev forskrækket, stejlede og ramte min skulder. Dog skete der ikke noget alvorligt.

Efter 3 års hårdt arbejde kan jeg endelig kalde mig selv for student. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg de sidste 3 måneder har haft svært ved at få alt til at gå op i en højere enhed, da jeg har, skulle koncentrere mig om eksamensforberedelse/eksamenslæsning, eksamener, arbejde og Armantic. Nu kan jeg til gengæld ånde lettet op, for nu er jeg færdig med skole for et stykke tid. Jeg har valgt at holde et sabatår for at få 100 % styr på, hvilken videregående uddannelse jeg vil søge ind på. Jeg har også valgt at holde et sabatår, for at kunne koncentrere mig lidt mere om Armantic og min ridning.

Mange mener at et sabatår er noget pjat, og at man hellere bare skulle komme direkte i gang med en videregående uddannelse, men trods det har jeg valgt at holde et sabatår. Jeg tror, at et sabatår er godt for mange unge mennesker, der endnu ikke er helt sikre på hvad de gerne vil (her inklusiv mig selv). Jeg tror også at et sabatår er godt for ens mentale velvære, ikke mindst fordi man får et pusterum, hvor der er plads til at dyrke sine interesser på et højere niveau end hvis man fx er under uddannelse og samtidigt har et job man skal passe for at få tingene til at hænge sammen.

Copyright Ridehesten.com

Som tidligere nævnt vil jeg blandt andet bruge mit sabatår på at fokusere mere på min sport. Jeg ser frem til et år, hvor jeg har muligheden for at komme endnu tættere på min hest og fokusere på hvordan vi skal videreudvikle os sammen. Allerede nu kan jeg afsløre at vi starter op på springundervisning hos en ny springunderviser, hvilket jeg ser meget frem til, da jeg virkelig savner at springe. Derudover sker der også en række andre ting, som jeg løbende vil fortælle om i mine kommende blogs. Fx vil jeg gerne i gang med stævner igen, inddrage horsemanship mere i min daglige omgang med heste, fokusere mere på min og hestens fysik, få ny inspiration i forhold til videreudvikling af dressuren, opstart af terrænridning mv.

Alt i alt ser jeg frem til et år med masser af nye og spændende udfordringer i vente, og jeg vil løbende opdatere og fortælle om mine oplevelser, - og til alle jer unge hestefolk derude, som er i gang med en ungdomsuddannelse vil jeg bare lige kort sige, at i skal passe på jer selv og at i skal se frem til de dage/uger, hvor i bliver fejret som ny udklækkede studenter. Det er dage/uger fyldt med de fedeste oplevelser man aldrig får igen.

Tak fordi i læste med,
Kh Rebecca

Læs også

Hvad er et godt råd egentlig? Trailertræning – Part 2

07-11-2019 09:29, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og hør hvordan anden del af trailertræningen forløb, samt en god definition på et godt råd - for hvornår er et råd godt, og hvornår er det ikke?

Vær altid to trin foran hesten, trailerlæsning - part 1

28-10-2019 13:32, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og følg med i hvordan hesteekspert i horsemanship, Torben Andersen går til værks, når han skal lære Armantic at gå i trailer + generelle tips og gode råd der er værd at tage med videre

Første stævne på udebane samt klubmesterskab

14-10-2019 12:11, af Rebecca Sofie Larsen

Solen står op igen, - læs her hvordan det gik til vores første stævne på udebane gik, samt klubmesterskabet i spring

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fra livsfarligt trafikuheld til Christmas Show på tre uger

30-11-2019 09:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 3. november var Ann-Sofie Brandt Odgaard, hendes far og veninde på vej hjem fra stævne, hvor de blev påkørt af en flugtbilist, som kom med 150 km/t bagfra. Hesten blev slynget ud af traileren, mens de tre passagere i bilen rullede tre gange rundt med bilen (se de voldsomme billeder fra ulykken)

Dufour vinder Saab Top 10 med fantastisk kür

01-12-2019 12:44, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med en helt magisk opvisning på Friends Arena lykkedes det i dag Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at slå dressurdronningen Isabell Werth med en kür til svimlende 89.445 procent og få Dannebrog til tops i Saab Top 10 

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Berømt dansk knabstrupper er død

30-11-2019 16:38, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den danskavlede Lucas Nørmark, som har vundet utallige medaljer med den britiske paradressurrytter Anne Dunham, er blevet aflivet i en alder af 18 år

DV-hest solgt for 500.000 euro på auktion

28-11-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 6-årige Dansk Varmblod, Lajgårdens Walliant er blevet solgt på den tyske Holger Hetzel-auktion over springheste for det svimlende beløb 500.000 euro

"Jeg er overhovedet ikke faldet ned endnu!"

01-12-2019 17:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sådan lyder meldingen fra en glad Cathrine Dufour, som i bilen på vej hjem fra Stockholm stadig er helt overvældet over sin kür-sejr ved Saab Top 10. Med en ny rekord på næsten 90 procent beviste hun og Atterupgaards Cassidy, at de er i deres livs form

Andenplads til Dufour med over 80%

30-11-2019 13:32, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy viste en forrygende Grand Prix bedømt til 80.870 procent og sluttede dermed på andenpladsen i dagens Saab top 10. Førstepladsen gik til Isabell Werth og Weihegold

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg

02-12-2019 15:58, af Thomas Bach Jensen

Når Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard tager på vinterophold i Florida, bliver det med Blue Hors-hingstene Zatchmo, Veneziano og Don Olymbrio som træningspartnere – og Atterupgaards Orthilia er fit-for-fight igen og tager med over Atlanten

Alexander trak fra i ECCO Cup finalen (video)

01-12-2019 14:30, af Britt Carlsen

– Det betyder rigtig meget, sagde Alexander Helgstrand til Ridehestens webtv efter sejren i ECCO Cup-finalen på Blue Hors efter en spændende finale med mange flotte ridt

Tilfældig byttehandel endte i stor succes