Nyudklækket student er lig med mere tid til hest

10-07-2019 09:00, af Rebecca Sofie Larsen

For 2 uger siden blev jeg langt om længe student, læs her hvad jeg har af planer for et forhåbentligt spændende og lærerigt år i hestens tegn

Copyright Ridehesten.com
Fotos taget af Rikke Lykke Thelin. Billederne er fra vores fotoshoot i sidste uge, hvor det gik lidt vildt for sig, idet Armantic blev forskrækket, stejlede og ramte min skulder. Dog skete der ikke noget alvorligt.

Efter 3 års hårdt arbejde kan jeg endelig kalde mig selv for student. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg de sidste 3 måneder har haft svært ved at få alt til at gå op i en højere enhed, da jeg har, skulle koncentrere mig om eksamensforberedelse/eksamenslæsning, eksamener, arbejde og Armantic. Nu kan jeg til gengæld ånde lettet op, for nu er jeg færdig med skole for et stykke tid. Jeg har valgt at holde et sabatår for at få 100 % styr på, hvilken videregående uddannelse jeg vil søge ind på. Jeg har også valgt at holde et sabatår, for at kunne koncentrere mig lidt mere om Armantic og min ridning.

Mange mener at et sabatår er noget pjat, og at man hellere bare skulle komme direkte i gang med en videregående uddannelse, men trods det har jeg valgt at holde et sabatår. Jeg tror, at et sabatår er godt for mange unge mennesker, der endnu ikke er helt sikre på hvad de gerne vil (her inklusiv mig selv). Jeg tror også at et sabatår er godt for ens mentale velvære, ikke mindst fordi man får et pusterum, hvor der er plads til at dyrke sine interesser på et højere niveau end hvis man fx er under uddannelse og samtidigt har et job man skal passe for at få tingene til at hænge sammen.

Copyright Ridehesten.com

Som tidligere nævnt vil jeg blandt andet bruge mit sabatår på at fokusere mere på min sport. Jeg ser frem til et år, hvor jeg har muligheden for at komme endnu tættere på min hest og fokusere på hvordan vi skal videreudvikle os sammen. Allerede nu kan jeg afsløre at vi starter op på springundervisning hos en ny springunderviser, hvilket jeg ser meget frem til, da jeg virkelig savner at springe. Derudover sker der også en række andre ting, som jeg løbende vil fortælle om i mine kommende blogs. Fx vil jeg gerne i gang med stævner igen, inddrage horsemanship mere i min daglige omgang med heste, fokusere mere på min og hestens fysik, få ny inspiration i forhold til videreudvikling af dressuren, opstart af terrænridning mv.

Alt i alt ser jeg frem til et år med masser af nye og spændende udfordringer i vente, og jeg vil løbende opdatere og fortælle om mine oplevelser, - og til alle jer unge hestefolk derude, som er i gang med en ungdomsuddannelse vil jeg bare lige kort sige, at i skal passe på jer selv og at i skal se frem til de dage/uger, hvor i bliver fejret som ny udklækkede studenter. Det er dage/uger fyldt med de fedeste oplevelser man aldrig får igen.

Tak fordi i læste med,
Kh Rebecca

Læs også

År 2019: Et af de mest turbulente og lærerige år

31-12-2019 18:53, af Rebecca Sofie Larsen

2019 er næsten ovre, og for mit vedkommende har det været et meget turbulent og lærerigt år på mange måder, både i forhold til hestedelen, og på det personlige plan. I denne blog vil jeg kort fortælle om de mest væsentlige ting i forhold til hestedelen, som jeg vil tage med videre i livet, og hvad der har været godt og skidt i løbet af året

Hvad er et godt råd egentlig? Trailertræning – Part 2

07-11-2019 09:29, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og hør hvordan anden del af trailertræningen forløb, samt en god definition på et godt råd - for hvornår er et råd godt, og hvornår er det ikke?

Vær altid to trin foran hesten, trailerlæsning - part 1

28-10-2019 13:32, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og følg med i hvordan hesteekspert i horsemanship, Torben Andersen går til værks, når han skal lære Armantic at gå i trailer + generelle tips og gode råd der er værd at tage med videre

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser