På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Copyright Ridehesten.com
Fra venstre ses Amira Aasted Jespersen, mig, Rikke Arkesteijn og Line Hass. Vi er alle nogle af dem der blogger for Ridehesten.

I torsdags, i sidste uge inviterede RIDEHESTEN alle deres bloggere til et arrangement.  Her blev vi præsenteret for hinanden og fik et indblik i hvad vi hver især brænder for. Det var super hyggeligt at møde de andre bloggere, høre deres baggrundshistorier og ikke mindst høre om deres forskellige tilgange til ridesporten.  

Copyright Ridehesten.com
Vi fik en rundvisning i hele huset, hvor vi blandt andet hørte om historien for Mediehuset Wiegaarden og om hvordan det er at udgive et magasin som Ridehesten.

Udover at vi blev præsenteret for hinanden, fik vi også baggrundshistorien for stedet- og hvordan RIDEHESTEN blev til, samt en rundvisning på redaktionen. Undervejs var der nogle ting der gjorde mest indtryk på mig. En af de ting der kom mest bag på mig var, at redaktionen engang var en dyredestruktionsfabrik, og det fascinerede mig hvordan de har formået at bringe den historie videre ind i de nye lokaler, hvor der er fyldt med små og store ting, der er blevet bevaret fra den tid. En anden ting der kom lidt bag på mig var, at udover Mediehuset Wiegaarden har RIDEHESTEN og magasinet Hunden, står de også for en lang række andre ting, som fx bøger, logoer, plakater, tøj, hjemmesider, IT-support mv. og har desuden også deres egen kilde til tapning af kildevand.

En tredje ting der har gjort stort indtryk på mig, er den måde personalet tog imod os på. Alle var så imødekommende og glade. Jeg fik virkelig fornemmelsen af, at det er nogle varme og kreative ildsjæle der driver stedet. Det gik også op for mig, at de virkelig gør noget ud af, at der er plads til alle uanset niveau, så længe man bare brænder for det man laver, og jeg er stolt af at være en del af teamet.  

Jeg håber i nød at læse med

Bedste hilsner Rebecca

Læs også

Hvad er et godt råd egentlig? Trailertræning – Part 2

07-11-2019 09:29, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og hør hvordan anden del af trailertræningen forløb, samt en god definition på et godt råd - for hvornår er et råd godt, og hvornår er det ikke?

Vær altid to trin foran hesten, trailerlæsning - part 1

28-10-2019 13:32, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og følg med i hvordan hesteekspert i horsemanship, Torben Andersen går til værks, når han skal lære Armantic at gå i trailer + generelle tips og gode råd der er værd at tage med videre

Første stævne på udebane samt klubmesterskab

14-10-2019 12:11, af Rebecca Sofie Larsen

Solen står op igen, - læs her hvordan det gik til vores første stævne på udebane gik, samt klubmesterskabet i spring

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Firedobbelt VM til Danmark i 2022!

16-11-2019 17:10, af Britt Carlsen

Det internationale rideforbund, FEI, har netop besluttet at tildele Danmark afviklingen af fire af ridesportens discipliner til VM i 2022 - springning, voltigering, dressur og paradressur!

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Sadelmager Michael Brodie er her ikke mere

17-11-2019 18:41, af Cecilia Lindahl

Sadelmager Michael Brodie er sovet ind natten til lørdag

Springhoppe har 45 afkom registreret

13-11-2019 14:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Den franske hoppe Fragance de Chalus har intet mindre end 45 afkom registereret på HorseTelex.com, og hun er mor til mange internationale topspringheste, heriblandt hingsten Mylord Carthago

Sezuan på Grand Prix-kurs (video)

14-11-2019 13:24, af Thomas Bach Jensen

Gestüt Peterhof og Patrik Kittel løfter nu endelig sløret for, at den svenske toprytters træning med elitehingsten Sezuan har båret frugt, og parret er nu på Grand Prix-kurs

Oldenburgerhoppen Rebelle er død