På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Copyright Ridehesten.com
Fra venstre ses Amira Aasted Jespersen, mig, Rikke Arkesteijn og Line Hass. Vi er alle nogle af dem der blogger for Ridehesten.

I torsdags, i sidste uge inviterede RIDEHESTEN alle deres bloggere til et arrangement.  Her blev vi præsenteret for hinanden og fik et indblik i hvad vi hver især brænder for. Det var super hyggeligt at møde de andre bloggere, høre deres baggrundshistorier og ikke mindst høre om deres forskellige tilgange til ridesporten.  

Copyright Ridehesten.com
Vi fik en rundvisning i hele huset, hvor vi blandt andet hørte om historien for Mediehuset Wiegaarden og om hvordan det er at udgive et magasin som Ridehesten.

Udover at vi blev præsenteret for hinanden, fik vi også baggrundshistorien for stedet- og hvordan RIDEHESTEN blev til, samt en rundvisning på redaktionen. Undervejs var der nogle ting der gjorde mest indtryk på mig. En af de ting der kom mest bag på mig var, at redaktionen engang var en dyredestruktionsfabrik, og det fascinerede mig hvordan de har formået at bringe den historie videre ind i de nye lokaler, hvor der er fyldt med små og store ting, der er blevet bevaret fra den tid. En anden ting der kom lidt bag på mig var, at udover Mediehuset Wiegaarden har RIDEHESTEN og magasinet Hunden, står de også for en lang række andre ting, som fx bøger, logoer, plakater, tøj, hjemmesider, IT-support mv. og har desuden også deres egen kilde til tapning af kildevand.

En tredje ting der har gjort stort indtryk på mig, er den måde personalet tog imod os på. Alle var så imødekommende og glade. Jeg fik virkelig fornemmelsen af, at det er nogle varme og kreative ildsjæle der driver stedet. Det gik også op for mig, at de virkelig gør noget ud af, at der er plads til alle uanset niveau, så længe man bare brænder for det man laver, og jeg er stolt af at være en del af teamet.  

Jeg håber i nød at læse med

Bedste hilsner Rebecca

Læs også

Tid til forandring - Ny dressurunderviser

02-09-2019 12:04, af Rebecca Sofie Larsen

Læs her 3 gode og simple øvelser, der hjælper i den daglige træning, samt hvorfor jeg valgte at skifte underviser

Nyudklækket student er lig med mere tid til hest

10-07-2019 09:00, af Rebecca Sofie Larsen

For 2 uger siden blev jeg langt om længe student, læs her hvad jeg har af planer for et forhåbentligt spændende og lærerigt år i hestens tegn

Når man skal finde en ny springunderviser

03-06-2019 15:06, af Rebecca Sofie Larsen

Lige efter Armantic blev skadet, meddelte vores daværende springunderviser, at han startede et nyt job i Tyskland, hvilket jo betød, at han skulle flytte til Tyskland og at vi nu skulle ud og finde en ny. Dette har dog vist sig at være lettere sagt end gjort… Læs her hvorfor

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

May Sherif føl født på Tasmanien

19-09-2019 13:04, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den verdenskendte elitehingst May Sherif DVE 250, som har været død i ca. 15 år, har fået et afkom på Tasmanien og to mere er på vej

Bruger din hest solbriller som Cassidy?

20-09-2019 14:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Cathrine Dufour har i samarbejde med Trolle Company iført Atterupgaards Cassidy de smarte solbriller fra eQuick. Solbrillerne eYysor er den perfekte øjenbeskyttelse til den aktive hest, og det ser da også ud til at Cassidy er godt tilfreds med hestesolbrillerne

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Todt køresyg på Zangersheide

19-09-2019 10:21, af Britt Carlsen

Den ene lastbil fra Stutteri Ask kom til at holde i kø på motorvejen i mange timer, og det betyder, at Todt un Prince Ask ikke kommer til start i Sires of the World da han behandles for køresyge/transportsyge

OL-rytter suspenderet efter mishandling

19-09-2019 15:17, af Cecilia Lindahl

Den belgiske militaryrytter Joris Vanspringel er suspenderet efter mishandling af en pony under en militaryclinic tilbage i november 2018

Rekorder og 10. gang til DM for vallakken Lasse

19-09-2019 09:45, af Annika Knudsen Lorentsen

I den kommende weekend løber DM i military af stablen hos Sportsrideklubben, og i den forbindelse sætter to ekvipager rekord, da de også deltog ved DM i TREC i sidste uge. For Niels Goldschmidt og hesten Lasse er det desuden 10. gang de deltager ved DM i military

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend