På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Copyright Ridehesten.com
Fra venstre ses Amira Aasted Jespersen, mig, Rikke Arkesteijn og Line Hass. Vi er alle nogle af dem der blogger for Ridehesten.

I torsdags, i sidste uge inviterede RIDEHESTEN alle deres bloggere til et arrangement.  Her blev vi præsenteret for hinanden og fik et indblik i hvad vi hver især brænder for. Det var super hyggeligt at møde de andre bloggere, høre deres baggrundshistorier og ikke mindst høre om deres forskellige tilgange til ridesporten.  

Copyright Ridehesten.com
Vi fik en rundvisning i hele huset, hvor vi blandt andet hørte om historien for Mediehuset Wiegaarden og om hvordan det er at udgive et magasin som Ridehesten.

Udover at vi blev præsenteret for hinanden, fik vi også baggrundshistorien for stedet- og hvordan RIDEHESTEN blev til, samt en rundvisning på redaktionen. Undervejs var der nogle ting der gjorde mest indtryk på mig. En af de ting der kom mest bag på mig var, at redaktionen engang var en dyredestruktionsfabrik, og det fascinerede mig hvordan de har formået at bringe den historie videre ind i de nye lokaler, hvor der er fyldt med små og store ting, der er blevet bevaret fra den tid. En anden ting der kom lidt bag på mig var, at udover Mediehuset Wiegaarden har RIDEHESTEN og magasinet Hunden, står de også for en lang række andre ting, som fx bøger, logoer, plakater, tøj, hjemmesider, IT-support mv. og har desuden også deres egen kilde til tapning af kildevand.

En tredje ting der har gjort stort indtryk på mig, er den måde personalet tog imod os på. Alle var så imødekommende og glade. Jeg fik virkelig fornemmelsen af, at det er nogle varme og kreative ildsjæle der driver stedet. Det gik også op for mig, at de virkelig gør noget ud af, at der er plads til alle uanset niveau, så længe man bare brænder for det man laver, og jeg er stolt af at være en del af teamet.  

Jeg håber i nød at læse med

Bedste hilsner Rebecca

Læs også

Fra succes til fiasko eller fra fiasko til succes?

29-11-2020 09:57, af Rebecca Sofie Larsen

Det er ikke altid at tingene går som man forventer, og man må tage hver en glæde – stor som lille, med sig og fokuserer på det rigtige. Vi lærer noget nyt hver dag i vores omgang med hestene, men spørgsmålet er, hvornår kan vi snakke om succes og fiasko? Og hvor skal man lægge sit fokus?

Når en ukendt virus vender alting op og ned

12-10-2020 16:48, af Rebecca Sofie Larsen

For en lille måned siden blev Armantic ramt af en kraftig virus i luftvejene, som medførte store temperaturforskelle med bl.a. høj feber, men ingen kunne sige præcis, hvad der var galt på trods af grundige undersøgelser. I det følgende vil jeg fortælle nærmere om den lidt mærkværdige og specielle situation

Sidste springstævne levede ikke op til vores forventninger

13-03-2020 07:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Stævnet på Riders Cup i sidste weekend levede langt fra op til vores forventninger, men hvorfor? Læs med i denne blog hvor jeg kommer med min ærlige mening om hvad der gik galt

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere er klar

13-01-2021 13:46, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner Natalie zu Sayn-Wittgenstein og holdleder Anne-Mette Binder har nu udtaget de ryttere, der skal udgøre bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere i 2021

Løse heste på Vestmotorvejen skabte kaos og kø

09-01-2021 18:10, af Thomas Bach Jensen

I eftermiddag har Vestmotorvejen ved Køge været lukket efter et uheld med hestetrailer, hvor de firbenede passagere slap fri på motorvejen

Farvel til Unicorn's Royalisto

09-01-2021 11:14, af Thomas Bach Jensen

Den meget succesfulde danske springhest, Unicorn's Royalisto, som Bjarne Mark Jensen har fejret store triumfer med bl.a. i kostumespringningen i Dansk Varmblods Gallashow i Herning, er blevet aflivet i en alder af knap 20 år

Annabelle Rehn balancerer mellem to verdener

10-01-2021 11:34, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Annabelle Rehn, der som 14-årig vandt bronze ved DM for juniorer, har det meste af sit liv boet i Asien. Hun var i 2020 på et syv måneders træningsophold i Danmark og kunne på grund af COVID19 ikke se sine forældre

Forårets små stjerner på vej hos Heiline

10-01-2021 21:38, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Stald Heiline i Odder, hvor bl.a. den internationale dressurhest Heiline’s Danciera er kommet til verden, ser avlerparret Line Jensen og Heine Bonde Mikkelsen frem til at kunne byde velkommen til fem føl

Zhaplin Langholt er tilbage på sporet (video)

11-01-2021 07:53, af Thomas Bach Jensen

Zhaplin Langholt, der med Andreas Helgstrand i sadlen vandt UVM-bronze som 6-års, er efter en langvarig skade tilbage i fuld træning med sin ejer Charlotte Jorst, USA

Hest aflivet efter trafikulykke

11-01-2021 21:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

En trafikulykke med en hestetrailer endte yderst tragisk, da en bilist ved en overhaling påkørte en forankørende bil med hestetrailer, som derefter væltede, og den ene af hestene måtte aflives 

Lidt men godt ventes hos Straight Horse