På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Copyright Ridehesten.com

Så d. 18 maj kom Ingeborg og hendes far ned på Hestengen Dressage og hentede mig, og derfra gik turen ellers bare videre til Holte rideklub. Det var en super hyggelig køretur, og jeg blev rigtig opdateret på hvordan Topper har haft det. Det var rigtig rart at snakke om ham, og jeg kunne mærke hvor meget mere jeg bare glædet mig til at se ham nu.

Copyright Ridehesten.comSå ankom vi til Holte og Ingeborg og jeg blev sat af. Da jeg kom ned i stalden, vidste jeg lige præcis hvor Topper stod. Det var så dejligt at se ham igen, førhen var jeg jo sammen med ham hverdag, og nu havde jeg bare ikke set ham i såå lang tid. Vi havde aftalt på forhånd at jeg skulle ride Topper om lørdagen, og så skulle jeg så sove hos Ingeborg, til søndag hvor min mor så ville komme, så vi kunne give nogle tips og tricks til dem.
Det var en virkelig rar følelse at være tilbage på ryggen af ham. Det kunne jeg virkelig mærke jeg havde savnet. Og jeg kunne da mærke at han ikke helt havde glemt mig, for jeg kunne bare sætte mig op og begynde og ride på samme måde som den dag jeg satte ham af. Det var rigtig dejligt at vide at han ikke havde mistet noget power eller bæring. Det er jo også en kæmpe ros til Ingeborg at hun bare har kunne holde ham i topform selvom de er nye for hinanden.
Om søndagen kom min mor som sagt og hjalp til med at give Ingeborg nogle tips med på vejen. Og det gik bare virkelig godt hun fangede ham bare som hun skulle og det var virkelig fedt at se. Alt i alt var det en helt fantastisk tur op og besøge Topper, jeg kunne heller ikke være mere glad for den helt fantastiske familie som topper er kommet ind i, de er virkelig nogle helt fantastiske mennesker, og glæder mig allerede til at skulle besøge dem igen en dag. Nu begynder det også snart at nærme sig den tid hvor jeg snart trækker i stævne tøjet igen, det glæder jeg mig helt vildt meget til. Glæder mig til at komme ud og se hvordan Panda er at have med ude på stævnebanen.

 

Læs også

Mit første landsstævne med Panda

01-10-2019 17:39, af Amira Aasted Jespersen

Først i sidste måned var jeg afsted til mit første landsstævne med Panda og her deltog vi i DM for klubhold, det var et stævne jeg havde glædet mig meget til

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Tvillingeføl med mor til hoppekåring (video)

10-10-2019 14:04, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I foråret fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess et par velskabte tvillingeføl, og i den forgangne weekend blev hoppen eksteriørkåret i Dansk Varmblod med sine hoppeføl ved siden

PONYFAR – RegningeR

07-10-2019 11:20, af Thomas Pelle Veng

Regninger er ikke til at komme uden om og da slet ikke i rideverdenen. Uanset om du staver ordet forfra eller bagfra, er resultatet lige nedtrykkende - prøv

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

Claus Schnoor er gået bort

08-10-2019 10:00, af Kristine Ulsø Olsen

Grundlæggeren af Stutteri Elmegården, Claus Schnoor gik i fredags bort efter kort tids sygdom 

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

Pragtpræstation og et 9-tal til King Kong

11-10-2019 17:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Dagens vinder af 2. kvalifikation i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat i springning for 4-års heste var god i går, men endnu bedre i dag og det blev belønnet. Rytter og ejer Camilla Lund-Pedersen er overrasket og stolt af King Kongs præstation

Stildommere roser højt niveau i 5-års championat

10-10-2019 14:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Stildommerne roser niveauet blandt de heste de har bedømt i dagens to første kvalifikationer i Pavo og Dansk Ride Forbund championat i springning, og i 5-års klassen opnåede hele 23 ekvipager en stilkarakter på minimum 8 

Katrinelund Satisfaction er bare bedst! (video)

12-10-2019 19:47, af Annika Knudsen Lorentsen

En spændende omspringning i finalen af Pavo og Dansk Ride Forbunds championat i springning for 5-års  blev vundet af Kasper H. Hansen og Katrinelund Satisfaction, som dermed vinder championatet for andet år i træk