På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Copyright Ridehesten.com

Så d. 18 maj kom Ingeborg og hendes far ned på Hestengen Dressage og hentede mig, og derfra gik turen ellers bare videre til Holte rideklub. Det var en super hyggelig køretur, og jeg blev rigtig opdateret på hvordan Topper har haft det. Det var rigtig rart at snakke om ham, og jeg kunne mærke hvor meget mere jeg bare glædet mig til at se ham nu.

Copyright Ridehesten.comSå ankom vi til Holte og Ingeborg og jeg blev sat af. Da jeg kom ned i stalden, vidste jeg lige præcis hvor Topper stod. Det var så dejligt at se ham igen, førhen var jeg jo sammen med ham hverdag, og nu havde jeg bare ikke set ham i såå lang tid. Vi havde aftalt på forhånd at jeg skulle ride Topper om lørdagen, og så skulle jeg så sove hos Ingeborg, til søndag hvor min mor så ville komme, så vi kunne give nogle tips og tricks til dem.
Det var en virkelig rar følelse at være tilbage på ryggen af ham. Det kunne jeg virkelig mærke jeg havde savnet. Og jeg kunne da mærke at han ikke helt havde glemt mig, for jeg kunne bare sætte mig op og begynde og ride på samme måde som den dag jeg satte ham af. Det var rigtig dejligt at vide at han ikke havde mistet noget power eller bæring. Det er jo også en kæmpe ros til Ingeborg at hun bare har kunne holde ham i topform selvom de er nye for hinanden.
Om søndagen kom min mor som sagt og hjalp til med at give Ingeborg nogle tips med på vejen. Og det gik bare virkelig godt hun fangede ham bare som hun skulle og det var virkelig fedt at se. Alt i alt var det en helt fantastisk tur op og besøge Topper, jeg kunne heller ikke være mere glad for den helt fantastiske familie som topper er kommet ind i, de er virkelig nogle helt fantastiske mennesker, og glæder mig allerede til at skulle besøge dem igen en dag. Nu begynder det også snart at nærme sig den tid hvor jeg snart trækker i stævne tøjet igen, det glæder jeg mig helt vildt meget til. Glæder mig til at komme ud og se hvordan Panda er at have med ude på stævnebanen.

 

Læs også

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen