På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Copyright Ridehesten.com

Jeg synes det er fedt ved den her træningslejr, at man blander seriøs og hård træning med den ridelejr hygge som vi kender fra  dengang man var lille. Jeg ankom mandag den 15. juli og så hjem fredag den 19. juli.

Da jeg ankom startede vi med at få hestene ind i deres bokse, Og derefter fik os piger gjort klar inde i sovesalen, hvor vi alle sover i nogle køjesenge. Tirsdag og onsdag stod den på undervisning, af min træner Lisbet. Hvor vi alle arbejder frem mod torsdag hvor vi skal ride et program for en dygtig rytter. Man plejer at vælge et program som er en hak svære end det man plejer at ride, så man kan prøve sin hest af i det, og få noget feedback på det, så man ved hvad man skal arbejde på før man er klar til at ride det.

Copyright Ridehesten.com

Fredag står den igen på undervisning dog plejer vi på sidste dagen at ride mest løsgørende og noget bom arbejde, efter nogle lange og hårde dage for hestene. Det hedder sig at man skal kunne ride op til LA øvelser for at komme med, så man er sammen med en masse søde mennesker på forskellige niveauer, hvilket jeg synes er rigtig hyggeligt.

Ellers spiller vi en masse spil sammen og spiller en masse rundbold. Jonstrupgården som det jo bliver afholdt på har jo også bare en helt fantastisk skov, som mig og Panda og alle de andre tog en tur i rigtig mange gange. Jeg synes selv at det er super fedt at kunne have den seriøse træning med min træner og min hest samtidig med at jeg kan hygge mig med mine venner og få lavet nogle nye venskaber. Alt i alt havde mig og Panda en en rigtig lærerig uge. 

Copyright Ridehesten.com

Den næste store konkurrence som Panda og jeg træner frem imod er DM hold for hest, og jeg glæder mig som et lille barn, jeg glæder mig til at have Panda med til landsstævne og mærke landsstævne følelsen igen fordi det er virkelig bare en fantastisk stemning og sammenhold du har sammen med de andre ryttere.    

Læs også

Praktik hos Stall Tannenhof i Tyskland

19-11-2019 14:01, af Amira Aasted Jespersen

I sidste uge tog jeg skridtet videre og var i praktik i Tyskland. Det var en helt fantastisk oplevelse, jeg fik en masse med hjem i rygsækken. Selvfølgelig skulle Panda ikke snydes for en tur mere på opleveren, så hun var da også med

Mit første landsstævne med Panda

01-10-2019 17:39, af Amira Aasted Jespersen

Først i sidste måned var jeg afsted til mit første landsstævne med Panda og her deltog vi i DM for klubhold, det var et stævne jeg havde glædet mig meget til

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Helgstrand slår sig ned i USA