På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Copyright Ridehesten.com

Jeg synes det er fedt ved den her træningslejr, at man blander seriøs og hård træning med den ridelejr hygge som vi kender fra  dengang man var lille. Jeg ankom mandag den 15. juli og så hjem fredag den 19. juli.

Da jeg ankom startede vi med at få hestene ind i deres bokse, Og derefter fik os piger gjort klar inde i sovesalen, hvor vi alle sover i nogle køjesenge. Tirsdag og onsdag stod den på undervisning, af min træner Lisbet. Hvor vi alle arbejder frem mod torsdag hvor vi skal ride et program for en dygtig rytter. Man plejer at vælge et program som er en hak svære end det man plejer at ride, så man kan prøve sin hest af i det, og få noget feedback på det, så man ved hvad man skal arbejde på før man er klar til at ride det.

Copyright Ridehesten.com

Fredag står den igen på undervisning dog plejer vi på sidste dagen at ride mest løsgørende og noget bom arbejde, efter nogle lange og hårde dage for hestene. Det hedder sig at man skal kunne ride op til LA øvelser for at komme med, så man er sammen med en masse søde mennesker på forskellige niveauer, hvilket jeg synes er rigtig hyggeligt.

Ellers spiller vi en masse spil sammen og spiller en masse rundbold. Jonstrupgården som det jo bliver afholdt på har jo også bare en helt fantastisk skov, som mig og Panda og alle de andre tog en tur i rigtig mange gange. Jeg synes selv at det er super fedt at kunne have den seriøse træning med min træner og min hest samtidig med at jeg kan hygge mig med mine venner og få lavet nogle nye venskaber. Alt i alt havde mig og Panda en en rigtig lærerig uge. 

Copyright Ridehesten.com

Den næste store konkurrence som Panda og jeg træner frem imod er DM hold for hest, og jeg glæder mig som et lille barn, jeg glæder mig til at have Panda med til landsstævne og mærke landsstævne følelsen igen fordi det er virkelig bare en fantastisk stemning og sammenhold du har sammen med de andre ryttere.    

Læs også

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

May Sherif føl født på Tasmanien

19-09-2019 13:04, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den verdenskendte elitehingst May Sherif DVE 250, som har været død i ca. 15 år, har i foråret fået et afkom på Tasmanien og to mere er på vej

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Todt køresyg på Zangersheide

19-09-2019 10:21, af Britt Carlsen

Den ene lastbil fra Stutteri Ask kom til at holde i kø på motorvejen i mange timer, og det betyder, at Todt un Prince Ask ikke kommer til start i Sires of the World da han behandles for køresyge/transportsyge

Rekorder og 10. gang til DM for vallakken Lasse

19-09-2019 09:45, af Annika Knudsen Lorentsen

I den kommende weekend løber DM i military af stablen hos Sportsrideklubben, og i den forbindelse sætter to ekvipager rekord, da de også deltog ved DM i TREC i sidste uge. For Niels Goldschmidt og hesten Lasse er det desuden 10. gang de deltager ved DM i military

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

OL-rytter suspenderet efter mishandling

19-09-2019 15:17, af Cecilia Lindahl

Den belgiske militaryrytter Joris Vanspringel er suspenderet efter mishandling af en pony under en militaryclinic tilbage i november 2018

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend