På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Copyright Ridehesten.com

Jeg synes det er fedt ved den her træningslejr, at man blander seriøs og hård træning med den ridelejr hygge som vi kender fra  dengang man var lille. Jeg ankom mandag den 15. juli og så hjem fredag den 19. juli.

Da jeg ankom startede vi med at få hestene ind i deres bokse, Og derefter fik os piger gjort klar inde i sovesalen, hvor vi alle sover i nogle køjesenge. Tirsdag og onsdag stod den på undervisning, af min træner Lisbet. Hvor vi alle arbejder frem mod torsdag hvor vi skal ride et program for en dygtig rytter. Man plejer at vælge et program som er en hak svære end det man plejer at ride, så man kan prøve sin hest af i det, og få noget feedback på det, så man ved hvad man skal arbejde på før man er klar til at ride det.

Copyright Ridehesten.com

Fredag står den igen på undervisning dog plejer vi på sidste dagen at ride mest løsgørende og noget bom arbejde, efter nogle lange og hårde dage for hestene. Det hedder sig at man skal kunne ride op til LA øvelser for at komme med, så man er sammen med en masse søde mennesker på forskellige niveauer, hvilket jeg synes er rigtig hyggeligt.

Ellers spiller vi en masse spil sammen og spiller en masse rundbold. Jonstrupgården som det jo bliver afholdt på har jo også bare en helt fantastisk skov, som mig og Panda og alle de andre tog en tur i rigtig mange gange. Jeg synes selv at det er super fedt at kunne have den seriøse træning med min træner og min hest samtidig med at jeg kan hygge mig med mine venner og få lavet nogle nye venskaber. Alt i alt havde mig og Panda en en rigtig lærerig uge. 

Copyright Ridehesten.com

Den næste store konkurrence som Panda og jeg træner frem imod er DM hold for hest, og jeg glæder mig som et lille barn, jeg glæder mig til at have Panda med til landsstævne og mærke landsstævne følelsen igen fordi det er virkelig bare en fantastisk stemning og sammenhold du har sammen med de andre ryttere.    

Læs også

Mit første landsstævne med Panda

01-10-2019 17:39, af Amira Aasted Jespersen

Først i sidste måned var jeg afsted til mit første landsstævne med Panda og her deltog vi i DM for klubhold, det var et stævne jeg havde glædet mig meget til

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

Firedobbelt VM til Danmark i 2022!

16-11-2019 17:10, af Britt Carlsen

Det internationale rideforbund, FEI, har netop besluttet at tildele Danmark afviklingen af fire af ridesportens discipliner til VM i 2022 - springning, voltigering, dressur og paradressur!

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Springhoppe har 45 afkom registreret

13-11-2019 14:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Den franske hoppe Fragance de Chalus har intet mindre end 45 afkom registereret på HorseTelex.com, og hun er mor til mange internationale topspringheste, heriblandt hingsten Mylord Carthago

Sadelmager Michael Brodie er her ikke mere

17-11-2019 18:41, af Cecilia Lindahl

Sadelmager Michael Brodie er sovet ind natten til lørdag

Sezuan på Grand Prix-kurs (video)

14-11-2019 13:24, af Thomas Bach Jensen

Gestüt Peterhof og Patrik Kittel løfter nu endelig sløret for, at den svenske toprytters træning med elitehingsten Sezuan har båret frugt, og parret er nu på Grand Prix-kurs

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Oldenburgerhoppen Rebelle er død