Quiz: Er du til dressur, springning eller military?

11-07-2018 20:17, af Cecilia Lindahl

Svar på disse spørgsmål og se, om du er mest til dressur, springning eller military?

Copyright Ridehesten.com

1. Du er på en mark, hvad gør du?
a. Tager en vild galop
b. Tager en rolig galop og sikrer dig, at du kan styre hesten
c. Rider lidt rundt og måske tager en lille galoptur til sidst

2. Hvilken farve sadel og hovedtøj er du mest til?
a. Sort
b. Brun
c. Kan lide begge dele

3. Hvor vigtig er ridebanen for dig?
a. Det er lige meget, bare man kan galoppere
b. Vil hellere ride i naturen
c. Skal være dejlig fjedrende og let at ride i

4. Hvordan ser dine drømmeridestøvler ud?
a. De er bløde og med lynlås bagi
b. De er stive, lange og støtter benene godt
c. De er bløde, og med snørebånd og lynlås

Resultat
1. 
A = Springrytter
B = Dressurrytter
C = I tvivl - måske skulle du prøve military?

2.
A = Dressur
B = I tvivl - måske skulle du prøve military?
C = Springrytter

3. 
A = Springrytter
B = I tvivl - måske skulle du prøve military?
C = Dressurrytter

4.
A =  I tvivl - måske skulle du prøve military?
B = Dressurrytter
C = Springrytter

Har du flest svar med dressurrytter, er du inderst inde dressurrytter
Hvis du har flest svar med springrytter er du inderst inde springrytter
Hvis du har flest svar med " I tvivl", så er det fordi, du både vil springe og ride dressur, og så kan du jo evt. prøve military, som er en kombination af dressur, ridebanespringning og terrænspringning.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Topmodel og youtuber til Blue Hors (video)

06-12-2018 12:34, af Thomas Bach Jensen

Den internationale fotomodel, blogger og youtuber Matt Harnacke er blevet optaget i Blue Hors-familien. Han har besøgt det danske stutteri, og de har nu indgået et samarbejde

Kanonslag slog min hest ihjel

08-12-2018 11:20, af Cecilia Lindahl

Torsdag eftermiddag skræmte 2-3 drenge livet af to heste, da de fyrede kanonslag og hjemmelavet fyrværkeri af blot ti skridt fra de to heste. Det endte med at få fatale konsekvenser, og en hest måtte aflives efter at have mistet følingen i bagparten

Casper har fundet sin hjemmebane

05-12-2018 11:50, af Kristine Ulsø Olsen

Den nordjyske smed Casper Jensen havde en svær skoletid grundet ordblindhed. Han fandt sin levevej som uddannet beslagsmed og kan nu fejre at være blandt landets gazelle-virksomheder

Severo Jysk Mester i Grand Prix

09-12-2018 18:40, af Cecilia Lindahl

Trods en uheldig dag for Severo Jurado López og hingsten Rialto Star, lykkedes det alligevel ekvipagen at snuppe titlen som Jysk Mester i Grand Prix

8 brækkede knogler forsinker hjemrejsen

07-12-2018 10:54, af Thomas Bach Jensen

Simone Pearce har endnu ikke udsigt til at kunne flyve tilbage til Europa, efter hun i sidste uge kom slemt til skade ved et styrt i Australien, hvor hun brækkede otte knogler

8 hingste videre fra Vallensbæk

09-12-2018 20:11, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

5 springhingste og 3 dressurhingste formåede ved dagens forbesigtigelse på Vallensbæk Ridecenter at komme igennem nåleøjet og derved sikre sig adgang til hingstekåringen i Herning

Hoppen med flap-ørerne er død

10-12-2018 21:06, af Cecilia Lindahl

Rocher, også kendt som hoppen med "flapører", er død i en alder af 27 år

Hvor skal passet ligge?

06-12-2018 07:13, af Cecilia Lindahl

De første hestepas blev lavet i 1999, siden da er der kommet regler og forordninger til. Hvor skal passet egentlig ligge?

Dobbelt op på to meter (video)

08-12-2018 19:01, af Britt Carlsen

Stemningen er nærmest elektrisk på Vilhelmsborg - der er totalt fyldt i hallen, og rytterne kvitterer ved super springning. To ryttere slog rekord og vippede op over to meter i Krafft Six Bar

Oplev julen på Berleburg Slot