Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Copyright Ridehesten.com

For ca 1 ½ år siden tog jeg beslutningen om at flytte fra rideskole og til et privat sted. Før det stod jeg på Møllebakkens rideklub, som var det sted som hvor jeg lærte hvad dressur var. Efter rigtig mange år på Møllebakkens rideklub, besluttede mine forældre og jeg at det var på tide at vi flyttede Topper hen til et sted hvor jeg kunne have noget mere ro omkring min ridning, på det tidspunkt var vi lige kommet tilbage fra DM hold og Nordisk mesterskab, så vi synes at det var ved at være tid.

Hestengen Dressage

En dag var min mor, min veninde og jeg på vej hjem fra stranden og kørte forbi et virkelig lækkert dressur sted, kun 5 min fra hvor vi bor. Jeg fik heldigvis overbevist min mor om at køre ind forbi stedet. Ejerne af stedet var heldigvis så søde at give os en rundvisning, selvom de var i gang med den store hovedrengøring og de ikke vidste vi kom. Da rundvisningen var forbi fortalte de så, at de faktisk havde en boks ledig. Vi aftalte så at det blev mig der overtog den boks selvom det slet ikke var meningen at det var sådan et fint sted vi skulle flytte hen.

Copyright Ridehesten.com Jeg kunne ikke være mere glad for at stå her, jeg har virkelig fået meget mere luft til min træning i forhold til da jeg stod på rideskole, og så har Hestengen virkelig også bare nogle fede faciliteter. De har både en lækker ridehal og udendørsbane, begge med mål på 20x60 m. De har også  både vinter-, sommer- og overgangsfolde, så om vinteren står hestene på en paddock fold, og så her når det bliver varmere rykker vi dem over på overgangsfoldene med græs, inden de kommer ud på de helt store græsfolde. Alle heste har ovenikøbet deres egne folde. Her i vinters fik vi også en helt ny skridtmaskine hjem, som er overdækket, så den kan bruges i alt slags vejr.   

Jeg er super glad for at have muligheden for at have min hest stående sådan et sted. Men jeg har virkelig også været glad for den tid på rideskolen da jeg var mindre, fordi der havde man virkelig også godt af at være en del af alt det sociale der sker på en rideskole. Men på et tidspunkt kunne jeg også godt mærke, at jeg var klar til at give slip på det sociale og sætte min ridekarriere i første prioritet.   

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Mand købte hest i Ungarn – og gik hjem med den

10-07-2019 18:14, af Mathilde Brejner

Ung mand købte hest i Ungarn og valgte derpå at gå den 1600 kilometer lange vej hjem til Sydsjælland med den

Føl formodet stjålet ved Viborg

10-07-2019 10:06, af Annika Knudsen Lorentsen

For to dage siden opdagede Hanne Larsen, at hendes Welsh Mountain hoppeføl var forsvundet fra sin fold. Føllet er som sunket i jorden, så ejerne har brug for hjælp i håbet om, at føllet kommer hjem igen 

Victoria Vallentin til Fisker Dressage Academy

08-07-2019 16:32, af Thomas Bach Jensen

Den nykårede danske og nordiske dressurmester for U25-ryttere, Victoria Vallentin, indgår nu i teamet hos Fisker Dressage Academy

Over 100 leder efter forsvunden hoppe

14-07-2019 12:05, af Cecilia Lindahl

Over 100 mennesker har hjulpet til med at lede efter en 1-års hoppeplag, der har været forsvundet siden den 3. juli 2019

Jørgen Schmidt er ringrider konge

09-07-2019 11:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Jørgen Schmidt, som ejer hingstestationen Stald Bøgegården ved Bolderslev, blev i weekenden, for andet år i træk, konge ved Ringriderfesten i Aabenraa

Juniorrytterne i storform ved EM

10-07-2019 19:46, af Annika Knudsen Lorentsen

De danske juniorryttere har lagt rigtig hårdt ud med ene gode runder ved EM i Zuidwolde. Landstræner Bo K. Møller er godt tilfreds med indsatsen fra både junior- og ungrytterne, som begge har redet deres første runde i dag

Målet om EM er indfriet med topresultat (Opdateret)

14-07-2019 12:53, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag har de to juniorryttere Caroline Rehoff Pedersen og Maria Barnewitz Schou redet finale ved EM i Zuidwolde, og begge piger kæmpede flot blandt Europas allerbedste juniorryttere

Childrenryttere suverænt fra start ved EM