Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Copyright Ridehesten.com

For ca 1 ½ år siden tog jeg beslutningen om at flytte fra rideskole og til et privat sted. Før det stod jeg på Møllebakkens rideklub, som var det sted som hvor jeg lærte hvad dressur var. Efter rigtig mange år på Møllebakkens rideklub, besluttede mine forældre og jeg at det var på tide at vi flyttede Topper hen til et sted hvor jeg kunne have noget mere ro omkring min ridning, på det tidspunkt var vi lige kommet tilbage fra DM hold og Nordisk mesterskab, så vi synes at det var ved at være tid.

Hestengen Dressage

En dag var min mor, min veninde og jeg på vej hjem fra stranden og kørte forbi et virkelig lækkert dressur sted, kun 5 min fra hvor vi bor. Jeg fik heldigvis overbevist min mor om at køre ind forbi stedet. Ejerne af stedet var heldigvis så søde at give os en rundvisning, selvom de var i gang med den store hovedrengøring og de ikke vidste vi kom. Da rundvisningen var forbi fortalte de så, at de faktisk havde en boks ledig. Vi aftalte så at det blev mig der overtog den boks selvom det slet ikke var meningen at det var sådan et fint sted vi skulle flytte hen.

Copyright Ridehesten.com Jeg kunne ikke være mere glad for at stå her, jeg har virkelig fået meget mere luft til min træning i forhold til da jeg stod på rideskole, og så har Hestengen virkelig også bare nogle fede faciliteter. De har både en lækker ridehal og udendørsbane, begge med mål på 20x60 m. De har også  både vinter-, sommer- og overgangsfolde, så om vinteren står hestene på en paddock fold, og så her når det bliver varmere rykker vi dem over på overgangsfoldene med græs, inden de kommer ud på de helt store græsfolde. Alle heste har ovenikøbet deres egne folde. Her i vinters fik vi også en helt ny skridtmaskine hjem, som er overdækket, så den kan bruges i alt slags vejr.   

Jeg er super glad for at have muligheden for at have min hest stående sådan et sted. Men jeg har virkelig også været glad for den tid på rideskolen da jeg var mindre, fordi der havde man virkelig også godt af at være en del af alt det sociale der sker på en rideskole. Men på et tidspunkt kunne jeg også godt mærke, at jeg var klar til at give slip på det sociale og sætte min ridekarriere i første prioritet.   

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Stor glæde hos hestebranchen over nye EU-regler

22-05-2019 13:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Med et nyt direktiv fra EU åbnes der nu op for, at de enkelte EU-lande kan fravælge at lade handel med levende dyr være omfattet af en udvidet forbrugerbeskyttelse

Der er stjålet for omkring en halv million

22-05-2019 12:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Herning Rideklub har været udsat for indbrud, og i den forbindelse er der stjålet 55 sadler og andet rideudstyr til en værdi af omkring en halv million kroner

Josephine sejrede over de store piger (video)

24-05-2019 13:19, af Annika Knudsen Lorentsen

I dagens individuelle dressurklasse for ponyer, ved Equitour Aalborg, blev det klassens yngste rytter der løb med sejren, i en klasse hvor Danmark vandt alle placeringer

Alexander Helgstrand 2'er i juniorklassen

24-05-2019 13:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Alexander rider for første gang som juniorrytter ved et internationalt stævne og i dag blev han flot placeret som nr. 2 i den individuelle klasse

Hjernerystelse giver alvorlige senfølger

20-05-2019 13:07, af Merete Haahr

Hjernerystelse er desværre noget, mange ryttere kender til, og 5% af alle skader i forbindelse med ridning er hjernerystelse. Nu viser ny forskning, at hjernerystelse giver alvorlige senfølger

Hjemmebanesejr til Marianne Yde Helgstrand

24-05-2019 19:48, af Thomas Bach Jensen

Det blev til en velfortjent hjemmebanesejr til en rystende Marianne Yde Helgstrand i eftermiddagen Chedi Residence Grand Prix ved Equitour i Aalborg

To nye topheste til Anna Kasprzak

18-05-2019 17:36, af Thomas Bach Jensen

Anna Kasprzak har erhvervet to sorte hingste fra Helgstrand Dressage, og de to topheste er netop ankommet hos Kasprzak Dressage i Haderslev

Spændende afgørelse i Nations Cup

25-05-2019 20:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Jenny Rankin sikrede Irland sejren i omspringningen mod Polen. Danmark endte som nr. 7 efter et flot indsats, særligt fra holdets yngste ryttere

Optakt til Nations Cup med Emil Hallundbæk (video)

23-05-2019 17:12, af Annika Knudsen Lorentsen

Emil er blandt de ryttere der skal repræsentere det danske flag ved Nations Cuppen på lørdag ved Equitour Aalborg i Uggerhalne