Scott Brash vandt Grand Prix i Olympia

23-12-2019 10:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det prestigefylde stævne Olympia London Horse Show lykkedes det britiske Scott Brash at ride sejren hjem i 160 cm Grand Prix i går aftes

Copyright Ridehesten.com
Scott Brash. Foto: Ridehesten.com/Britt Carlsen
Nyheden fortsætter efter annoncen

I den spændende Turkish Airlines Olympia Grand Prix var 30 ekvipager til start, og blandt dem kom 7 i omspringningen. Her blev det britiske Scott Brash, der på hjemmebane kunne levere det hurtigste omspringningsridt, der sammen med den 10-årige Hello Vincent sikrede sig sejren. 

– At vinde min sidste Grand Prix i år foran hjemmebanepublikum - så bliver det ikke bedre, udtalte en tydeligt tilfreds Scott Brash, efter sejren og fortsatte:

– De andre var virkelig hurtige, og jeg vidste jeg var nødt til at give alt. Jeg forsøgte at holde vendingerne snævre. Jeg fik en god første distance fremad, og derefter lykkedes det at ride de syv galopspring, og det var det der skulle til for at vinde. Publikum var fantastisk og med hele vejen, og jeg er så stolt af Vincent, han var god.

Nyheden fortsætter efter annoncen

På andenpladsen blev det Edwina Tops-Alexander med Identity Vitseroel. Det er ikke længe siden at Edwina indkøbte den 11-årige vallak, og ved Olympia fik hun afprøvet det nye partnerskab, som ser ud til at fungere godt. Tredjepladsen blev endnu en britisk rytter, denne gang Holly Smith med Hearts Destiny.

– Jeg er meget tilfreds med alle mine heste, men Hearts Destiny har taget mig til steder jeg kun havde drømt om. En bronzemedalje ved EM, en sejr i Aga Khan Trophy i Dublin. Og så den kaliber der er blandt rytterne her i Olympia, 7 ud af verdens top 10, før det hele mere specielt, udtalte Holly Smith efter det flotte omspringningsridt.

Se resultatet her. 

Læs også

Hello Sanctos - verdens beste springhest? (video)

19-12-2020 21:04, af Britt Carlsen

Jeg har altid ønsket at leve af at ride, fortæller Scott Brash, og jeg har levet et helt ubeskrivelit liv, takket være Hello Sanctos, fortæller han

Martin Fuchs vandt Rolex Grand Prix i Genève

16-12-2019 07:10, af Camilla Tiefensee Schrøder

I en meget tæt duel med britiske Scott Brash lykkedes det den forsvarende europamester Martin Fuchs at vinde søndagens Rolex Grand Prix ved CHI Genève, og han kan nu jagte den eftertragtede Rolex Grand Slam-titel

Talidas afkom slår til igen

24-12-2018 16:32, af Thomas Bach Jensen

Avlshoppen Talida er mor til en række super springheste, og et af dem er hingsten Nimble, der i weekenden var fejlfri i sin anden 160 cm ved det internationale stævne i Olympia med Scott Brash i sadlen

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Jytte Jarl lever ikke mere

23-01-2021 10:44, af Thomas Bach Jensen

I går mistede dansk ridehesteavl en stor personlighed, da Jytte Jarl sov ind i en alder af 91 år. Hun var en af de fremtrædende danske hingsteholdere i 60'erne og 70'erne, og efter 25 år på havet flyttede hun tilbage Danmark for at genoptage hesteavlen på Mors

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Arlandos skade satte gang i tankerne

24-01-2021 12:04, af Kristine Ulsø Olsen

Da Arlando blev skadet ved CHIO-stævnet i Aachen tilbage i 2018, satte det gang i nogle tanker hos Anna Zibrandtsen, som efterfølgende gennemgik alt management omkring hesten for at optimere fremadrettet

Atterupgaard venter otte føl - heraf to sæt tvillinger

18-01-2021 21:33, af Thomas Bach Jensen
Avl|

På det danske stutteri Atterupgaard, der er internationalt anerkendte for deres avl af dressurheste af høj kvalitet, ventes der i år otte føl, og heraf to sæt tvillinger fra to skylninger af befrugtede æg fra elitehoppen Miranda

Flot debut til Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia

21-01-2021 15:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

Så er der endelig nogle danske dressurryttere til start i udlandet! Blue Hors-rytteren Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia blev placeret som nummer tre i grand prix'en til World Cup-stævnet i Salzburg

Schweizisk toprytter igen dømt skyldig

25-01-2021 14:54, af Annika Knudsen Lorentsen

Paul Estermann appellerede sin dom, som han modtog ved den schweiziske distriktsdomstol tilbage i 2019, og det betød, at kantondomstolen skulle vurdere sagen. Det har de nu gjort, og også de erklærer toprytteren skyldig i dyremishandling

Vi er heldige, at vi har hestene (video)

25-01-2021 17:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Karoline Munk Færch har lavet en video, som beskriver de tanker hun gør sig omkring corona, og hvorfor hun netop føler sig heldig og priviligeret over at have hendes hest at tage ud til hver dag - har du det på samme måde?

Nanna Merrald: Jeg er så tilfreds med Orthilia

22-01-2021 17:43, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre måneder siden overtog Nanna Merrald tøjlerne på OL-hesten Atterupgaards Orthilia og i dag blev det til endnu en toppræstation i deres Grand Prix Special-debut ved World Cup-stævnet i Salzburg