Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I weekenden red jeg sidste Ecco Cup kvalifikation i Solrød på Aurora.

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform. Min far og jeg kørte derover torsdag efter skole, så Aurora kunne nå at blive skridtet og vænne sig lidt til banen. Vi skulle stå i stald sammen med min bedste veninde hjemme fra stalden og en masse søde piger, som jeg kender fra forskellige stævner, så det var helt vildt fedt.

Fredag skulle vi ride PRT, som var en opvarmningsklasse. Hun var lidt vågen, men vi red alligevel over 70% og vandt.

Lørdag var så første afdeling af Ecco kvalifikationen. Jeg synes, det er virkelig dejligt, at Ecco har lavet den her turnering, hvor vi kan træne og forbedre os i løbet af sæsonen. Det var igen PRT vi skulle ride og Aurora var bare med mig, så vi fik over 72% og blev nummer to. Vi har arbejdet meget med at forbedre vores galop-skridt overgange og dommeren roste det, så det er bare så godt, når man kan mærke at alle træningstimerne har virket. Søndag skulle vi ride kür. Vi havde en rigtig god tur og red 72%, men det var ikke helt nok til at beholde vores 2. plads, så vi endte på en samlet 4. plads. De fem bedste får sløjfer og plaketter og får lov til at ride æresrunde, så det er mega fedt. Nu er vi kvalificeret til den store finale, som i år skal afholdes på Blue Hors, så det bliver bare så spændende at skulle ride der.

Jeg skal bruge efterårsferien på at lave en ny kür, for jeg skal have sværhedsgraden op og jeg skal også have noget andet og bedre musik, så vi kan få en endnu bedre kür. Det tager tid, men det er også spændende at arbejde med koreografi og forskellige øvelser. Ellers så træner jeg hårdt på Revolution, som skal med til næste landsstævne i Hedensted i november. Han har haft problemer med for lav blodprocent og været meget træt, men nu har han været på en kur, der har hjulpet ham, så han kan være med til at træne fuldt ud igen. Vi har været ude til et enkelt c stævne og prøve formen af og der vandt han med 70%, så det var dejligt at mærke, hvordan han var blevet glad og frisk igen.

Jeg har også været så heldig at få en praktikplads hos Blue Hors i uge 46, jeg glæder mig bare helt vildt til at prøve at arbejde med heste hele dagen og være med i deres stald og lære af de dygtige ryttere der, og jeg glæder mig til at kunne fortælle jer alle de tips og tricks, jeg lærer der.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Unghingsten Blue Hors Dalian lever ikke mere

20-05-2020 12:54, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Hingsten Blue Hors Dalian, som tidligere på året opnåede godkendelse til afprøvning ved Dansk Varmblods Hingstekåring, er desværre død i en meget ung alder, bare 3 år gammel

Thomas Dolleris i kunstigt koma efter hjerneblødning

20-05-2020 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Thomas Dolleris Larsen blev den 17. maj ramt af en hjerneblødning, som er skyld i, at han nu er indlagt på Skejby Sygehus, hvor han ligger i kunstigt koma

Karoline Kjær med opråb til regeringen! (video)

18-05-2020 09:07, af Annika Knudsen Lorentsen

14-årige Karoline Sloth Kjær er, ligesom store dele af ridesporten, ked af, at det fortsat ikke er muligt at afholde, og dermed deltage, i ridestævner - og derfor har hun lavet en video, hvor hun kommer med sit opråb til regeringen

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger

24-05-2020 10:26, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den tredobbelte verdensmester Fiontini har fået skyllet embryoner ud, og nu er to rugehopper scannet drægtige med hjerteslag, og dermed skal Fiontini have tvillinger hvis alt går vel

Heslegård's Rismon tilbage på danske hænder

21-05-2020 16:02, af Kristine Ulsø Olsen

Grand Prix-hesten Heslegård's Rismon der i 2018 blev solgt til russiske Ekaterina Podlytkina er nu danskejet igen. Hingsten skal fremover være læremester for U25-rytteren Sandra Aagaard Hyrm

Dufour og Laudrup styrketræner på aktivitetsdag

20-05-2020 10:42, af Annika Knudsen Lorentsen

I morgen går det løs ved Dansk Ride Forbund og Trolle Companys aktivitetsdag, hvor vi skal være #aktivesammenhverforsig. Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup har planlagt styrketræning og glæder sig til at følge med på Instagram når hele ridesporten er aktive iført flotte T-shirts, som er blevet solgt med henblik på at samle penge ind til landets klubber

Har du den perfekte PL-hest til Camilla?

19-05-2020 07:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Pararytter Camilla Christensen, som har deltaget ved et utal af store mesterskaber, leder med lys og lygte efter den perfekte hest som hun kan ride frem mod en forhåbentlig udtagelse til PL i Tokyo næste år og måske VM på hjemmebane i 2022