Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I weekenden red jeg sidste Ecco Cup kvalifikation i Solrød på Aurora.

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform. Min far og jeg kørte derover torsdag efter skole, så Aurora kunne nå at blive skridtet og vænne sig lidt til banen. Vi skulle stå i stald sammen med min bedste veninde hjemme fra stalden og en masse søde piger, som jeg kender fra forskellige stævner, så det var helt vildt fedt.

Fredag skulle vi ride PRT, som var en opvarmningsklasse. Hun var lidt vågen, men vi red alligevel over 70% og vandt.

Lørdag var så første afdeling af Ecco kvalifikationen. Jeg synes, det er virkelig dejligt, at Ecco har lavet den her turnering, hvor vi kan træne og forbedre os i løbet af sæsonen. Det var igen PRT vi skulle ride og Aurora var bare med mig, så vi fik over 72% og blev nummer to. Vi har arbejdet meget med at forbedre vores galop-skridt overgange og dommeren roste det, så det er bare så godt, når man kan mærke at alle træningstimerne har virket. Søndag skulle vi ride kür. Vi havde en rigtig god tur og red 72%, men det var ikke helt nok til at beholde vores 2. plads, så vi endte på en samlet 4. plads. De fem bedste får sløjfer og plaketter og får lov til at ride æresrunde, så det er mega fedt. Nu er vi kvalificeret til den store finale, som i år skal afholdes på Blue Hors, så det bliver bare så spændende at skulle ride der.

Jeg skal bruge efterårsferien på at lave en ny kür, for jeg skal have sværhedsgraden op og jeg skal også have noget andet og bedre musik, så vi kan få en endnu bedre kür. Det tager tid, men det er også spændende at arbejde med koreografi og forskellige øvelser. Ellers så træner jeg hårdt på Revolution, som skal med til næste landsstævne i Hedensted i november. Han har haft problemer med for lav blodprocent og været meget træt, men nu har han været på en kur, der har hjulpet ham, så han kan være med til at træne fuldt ud igen. Vi har været ude til et enkelt c stævne og prøve formen af og der vandt han med 70%, så det var dejligt at mærke, hvordan han var blevet glad og frisk igen.

Jeg har også været så heldig at få en praktikplads hos Blue Hors i uge 46, jeg glæder mig bare helt vildt til at prøve at arbejde med heste hele dagen og være med i deres stald og lære af de dygtige ryttere der, og jeg glæder mig til at kunne fortælle jer alle de tips og tricks, jeg lærer der.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Hyggeligt at ride hold DM med gode veninder

19-09-2019 17:02, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er lige kommet hjem fra Hold DM i Frederikshavn. Det er bare årets hyggeligste stævne. I år startede jeg for Holte Rideklub sammen med mine gode veninder. Ida på Chilli, Nikoline på Mo Cuishle og Ingeborg på Top Tilas

Et fantastisk DM

04-09-2019 07:56, af Johanne Kofod Jensen

Så er jeg kommet hjem efter et fantastisk DM på Hovgaard. Jeg havde begge ponyer med. Aurora skulle gå DM og Revolution lille tur

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Alexander Helgstrand vandt sin PSG-debut

08-11-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med et flot ridt til 73.903 % på Grevens Sa'Va' vandt Alexander Yde Helgstrand i dag sin første Prix St. George ved Blue Hors Dressurfestival. Signe Kirk vandt første runde af Blue Hors Care Cup

Oldenborghoppen Rebelle er død

13-11-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af november døde elitehoppen Rebelle, som har været redet af Maria Anita Andersen, da den blev ramt af en voldsom kolik

Springhoppe har 45 afkom registreret

13-11-2019 14:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Den franske hoppe Fragance de Chalus har intet mindre end 45 afkom registereret på HorseTelex.com, og hun er mor til mange internationale topspringheste, heriblandt hingsten Mylord Carthago

Svensk Grand Prix-hest opereret i halsen

12-11-2019 11:05, af Stine La Cour Andersen

Den 13-årige Grand Prix-hest Strolchi havde over en længere periode virket afkræftet, og det viste sig, at det var med god grund. Nu har vallakken, der sammen med Märit Olofsson Nääs indgår i det svenske B-landshold, gennemgået operation nummer to

Døjer din hest med sur stråle?

10-11-2019 11:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Efterårets mudderfolde kan ofte give anledning til sur stråle hvis ikke man sørger for at hesten har mulighed for rent og tørt underlag, og sur stråle kan give mange komplikationer

Tårnhøjt, dansk niveau i Grand Prix Special (video)

10-11-2019 12:27, af Britt Carlsen

Når holdmedaljerne skal uddeles ved OL i Tokyo til næste år sker det i Grand Prix Special, derfor var dagens Special ved Blue Hors Dressurfestival ventet med spænding, og danskerne skuffede ikke - Daniel Bachmann kom tæt på 80%

Dommergymnastik og Anne Marie øverst på skamlen