Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Copyright Ridehesten.com

Min mor og jeg kørte afsted til Frederikshavn allerede torsdag, for jeg var holdets PRT rytter, så jeg skulle ride om fredagen. I år skulle jeg ride for Gråsten, vi var et rigtigt klubhold, så vi kendte hinanden ret godt for vi har alle Pernille Ørum som træner. Vi havde været sammen inden stævnet for at lave banner og kostumer, og vi havde valgt, at vi skulle være ”The racerkørers.”

Da vi ankom hjalp de flinke hjælpere fra Frederikshavn med at tømme traileren og Aurora flyttede ind i en fin boks i ridehallen. Hun var glad og frisk og virkelig i godt humør hele weekenden. Vi startede med at banetræne om aftenen, så hun lige kunne se banen, og jeg lige kunne mærke, hvordan hendes form var.

Om fredagen skulle vores LA4-rytter ride først, hendes pony er kun 5 år, så det var stort, at den kunne være med, men den tog det rigtig fint, og de havde en ok tur med et par dyr fejl til 65%. Så blev det Auroras og min tur til at ride PRT. Vi havde en virkelig fin tur, jeg følte, at hun var med mig hele vejen rundt og vi red 71,6%. Da jeg hilste af græd jeg lidt, fordi jeg syntes, at det var lidt trist, at det snart var forbi med Aurora, som har givet mig så utrolig mange gode ture. Sammen med hende har jeg oplevet alt, hvad jeg kunne drømme om som ponyrytter. Vi har redet NM to gange og vundet ECCO Cup sammen. Heldigvis stod mine veninder klar på sidelinjen og trøstede mig, for de vidste godt, at det var lidt svært. Vi havde et virkelig godt sammenhold på holdet og hjalp hinanden hele vejen igennem. Når vi ikke red badede og hyggede vi sammen på hotellet.

Copyright Ridehesten.com

Lørdag red vores PRI rytter og PRM rytter begge 68%, så det var spændende, om vi nåede A finalen, for kun de 9 bedste hold ud af 35 kommer i A-finalen, men det gjorde vi. Vi lå som nummer 7 inden søndagens finale. Lørdag aften var der så rytterfest. Vi havde vores kostumer på og pyntede bordet og havde det rigtig hyggeligt, selvom det var noget anderledes og mere stille i år pga. corona.

Søndag var det så finalen og alle rytterne på mit hold havde virkelig gode ture, så vi rykkede to pladser op og endte samlet som nummer 5. Alle 9 hold skulle til præmieoverrækkelse til hest, så de havde lavet det virkelig festligt. Vi fik ærespræmier og sløjfer og red ud sammen.

Jeg er så taknemlig for, at mit sidste stævne med Aurora blev så god en oplevelse, og jeg glæder mig til at heppe på hende og Steffanie, som nok skal blive stjerner sammen.

Nu går tiden med at træne Frida og undervise, vi er ved at lave Kür. Vi skal have den klar til første weekend i oktober, hvor vi skal ride ECCO Cup sammen for første gang. Det bliver spændende.

I kan følge min træning på Instagram: @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Sikke en sommer det har været

02-08-2020 07:23, af Johanne Kofod Jensen

Sommeren har budt på flere stævner, og jeg har fået mange gode oplevelser efter vi endelig er kommet i gang ovenpå corona-pausen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv

23-09-2020 19:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Undersøgelser antyder, at heste kan have en positiv virkning i forhold til at få børn og unge til at forstå sig sel. Ligesom heste kan være med til at skabe et positivt førstehåndsindtryk af et terapiforløb

Kingsland sælger aktiemajoritet på 51 %

22-09-2020 12:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Det verdensomspændende brand Kingsland Equestrian har solgt aktiemajoriteten på 51 %, og de fortæller, at de glæder sig til i fremtiden at have Helgstrand Dressage som samarbejdspartner, for det er netop Helgstrand som har købt majoriteten i firmaet

Sådan undgår du muk

23-09-2020 09:57, af Annika Knudsen Lorentsen

De fugtige omgivelser, der ofte er kendetegnet for efterårets folde, er perfekte for muk og dermatofilose. Sygdomme, som man skal holde ekstra øje med, hvis hesten skal holdes rask og glad. Agria Dyreforsikrings dyrlæge kommer her med en række gode råd til til, hvordan du hjælper din hest med at undgå muk og dermatofilose

14-årig mister livet i tragisk rideulykke

23-09-2020 11:17, af Merete Haahr

Rideverdenen er i chok og sorg efter at en ung canadisk pige, Zara Buren, i går mistede livet efter en tragisk rideulykke – Himlen har fået en engel og et lys er blevet slukket

Susanne Barnow klar med 5 heste til championatsfinale

22-09-2020 13:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Susanne Barnow kan sammmen med sin partner Steffen Kristensen glæde sig over, at det i år er lykkedes at kvalificere fem ud af fem mulige heste til Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste i dressur, og Susanne fortæller, at de er stolte og taknemmelige for, at deres lille team kan tage til Blue Hors med fem heste de selv ejer

24 dressurtalenter klar til championatsfinale (video)

20-09-2020 15:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Så er det afgjort hvilke 24 5-års dressurheste der skal deltage ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for ungheste, og i dagens mellemrunde, hvor 18 heste gik videre, vandt Blue Hors Londoner med Christian Tudela Ruiz i sadlen

Belgisk pige inspireret af Danielle Goldsteins fjer

19-09-2020 18:33, af Annika Knudsen Lorentsen

– Du skal turde være den du er, siger den 10-årige belgiske pige Febe Abeels, som ligesom den internationale toprytter Danielle Goldstein pryder sit hård med farverige fjer, fordi hun ønsker at vise, at hun tør være sig selv

Championatsfinalerne hos Blue Hors er udskudt

25-09-2020 11:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Finalerne i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste skulle oprindeligt have været afviklet hos Blue Hors i uge 41, men på grund af de gældende COVID-19-restriktioner, har Blue Hors vurderet, at man ikke kan afvikle finalerne på forsvarlig vis, og derfor udskydes finalestævnet

Springbank sikkert videre til 6-års finale (video)

20-09-2020 20:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Så er mellemrundestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste afviklet, og de 24 bedste 6-års heste er nu også kvalificeret til finalen i uge 41