Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Min mor og jeg kørte afsted til Frederikshavn allerede torsdag, for jeg var holdets PRT rytter, så jeg skulle ride om fredagen. I år skulle jeg ride for Gråsten, vi var et rigtigt klubhold, så vi kendte hinanden ret godt for vi har alle Pernille Ørum som træner. Vi havde været sammen inden stævnet for at lave banner og kostumer, og vi havde valgt, at vi skulle være ”The racerkørers.”

Da vi ankom hjalp de flinke hjælpere fra Frederikshavn med at tømme traileren og Aurora flyttede ind i en fin boks i ridehallen. Hun var glad og frisk og virkelig i godt humør hele weekenden. Vi startede med at banetræne om aftenen, så hun lige kunne se banen, og jeg lige kunne mærke, hvordan hendes form var.

Om fredagen skulle vores LA4-rytter ride først, hendes pony er kun 5 år, så det var stort, at den kunne være med, men den tog det rigtig fint, og de havde en ok tur med et par dyr fejl til 65%. Så blev det Auroras og min tur til at ride PRT. Vi havde en virkelig fin tur, jeg følte, at hun var med mig hele vejen rundt og vi red 71,6%. Da jeg hilste af græd jeg lidt, fordi jeg syntes, at det var lidt trist, at det snart var forbi med Aurora, som har givet mig så utrolig mange gode ture. Sammen med hende har jeg oplevet alt, hvad jeg kunne drømme om som ponyrytter. Vi har redet NM to gange og vundet ECCO Cup sammen. Heldigvis stod mine veninder klar på sidelinjen og trøstede mig, for de vidste godt, at det var lidt svært. Vi havde et virkelig godt sammenhold på holdet og hjalp hinanden hele vejen igennem. Når vi ikke red badede og hyggede vi sammen på hotellet.

Copyright Ridehesten.com

Lørdag red vores PRI rytter og PRM rytter begge 68%, så det var spændende, om vi nåede A finalen, for kun de 9 bedste hold ud af 35 kommer i A-finalen, men det gjorde vi. Vi lå som nummer 7 inden søndagens finale. Lørdag aften var der så rytterfest. Vi havde vores kostumer på og pyntede bordet og havde det rigtig hyggeligt, selvom det var noget anderledes og mere stille i år pga. corona.

Søndag var det så finalen og alle rytterne på mit hold havde virkelig gode ture, så vi rykkede to pladser op og endte samlet som nummer 5. Alle 9 hold skulle til præmieoverrækkelse til hest, så de havde lavet det virkelig festligt. Vi fik ærespræmier og sløjfer og red ud sammen.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg er så taknemlig for, at mit sidste stævne med Aurora blev så god en oplevelse, og jeg glæder mig til at heppe på hende og Steffanie, som nok skal blive stjerner sammen.

Nu går tiden med at træne Frida og undervise, vi er ved at lave Kür. Vi skal have den klar til første weekend i oktober, hvor vi skal ride ECCO Cup sammen for første gang. Det bliver spændende.

I kan følge min træning på Instagram: @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Jytte Jarl lever ikke mere

23-01-2021 10:44, af Thomas Bach Jensen

I går mistede dansk ridehesteavl en stor personlighed, da Jytte Jarl sov ind i en alder af 91 år. Hun var en af de fremtrædende danske hingsteholdere i 60'erne og 70'erne, og efter 25 år på havet flyttede hun tilbage Danmark for at genoptage hesteavlen på Mors

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Arlandos skade satte gang i tankerne

24-01-2021 12:04, af Kristine Ulsø Olsen

Da Arlando blev skadet ved CHIO-stævnet i Aachen tilbage i 2018, satte det gang i nogle tanker hos Anna Zibrandtsen, som efterfølgende gennemgik alt management omkring hesten for at optimere fremadrettet

Atterupgaard venter otte føl - heraf to sæt tvillinger

18-01-2021 21:33, af Thomas Bach Jensen
Avl|

På det danske stutteri Atterupgaard, der er internationalt anerkendte for deres avl af dressurheste af høj kvalitet, ventes der i år otte føl, og heraf to sæt tvillinger fra to skylninger af befrugtede æg fra elitehoppen Miranda

Flot debut til Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia

21-01-2021 15:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

Så er der endelig nogle danske dressurryttere til start i udlandet! Blue Hors-rytteren Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia blev placeret som nummer tre i grand prix'en til World Cup-stævnet i Salzburg

Schweizisk toprytter igen dømt skyldig

25-01-2021 14:54, af Annika Knudsen Lorentsen

Paul Estermann appellerede sin dom, som han modtog ved den schweiziske distriktsdomstol tilbage i 2019, og det betød, at kantondomstolen skulle vurdere sagen. Det har de nu gjort, og også de erklærer toprytteren skyldig i dyremishandling

Vi er heldige, at vi har hestene (video)

25-01-2021 17:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Karoline Munk Færch har lavet en video, som beskriver de tanker hun gør sig omkring corona, og hvorfor hun netop føler sig heldig og priviligeret over at have hendes hest at tage ud til hver dag - har du det på samme måde?

Nanna Merrald: Jeg er så tilfreds med Orthilia

22-01-2021 17:43, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre måneder siden overtog Nanna Merrald tøjlerne på OL-hesten Atterupgaards Orthilia og i dag blev det til endnu en toppræstation i deres Grand Prix Special-debut ved World Cup-stævnet i Salzburg