Tophoppe er blevet mor

16-04-2020 19:39, af Britt Carlsen

I Påsken blev den internationale Grand Prix-hoppe Forward Looking mor - se den skønne video på Instagram

Copyright Ridehesten.com
Dorothee Schneider og Forward Looking til start i Hagen. Foto: Ridehesten.com/Thomas Bach Jensen

Den tyske toprytter Dorothee Schneider have en lang vågenat i stalden i Påsken, da hende tidligere Grand Prix-partner hoppen Forward Looking e. Fidermark fik føl efter hingsten Escamillo e. Escolar. Escamillo blev udnævnt til præmiehingst ved kåringen i Hannover i 2017, og bestod sin materialprøve i februar 2019 med 8.38 i dressur. Hingste er ifølge Eurodressage kommet i stald hos Helen Langehanenberg for at fortsætte den grunduddannelse han har fået i stalden hos Isabell Werth.

Dorothee Schneider har selv uddannet Forward Looking, da hoppen kom i hendes stald, da hun var 4 år. Og frem til sit 15. år var hoppen succesfuld i sporten. De senere år i international Grand Prix. 
Nu er hun, som Dorothee skriver i sit opslag, en super mor, som folede hingsteføllet natten til torsdag. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Unser Fohlen ist da! Der Vater ist Escamillo, die Mutter die Stute Forward Looking von Fidermark. Forward Looking war lange Jahre mein Kaderpferd und ist ein absoluter Schatz ?? Ich habe sie 4-jährig bekommen und bis Grand Prix ausgebildet. Sie ist 7-jährig in den Besitz von Gabriele Kippert übergegangen und war, bis zum Alter von 15 sehr erfolgreich im internationalen Grand Prix-Sport unterwegs. Jetzt ist sie eine SUPER-Mama und liebt ihre neue Berufung - wie man sieht - sehr!! Geboren ist der kleine Hengst in der Nacht von Mittwoch auf Donnerstag. Bis das Darmpech abgegangen war und der kleine Mann die Milchbar gefunden hatte, war es 2.30 Uhr. Dann sind Roisin, Kim, Sophia, Jobst und ich glücklich ins Bett gefallen...????????Danke an das Team für Hilfe in dieser aufregenden Nacht!!! #fohlen #hengst #stallion #escamillo #fidermark #forwardlooking #osterfohlen #dankbar #happy

Et opslag delt af Dorothee Schneider (@dorotheeschneiderofficial) den

Læs også

Opdateret tysk OL-dressurlandshold

25-09-2020 09:15, af Thomas Bach Jensen

I forbindelse med det netop afholdte tyske mesterskab i dressur har dressurudvalget i den tyske olympiske komité aktualiseret det tyske landshold. En danskavlet Skovens Rafael-søn er på vej ind på holdet

Vitalis-søn vinder Nürnberger Burg Pokal (video)

12-07-2020 15:45, af Thomas Bach Jensen

I en solbeskinnet kvalifikation til Nürnberger Burg Pokal i Bettenrode i dag vandt den tyske OL-rytter Dorothee Schneider med Vitalis-sønnen Villeneuve. En Vivaldi-søn tog andenpladsen

Dobbelt World Cup-sejr til Dorothee Schneider

01-12-2019 06:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dorothee Schneider og Sammy Davis Jr. vandt fredagens World Cup Grand Prix i Madrid med en rekordhøj score, og lørdag vandt de küren. Vigtige kvalifikationspoint til World Cup-finalen stod på spil for tyskeren, som havde aflyst Saab Top 10 i Stockholm til fordel for stævnet i Madrid

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen
20 24 29 28
bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grand Prix-hest død på banen

30-11-2020 07:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det internationale stævne i Belgien i den forgangne uge faldt holstenervallakken Tyson død om på banen under torsdagens 140 cm-klasse

DRF ændrer deres licenstyper og priser

30-11-2020 12:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har meddelt, at de har ændret således, at man kan betale licens fortløbende, og nu har de netop offentliggjort, at de også har valgt at ændre på deres licenstyper og priser fra det nye år 

Hingstekåringen i Herning er aflyst

02-12-2020 11:12, af Britt Carlsen

De senere år har mellem 60.000 og 70.000 gæster fra ind- og udland besøgt Dansk Varmblods Hingstekåring og messen Hest & Rytter i MCH Messecenter Herning i marts. Som en konsekvens af Covid-19 pandemien og usikkerheden omkring forsamlingsforbuddet har arrangørerne set sig nødsaget til at aflyse eventet i Herning

Toppræstation: Danmark 2'er i Nations Cup!

28-11-2020 13:55, af Annika Knudsen Lorentsen

Det var lige ved og næsten for de danske ryttere i dagens Nations Cup i Spanien, hvor de endte på en fornem andenplads lige bag det stærke tyske hold og foran flere andre stærke topnationer

Ridesporten afvikles i Versailles ved OL 2024

30-11-2020 10:29, af Annika Knudsen Lorentsen

Selvom vi lige skal forbi OL i Tokyo, så kan man godt begynde at glæde sig til OL i Paris 2024, og her bliver ridesportsbegivenhederne afholdt i Versailles

Heste kan stresses ved individuel opstaldning

30-11-2020 16:13, af Merete Haahr

En varm og tryg stald, flot indrettet og med masser af hø og god strøelse, det er hvad de fleste forbinder med et godt hesteliv, men for nogle heste, kan det være en trist og stressfyldt oplevelse at stå på stald viser forskning

Over 84 % til Sophia og Adriano (video)

29-11-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af den sidste ECCO Cup-finale 2020 blev Sophia Boje Obel Jørgensen med Adriano B. Hun sluttede virkelig finalestævnet af med manér, og landstræner Dennis Fisker fortæller, at han er overordnet godt tilfreds med rytternes præstationer, og at han ser frem til en ny stævnesæson i det nye år

Tre nykårede sjællandsmestre for ponyer