101 måder at bruge en hestetrailer på

03-09-2019 12:03, af Tine Gutfelt

(eller i hvert fald 3) Jeg købte for noget tid siden en hestetrailer, da datteren begyndte at ride stævner og jeg havde en drøm om at komme mere ud generelt. Måske endda starte stævner denne sommer?

Copyright Ridehesten.com

Men faktum er, at de sidste tre måneder, der har jeg brugt traileren til alt muligt andet end hest og fundet ud af, hvor genial en investering en hestetrailer egentlig er!

Her kommer tre velafprøvede metoder til brug af hestetrailer:

  1. Først købte vi, i al vores nybegynder iver (og inden vi overhovedet var flyttet ind), wrap og hø, direkte fra mark, for det er jo der, hvor man laver de bedste deals, ikk’? Her burde jeg måske afholde en konkurrence om, hvor mange Morten Korch baller, der kan ligge i en trailer? Jeg kan godt afsløre, at der kan ligge flere end vi nok får brug for denne vinter, fordi vi nok ikke er så hurtig færdig med stald, som vi måske lidt optimistisk troede, da vi købte stråfoder. Konkurrence spoiler: der kan være 60 små baller i min gamle trailer. Wrap er mere styret af vægt desværre.
     
  2. Dernæst har traileren været inddraget som flyttevogn. Og hold nu op, et genialt stykke arbejde, den har gjort for os! En ting er, hvor mange ting der kan være i den eller at tingene står i tørvejr.
    Men en anden ting er klart: rampen. Ja det lyder ulogisk, men vi har et par trappetrin op til døren og det har passet perfekt med trailerens højde. Så vi har kunne bakke traileren op til huset, åbne rampen og lade den ligge på trinnet og dermed kunne gå direkte ind i huset. Det har været helt genialt, når man kom med de store, uhåndterbare ting eller virkelig tunge kasser.
     
  3. Og må jeg så lige slå et slag for de trailere, hvor man kan åbne rampen sidelæns. Jeg har aldrig forstået hvorfor det dog var en ide? Men efter at have brugt traileren til andet løsning end hest, så kan jeg sagtens forestille mig, hvor smart det er. Jeg tænker i hvert fald, at når vi om ikke så længe skal have ny hestetrailer, så er det en af de ting, som vi skal have med i regnestykket. For selvom den vil blive brugt til hest 95% af tiden, så er det da lækkert, at kunne hente fx paller, og få dem sat direkte i traileren af en frontlæsser eller lignende.

Så har jeg slet ikke nævnt, at vi overvejede at tage traileren med på festival, da der lige kan stå to drømmesenge og have plads til et lille bord og et par stole. Havde vi haft en trailer med sadelrum, så havde vi jo ligefrem kunne låse vores ting inde! Desværre fik vi ikke en campingbillet, så vi kunne teste konceptet af.

Så hvornår bliver den så til hestetrailer igen? Forhåbentlig her i september, da datteren igen er meldt til diverse stævner og vores flytning nu er vel overstået.

Læs også

Fra bykat til gårdkat

01-10-2019 14:17, af Tine Gutfelt

Vi er flyttet med en hund og en kat, og selvom jeg ville kunne skrive sider omkring hvor glad hunden virker til at være for vores nye hjem, så er det alligevel katten, der leverer overskrifterne

Ny gård-ish ejer. Og hva så?

29-08-2019 16:31, af Tine Gutfelt

Igennem de sidste år, har jeg jongleret mellem arbejde, husdyr, min egen (sparsomme) ridning, og min datters tiltagende ridning. Alt fordelt indenfor det meste af midt-østsjælland

Løs hest indfanget og leveret tilbage

06-11-2007 08:46, af Maja Golles
En gårdejer formåede i weekenden at indfange en løsgående hest. Ifølge politiet blev ejeren kontaktet, og dyret er nu leveret tilbage.

17-årig hestepige er gårdejer

11-06-2017 06:45, af Kristine Ulsø Olsen

Det hører absolut til sjældenhederne, at en pige på bare 17 år får den idé, at hun vil i banken for at låne penge til køb af egen ejendom, men det er netop det som Anne-Mette Lyager gjorde - i dag er hun gårdejer

Hest døde under gårdbrand

22-09-2008 12:19, af Maja Golles
I Ledøje på Nordsjælland forsøgte en gårdejer at redde sine dyr ud, da der gik ild i den ene staldlænge. Ejeren blev selv forbrændt, da han forsøgte at redde dyrene - og måtte opgive den sidste hest.

Når en byboer bliver gårdejer

11-03-2011 07:33, af Maja Golles
For rigtig mange ryttere, der har deres heste opstaldet på ridecentre, er tanken om at købe en gård, hvor der er plads til at få hesten under eget tag, den ultimative drøm

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Aquino og Jeanette tog forsiden