101 måder at bruge en hestetrailer på

03-09-2019 12:03, af Tine Gutfelt

(eller i hvert fald 3) Jeg købte for noget tid siden en hestetrailer, da datteren begyndte at ride stævner og jeg havde en drøm om at komme mere ud generelt. Måske endda starte stævner denne sommer?

Copyright Ridehesten.com

Men faktum er, at de sidste tre måneder, der har jeg brugt traileren til alt muligt andet end hest og fundet ud af, hvor genial en investering en hestetrailer egentlig er!

Her kommer tre velafprøvede metoder til brug af hestetrailer:

  1. Først købte vi, i al vores nybegynder iver (og inden vi overhovedet var flyttet ind), wrap og hø, direkte fra mark, for det er jo der, hvor man laver de bedste deals, ikk’? Her burde jeg måske afholde en konkurrence om, hvor mange Morten Korch baller, der kan ligge i en trailer? Jeg kan godt afsløre, at der kan ligge flere end vi nok får brug for denne vinter, fordi vi nok ikke er så hurtig færdig med stald, som vi måske lidt optimistisk troede, da vi købte stråfoder. Konkurrence spoiler: der kan være 60 små baller i min gamle trailer. Wrap er mere styret af vægt desværre.
     
  2. Dernæst har traileren været inddraget som flyttevogn. Og hold nu op, et genialt stykke arbejde, den har gjort for os! En ting er, hvor mange ting der kan være i den eller at tingene står i tørvejr.
    Men en anden ting er klart: rampen. Ja det lyder ulogisk, men vi har et par trappetrin op til døren og det har passet perfekt med trailerens højde. Så vi har kunne bakke traileren op til huset, åbne rampen og lade den ligge på trinnet og dermed kunne gå direkte ind i huset. Det har været helt genialt, når man kom med de store, uhåndterbare ting eller virkelig tunge kasser.
     
  3. Og må jeg så lige slå et slag for de trailere, hvor man kan åbne rampen sidelæns. Jeg har aldrig forstået hvorfor det dog var en ide? Men efter at have brugt traileren til andet løsning end hest, så kan jeg sagtens forestille mig, hvor smart det er. Jeg tænker i hvert fald, at når vi om ikke så længe skal have ny hestetrailer, så er det en af de ting, som vi skal have med i regnestykket. For selvom den vil blive brugt til hest 95% af tiden, så er det da lækkert, at kunne hente fx paller, og få dem sat direkte i traileren af en frontlæsser eller lignende.

Så har jeg slet ikke nævnt, at vi overvejede at tage traileren med på festival, da der lige kan stå to drømmesenge og have plads til et lille bord og et par stole. Havde vi haft en trailer med sadelrum, så havde vi jo ligefrem kunne låse vores ting inde! Desværre fik vi ikke en campingbillet, så vi kunne teste konceptet af.

Så hvornår bliver den så til hestetrailer igen? Forhåbentlig her i september, da datteren igen er meldt til diverse stævner og vores flytning nu er vel overstået.

Læs også

Ny gård-ish ejer. Og hva så?

29-08-2019 16:31, af Tine Gutfelt

Igennem de sidste år, har jeg jongleret mellem arbejde, husdyr, min egen (sparsomme) ridning, og min datters tiltagende ridning. Alt fordelt indenfor det meste af midt-østsjælland

17-årig hestepige er gårdejer

11-06-2017 06:45, af Kristine Ulsø Olsen

Det hører absolut til sjældenhederne, at en pige på bare 17 år får den idé, at hun vil i banken for at låne penge til køb af egen ejendom, men det er netop det som Anne-Mette Lyager gjorde - i dag er hun gårdejer

Hest døde under gårdbrand

22-09-2008 12:19, af Maja Golles
I Ledøje på Nordsjælland forsøgte en gårdejer at redde sine dyr ud, da der gik ild i den ene staldlænge. Ejeren blev selv forbrændt, da han forsøgte at redde dyrene - og måtte opgive den sidste hest.

Løs hest indfanget og leveret tilbage

06-11-2007 08:46, af Maja Golles
En gårdejer formåede i weekenden at indfange en løsgående hest. Ifølge politiet blev ejeren kontaktet, og dyret er nu leveret tilbage.

Når en byboer bliver gårdejer

11-03-2011 07:33, af Maja Golles
For rigtig mange ryttere, der har deres heste opstaldet på ridecentre, er tanken om at købe en gård, hvor der er plads til at få hesten under eget tag, den ultimative drøm

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

May Sherif føl født på Tasmanien

19-09-2019 13:04, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den verdenskendte elitehingst May Sherif DVE 250, som har været død i ca. 15 år, har fået et afkom på Tasmanien og to mere er på vej

Bruger din hest solbriller som Cassidy?

20-09-2019 14:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Cathrine Dufour har i samarbejde med Trolle Company iført Atterupgaards Cassidy de smarte solbriller fra eQuick. Solbrillerne eYysor er den perfekte øjenbeskyttelse til den aktive hest, og det ser da også ud til at Cassidy er godt tilfreds med hestesolbrillerne

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Todt køresyg på Zangersheide

19-09-2019 10:21, af Britt Carlsen

Den ene lastbil fra Stutteri Ask kom til at holde i kø på motorvejen i mange timer, og det betyder, at Todt un Prince Ask ikke kommer til start i Sires of the World da han behandles for køresyge/transportsyge

OL-rytter suspenderet efter mishandling

19-09-2019 15:17, af Cecilia Lindahl

Den belgiske militaryrytter Joris Vanspringel er suspenderet efter mishandling af en pony under en militaryclinic tilbage i november 2018

Rekorder og 10. gang til DM for vallakken Lasse

19-09-2019 09:45, af Annika Knudsen Lorentsen

I den kommende weekend løber DM i military af stablen hos Sportsrideklubben, og i den forbindelse sætter to ekvipager rekord, da de også deltog ved DM i TREC i sidste uge. For Niels Goldschmidt og hesten Lasse er det desuden 10. gang de deltager ved DM i military

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend