Blog: De bedste 3 år

09-01-2019 20:20, af Amira Aasted Jespersen

Amira har haft tre fantastiske år med ponyen Topper, men nu er det på tide, at Topper skal finde en nyt hjem. Læs alt om deres fantastiske rejse

Copyright Ridehesten.com

Jeg har nu været ejer til en helt fantastisk pony i 3 år. Men nu er det på tide, at vores veje skal skilles. Selvom jeg kun er 14 år, er jeg bare blevet for høj nu. et er på tide at finde hans nye rytter, som han for tredje gang kan ride op på internationalt plan, ligesom hans gamle ejer og mig selv.

 

Copyright Ridehesten.com

Det er blevet til mange stævner
Mange år er der gået, mange timer er der blevet redet, og mange stævner er det blevet til. Og nu er det så endelig på tide at finde Toppers nye ejer.
Jeg har været mange ting igennem med ham. Jeg fik ham hjem fra Finland, d. 16 januar 2016, og vi red vores første stævne i februar, som var en LA2 og LA4, og vi vandt.
Vi red vores første landsstævne i april samme år, hvor vi red PRT til 72% og vi blev henholdsvis A-rytter og A-pony i første forsøg. Jeg red også mit andet landsstævne på Hovgaard som blev til en 1.plads, en 2. plads og en 4.plads. Jeg red også mit første DM på ham i 2016.
Tiden gik hen over vinteren, og vi blev inviteret til samling på Vilhelmsborg sammen med alle de andre talenter.

Vores første internationale stævne
I slutningen af april 2017, blev vi ringet op af landstræneren og blev inviteret til vores første internationale stævne i Aalborg, hvor jeg blev nr. 5 i finalen. Efter dette stævne gik det hele så stærkt. Vi blev inviteret op - vi skulle ride Nations Cup til Equitour Aalborg 2017. Der blev jeg nr. 2 første dagen, så nr 5. og til sidst i finalen blev jeg nr. 4 - endda på min fødselsdag. Oppe til Equitour blev Topper og jeg udtaget til Nordisk Mesterskab i Sverige.
Til Nordisk vandt vi alle dage, og vi vandt guld for hold og så vandt vi også individuel. Og kunne nu kalde os for Nordisk Mester.

 

Copyright Ridehesten.com


Men i December blev han skadet, og dyrlægen gav os et valg, om jeg ville lade ham stå i så lang tid, indtil vi skulle kæmpe om en plads til EM, eller om jeg ville være sikker på, at han ville kunne holde de næste mange år. Og jeg var slet ikke i tvivl, for jeg ville ikke kunne klare at hans skade vil bryde op igen. Så han endte med at stå stille i 4 måneder og 4 måneders genoptræning, dobbelt så lang tid han egentlig havde brug for. Men vores første stævne igen blev så DM, og det var så dejligt at være tilbage i rideverden efter at have været ude i 8 måneder.

Heldigvis havde jeg et DM hold og nogle fantastiske veninder, som var sikker på at Topper og jeg ville være klar til DM hold, og derfor havde holdt en plads til mig på holdet. Og Topper og jeg blev klar og mere til, og vi endte med at ride 74,8%, som også endte med at blive den højeste procent til hele stævnet. Vores hold vandt DM guld, med over 15 % ned til nr. 2. Det var fantastisk at være tilbage på banerne med min bedste ven. Men vi havde lidt at indhentet, hvis vi gerne ville med til Ecco finalen i december. Men vi fik lov til at starte et internationalt stævne i Holland, som gik over alt forventning. Vi blev nemlig nr. 4 og nr. 3. Det lykkes at få et Wild card til Ecco finalen, så vi kunne få lov til at være med til årets sidste landstævne.

Copyright Ridehesten.com

 

De 3 år er gået så stærkt. Men jeg er glad for, at jeg altid kan se tilbage på min pony-tid med glæde. Men nu er jeg også nået til den konklusion, at det er på tide Topper kan komme videre ud og opleve alt det som vi har oplevet og mere til med en ny rytter. Jeg håber på at kunne finde det perfekte hjem til min bedste ven.  

Mange hilsner 
Amira og Topper

Læs også

Hvem er jeg?

22-05-2019 08:47, af Charlotte Kondrup

Ridehesten.com har lanceret deres blog og jeg har i et stykke tid godt kunne tænke mig at komme i gang med at blogge. Da jeg fandt ud af at Ridehesten ville lave denne side med blogs, tænkte jeg, at her skulle jeg selvfølgelig tilknyttes

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner

Endnu en hest aflivet i Holstebro

14-05-2019 15:19, af Britt Carlsen

Hele "hestedanmark" holder vejret, mens der udspiller sig et drama i Holstebro Sportsrideklub. Den aggressive variant af Herpesvirus har nu kostet fem heste livet. I dag er en af klubbens elskede elevponyer blevet aflivet som en konsekvens af sygdommen

Algotssons hest kæmper for livet

14-05-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Da Sara Algotssons lastbil brændte på vejen hjem fra det internationale stævne i Sopot, Polen mistede den ene af hendes heste livet, mens den anden fortsat kæmper for overlevelse

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

To nye topheste til Anna Kasprzak