Blog: Min blinde pony

25-10-2018 07:07

Caroline Østerby

Mød Ridehesten Juniors nye blogger, Caroline Østerby, der ed en blind pony har en hel speciel historie  at fortælle

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen


Da jeg var 9 år gammel gik min ponydrøm i opfyldelse. Jeg fik en rigtig Pippihest, nemlig en knabstrupper, der hed  Happy.
Happy var en sød og tillidsfuld pony, men han havde ikke den store stævneerfaring. Det vidste sig, at Happy og ikke mindst jeg syntes, spring var det allersjoveste. Vi begyndte så småt på stævnene og resultaterne blev bedre og bedre. Men til vores sidste stævne i Dragør, hvor vi faktisk red en fejlfri tur, løb Happys ene øje lidt i vand. Min mor tog ham en smut forbi dyrehospitalet - bare for et lille tjek.  Det vidste sig, at Happy var helt blind på det end øje, og han kun havde 15% syn tilbage på det andet øje. Så fra den ene dag til den anden stoppede alt stævneaktivitet, og de næste mange uger gik med at forstå Happy, som blind.
Det at vi aldrig skulle til springstævne mere og måske aldrig skovture eller til vandet, var forfærdeligt for mig, men Happy måtte have haft det meget værre end mig.
Nu er jeg blevet meget fokuserede på at holde alle Happys færdigheder ved lige i vores hverdag. I hans trygge omgivelser, er vi både på spring- og dressurbanen samt ture i skoven. Efter jeg fandt ud af at Happy var blind, har jeg lagt mærke, hvor vigtigt det er at give de rigtige signaler, for jeg fungerer jo som hans øjne,  og det har givet os et tættere bånd.
 
Ny springpony
I foråret 2018 fik jeg en ny springpony, Mitzi! Fra første gang jeg red hende, kunne jeg mærke at det var hende, der skulle føre mig videre i min springkarriere!
Jeg har ikke haft Mitzi så længe, men vi har allerede haft mange fantastiske ture sammen, og vi har fået nogle gode resultater.
Jeg har lavet denne video, der viser min historie. Jeg håber i vil se med!

Kærlig hilsen Caroline Østerby
Følg mig på instagram: Caroline_Osterby  

Læs også

Åben samling med landstræneren i paradressur og øjenoperation

03-01-2022 06:02, af Rebecca Sofie Larsen

I dette blogindlæg vil jeg fortælle lidt om min oplevelse ved åben samling hos landstræneren i paradressur og hvorfor jeg overhovedet deltog. Derudover er jeg for nyligt blevet opereret i øjet for at se om lægerne kunne redde lidt af mit syn tilbage. Læs med her, hvor jeg forklarer hvad det har af betydning for min ridning

Flot afslutning på en helt fantastisk sæson

30-11-2021 17:32, af Johanne Kofod Jensen

Frida og jeg er netop kommet hjem fra Ecco Cup finalen på Blue Hors, og det blev en super flot afslutning for os på en helt fantastisk sæson

Er jeg bange eller er jeg spændt?

29-11-2021 15:48, af Anja Nielsen

Det kan faktisk godt være en tricky fætter den hér. For det er faktisk sådan, at følelsen af ??angst/bange er fysiologisk næsten den samme, som følelsen af ??spænding. Begge følelser giver en forhøjet puls og en følelse af sommerfugle i maven. Begge kan få dig til at svede

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Nyt i sagen om den skamferede hoppe på Søballegard

20-01-2022 15:28, af Christine Krogh Frausing

Så er der nyt i sagen om den skamferede hoppe fra Søballegaard, i det der er fundet DNA på kosteskaftet der var efterladt i stalden

Flere heste døde under herpesudbrud ved Viborg

21-01-2022 17:26, af Annika Knudsen Lorentsen

En stald ved Viborg er ramt af herpesvirus 1, og meldingen lyder at flere heste er døde, mens mange andre er syge. Det har fået flere stalde i området til at lukke staldene for alle udefrakommende

Grand Galaxy Win er blevet kastreret

18-01-2022 10:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Charlotte Jorsts Grand Galaxy Win, som tidligere har konkurreret i Danmark under Severo Jurado Lopez og som er kåret i Dansk Varmblod, er blevet kastreret 

Katrinelund nytænker i salg af heste

15-01-2022 12:03, af Christine Krogh Frausing

Katrinelund har stor efterspørgsel fra udenlandske kunder, og da man som køber fra udlandet kan have svært ved at gennemskue om salgsvideoen er redigeret til sælgers fordel, har Katrinelund nu nytænkt en mere troværdig salgsprocess

Jørgen Hallundbæk er død

Opfinderen, iværksætteren, forretningsmanden og hestemanden, Jørgen Hallundbæk, som sammen med sin familie har begået sig i dansk og international hestesport, er død

Melissa Fobian: – Jeg valgte at gå all in

15-01-2022 15:17, af Christine Krogh Frausing

I Skævinge er Melissa vokset op på hendes forældres gård, hvorfra hendes ridekarriere startede. Siden er hun flyttet til Jylland, hvor hun forsøger at drive en forretning med køb, salg og ridning af heste. Hun købte sin første egen hest som 19 årig, og har siden hen langsomt bygget sin forretning op

Den DV-kårede Baron nu til Blue Hors (video)

20-01-2022 13:45, af Thomas Bach Jensen

Den 9-årige hingst Baron DVH 1224, der startede sin karriere i Danmark hos Helgstrand Dressage og senere blev solgt til Tyskland, er nu købt tilbage til Danmark af Blue Hors

Brand i hestelastbil