Blog: Min blinde pony

25-10-2018 07:07, af Caroline Østerby

Mød Ridehesten Juniors nye blogger, Caroline Østerby, der ed en blind pony har en hel speciel historie  at fortælle

Copyright Ridehesten.com


Da jeg var 9 år gammel gik min ponydrøm i opfyldelse. Jeg fik en rigtig Pippihest, nemlig en knabstrupper, der hed  Happy.
Happy var en sød og tillidsfuld pony, men han havde ikke den store stævneerfaring. Det vidste sig, at Happy og ikke mindst jeg syntes, spring var det allersjoveste. Vi begyndte så småt på stævnene og resultaterne blev bedre og bedre. Men til vores sidste stævne i Dragør, hvor vi faktisk red en fejlfri tur, løb Happys ene øje lidt i vand. Min mor tog ham en smut forbi dyrehospitalet - bare for et lille tjek.  Det vidste sig, at Happy var helt blind på det end øje, og han kun havde 15% syn tilbage på det andet øje. Så fra den ene dag til den anden stoppede alt stævneaktivitet, og de næste mange uger gik med at forstå Happy, som blind.
Det at vi aldrig skulle til springstævne mere og måske aldrig skovture eller til vandet, var forfærdeligt for mig, men Happy måtte have haft det meget værre end mig.
Nu er jeg blevet meget fokuserede på at holde alle Happys færdigheder ved lige i vores hverdag. I hans trygge omgivelser, er vi både på spring- og dressurbanen samt ture i skoven. Efter jeg fandt ud af at Happy var blind, har jeg lagt mærke, hvor vigtigt det er at give de rigtige signaler, for jeg fungerer jo som hans øjne,  og det har givet os et tættere bånd.
 
Ny springpony
I foråret 2018 fik jeg en ny springpony, Mitzi! Fra første gang jeg red hende, kunne jeg mærke at det var hende, der skulle føre mig videre i min springkarriere!
Jeg har ikke haft Mitzi så længe, men vi har allerede haft mange fantastiske ture sammen, og vi har fået nogle gode resultater.
Jeg har lavet denne video, der viser min historie. Jeg håber i vil se med!

Kærlig hilsen Caroline Østerby
Følg mig på instagram: Caroline_Osterby  

Læs også

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ressourcespild uden hestevelfærd

31-05-2019 20:38, af May-Britt Kattrup fra Liberal Alliance
Blog|

Igen og igen ser vi hestetrailer og lastbiler blive stoppet på vej til stævner, kåringer el. lign. Total spild af politiets ressourcer, som i stedet burde bruges på at komme ud, når folk oplever indbrud eller bliver overfaldet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen

6 ekvipager klar til Falsterbo

15-06-2019 18:57, af Mette Emilie Pedersen

Ringsted Sportsrideklub bød i dag velkommen til Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for 4-, 5-, 6- og 7-års heste. Næste weekend byder Billund Sportsrideklub velkommen til anden kvalifikation