Blog: Min blinde pony

25-10-2018 07:07, af Caroline Østerby

Mød Ridehesten Juniors nye blogger, Caroline Østerby, der ed en blind pony har en hel speciel historie  at fortælle

Copyright Ridehesten.com


Da jeg var 9 år gammel gik min ponydrøm i opfyldelse. Jeg fik en rigtig Pippihest, nemlig en knabstrupper, der hed  Happy.
Happy var en sød og tillidsfuld pony, men han havde ikke den store stævneerfaring. Det vidste sig, at Happy og ikke mindst jeg syntes, spring var det allersjoveste. Vi begyndte så småt på stævnene og resultaterne blev bedre og bedre. Men til vores sidste stævne i Dragør, hvor vi faktisk red en fejlfri tur, løb Happys ene øje lidt i vand. Min mor tog ham en smut forbi dyrehospitalet - bare for et lille tjek.  Det vidste sig, at Happy var helt blind på det end øje, og han kun havde 15% syn tilbage på det andet øje. Så fra den ene dag til den anden stoppede alt stævneaktivitet, og de næste mange uger gik med at forstå Happy, som blind.
Det at vi aldrig skulle til springstævne mere og måske aldrig skovture eller til vandet, var forfærdeligt for mig, men Happy måtte have haft det meget værre end mig.
Nu er jeg blevet meget fokuserede på at holde alle Happys færdigheder ved lige i vores hverdag. I hans trygge omgivelser, er vi både på spring- og dressurbanen samt ture i skoven. Efter jeg fandt ud af at Happy var blind, har jeg lagt mærke, hvor vigtigt det er at give de rigtige signaler, for jeg fungerer jo som hans øjne,  og det har givet os et tættere bånd.
 
Ny springpony
I foråret 2018 fik jeg en ny springpony, Mitzi! Fra første gang jeg red hende, kunne jeg mærke at det var hende, der skulle føre mig videre i min springkarriere!
Jeg har ikke haft Mitzi så længe, men vi har allerede haft mange fantastiske ture sammen, og vi har fået nogle gode resultater.
Jeg har lavet denne video, der viser min historie. Jeg håber i vil se med!

Kærlig hilsen Caroline Østerby
Følg mig på instagram: Caroline_Osterby  

Læs også

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

”Skal du med til stævne i weekenden?”

06-08-2019 08:16, af Philip Chr. Ulrich

(ja, det skal du). For rigtig mange hestefolk er weekender lig med stævneaktivitet. For os ikke-hestemennesker som alligevel befinder os i dette parallelunivers, er stævner lig med en masse spørgsmål

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend