Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21, af Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Copyright Ridehesten.com


Kære Ridehesten junior

Håber I har haft en god jul

Jeg har haft en travl juleferie, for vinter betyder træning med ponyerne inden sommerens stævner. Jeg har blandt været på jule-kursus hos min træner og lavet kür til Da Capo, som vi skal bruge ved årets første landsstævne i Vejle.

Mine ponyer er lidt forskellige steder i deres træning, men med to´er ponyerne har jeg arbejdet meget med at få dem til at bruge deres bagben bedre. Da Capos trav skal også være bedre, så det har jeg også arbejdet med. Den første weekend i januar var vi så til stævne i Varde for at se om træningen havde virket. Det havde den, for vi vandt begge klasser med over 70%. Hans takt er blevet meget bedre, men vi er selvfølgelig ikke færdige endnu.

 

Copyright Ridehesten.com

 

I den kommende weekend skal jeg på programridningskursus hos dommer Kurt Christensen med to´er ponyerne. Vi skal ride PRT og PRM. Jeg glæder mig meget til at få nogle tips til, hvordan jeg kan ride mine programmer bedre.

Min etter pony har været lidt stærk for mig, når jeg har haft den med til stævne, så vi har øvet meget, at jeg kan komme igennem med mine halve parader og at den vil acceptere, at det er mig, der bestemmer farten, selvom jeg ikke er så tung. Jeg tror, at vi snart kan blive klar til at prøve et stævne igen.

Ellers prøver jeg at holde ponyerne glade hen over vinteren ved at give dem fridage og skridtture. Jeg lukker dem også ud på fold, så meget som muligt, når vejret er godt.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

Hannoveranerforbundet: Auktionarius suspenderes

05-11-2019 11:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Bernd Hickert, som var auktionarius ved den nylige auktion i Hannoveraner Verband er blev suspenderet af bestyrelsen

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Ponyfar til World Cup – Shopping, sjov og sølle 88%

05-11-2019 09:35, af Thomas Pelle Veng

Til daglig er stalden vi står i, sammen med 13 andre heste, nok til at forvirre og til tider presse Ponyfar. Så da den lille familie for 18 dage siden troppede op til World Cup i Jyske Bank Boxen i Herning, og jeg hørte, at der var 700 heste og 60 stande med hestehalløj, var det lige før, Ponyfar hellere ville en tur i IKEA

Alexander Helgstrand vandt sin PSG-debut

08-11-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med et flot ridt til 73.903 % på Grevens Sa'Va' vandt Alexander Yde Helgstrand i dag sin første Prix St. George ved Blue Hors Dressurfestival. Signe Kirk vandt første runde af Blue Hors Care Cup

Her er startfeltet til Saab Top 10

06-11-2019 12:14, af Camilla Tiefensee Schrøder

Både Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersen er med i det stjernespækkede felt af topryttere, der deltager i Saab Top 10 ved Stockholm Horse Show i slutningen af måneden

Døjer din hest med sur stråle?

10-11-2019 11:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Efterårets mudderfolde kan ofte give anledning til sur stråle hvis ikke man sørger for at hesten har mulighed for rent og tørt underlag, og sur stråle kan give mange komplikationer

Tårnhøjt, dansk niveau i Grand Prix Special (video)

10-11-2019 12:27, af Britt Carlsen

Når holdmedaljerne skal uddeles ved OL i Tokyo til næste år sker det i Grand Prix Special, derfor var dagens Special ved Blue Hors Dressurfestival ventet med spænding, og danskerne skuffede ikke - Daniel Bachmann kom tæt på 80%

Dommergymnastik og Anne Marie øverst på skamlen