Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21, af Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Copyright Ridehesten.com


Kære Ridehesten junior

Håber I har haft en god jul

Jeg har haft en travl juleferie, for vinter betyder træning med ponyerne inden sommerens stævner. Jeg har blandt været på jule-kursus hos min træner og lavet kür til Da Capo, som vi skal bruge ved årets første landsstævne i Vejle.

Mine ponyer er lidt forskellige steder i deres træning, men med to´er ponyerne har jeg arbejdet meget med at få dem til at bruge deres bagben bedre. Da Capos trav skal også være bedre, så det har jeg også arbejdet med. Den første weekend i januar var vi så til stævne i Varde for at se om træningen havde virket. Det havde den, for vi vandt begge klasser med over 70%. Hans takt er blevet meget bedre, men vi er selvfølgelig ikke færdige endnu.

 

Copyright Ridehesten.com

 

I den kommende weekend skal jeg på programridningskursus hos dommer Kurt Christensen med to´er ponyerne. Vi skal ride PRT og PRM. Jeg glæder mig meget til at få nogle tips til, hvordan jeg kan ride mine programmer bedre.

Min etter pony har været lidt stærk for mig, når jeg har haft den med til stævne, så vi har øvet meget, at jeg kan komme igennem med mine halve parader og at den vil acceptere, at det er mig, der bestemmer farten, selvom jeg ikke er så tung. Jeg tror, at vi snart kan blive klar til at prøve et stævne igen.

Ellers prøver jeg at holde ponyerne glade hen over vinteren ved at give dem fridage og skridtture. Jeg lukker dem også ud på fold, så meget som muligt, når vejret er godt.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Ressourcespild uden hestevelfærd

31-05-2019 20:38, af May-Britt Kattrup fra Liberal Alliance
Blog|

Igen og igen ser vi hestetrailer og lastbiler blive stoppet på vej til stævner, kåringer el. lign. Total spild af politiets ressourcer, som i stedet burde bruges på at komme ud, når folk oplever indbrud eller bliver overfaldet

Hvad ved jeg egentlig om heste?

28-05-2019 07:57, af Annika Knudsen Lorentsen

Mød Ridehestens nye blogger Philip Chr. Ulrich, han er gift med en hestepige og sammen bor de på en gård med heste, han er blevet forvandlet fra bydreng til bonderøv

Hvem er jeg?

22-05-2019 08:47, af Charlotte Kondrup

Ridehesten.com har lanceret deres blog og jeg har i et stykke tid godt kunne tænke mig at komme i gang med at blogge. Da jeg fandt ud af at Ridehesten ville lave denne side med blogs, tænkte jeg, at her skulle jeg selvfølgelig tilknyttes

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Daniel, Cathrine og Agnete på podiet

10-06-2019 16:55, af Britt Carlsen

Det blev en helt forrygende afslutning på fire fantastiske stævnedage ved Eqiutour DM - publikum var i høj grad med til at skabe en fænomenal stemning i kürfinalen og rytterne kvitterede ved at vise høj klasse

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Daniel og Zack i styrtregn

08-06-2019 15:35, af Britt Carlsen

Jeg tror aldrig, jeg har været så våd som nu, men heller ikke været så glad. Han er så sej, sagde Daniel Bachmann Andersen efter sit ridt i DM-klassens Special med Blue Hors Zack i styrtregn (video)

5-års UVM-kandidater til Vilhelmsborg

09-06-2019 12:51, af Thomas Bach Jensen

Ved UVM-udtagelsen under Equitour i  Uggerhalne har 5-års hestene nu gået to dage i træk, og dommerne har udnævnt otte heste, der går med videre til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg

Daniel har valgt Zack til finalen

09-06-2019 11:40, af Britt Carlsen

I dag holder DM-hestene en velfortjent hviledag ved Equitour inden kürfinalen for de 15 bedste mandag eftermiddag. Der er tre ryttere, som er trukket fra feltet i medaljekampen, men der er stor konkurrence mellem syv ekvipager om de efterfølgende placeringer

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

6-års UVM-kandidater til Vilhelmsborg

09-06-2019 15:33, af Thomas Bach Jensen

Ved UVM-udtagelsen under Equitour i  Uggerhalne har 6-års hestene nu gået to dage i træk, og dommerne har udnævnt otte heste, der går med videre til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg

Daniel og Zack dansede for fyldte tribuner

10-06-2019 15:55, af Britt Carlsen

Det danske mesterskab i dressur er i fuld gang, og Daniel Bachmann Andersen dansede gennem kürprogrammet vurderet til 85,25% (video)

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

Lovende UVM-bruttohold