Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21, af Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Copyright Ridehesten.com


Kære Ridehesten junior

Håber I har haft en god jul

Jeg har haft en travl juleferie, for vinter betyder træning med ponyerne inden sommerens stævner. Jeg har blandt været på jule-kursus hos min træner og lavet kür til Da Capo, som vi skal bruge ved årets første landsstævne i Vejle.

Mine ponyer er lidt forskellige steder i deres træning, men med to´er ponyerne har jeg arbejdet meget med at få dem til at bruge deres bagben bedre. Da Capos trav skal også være bedre, så det har jeg også arbejdet med. Den første weekend i januar var vi så til stævne i Varde for at se om træningen havde virket. Det havde den, for vi vandt begge klasser med over 70%. Hans takt er blevet meget bedre, men vi er selvfølgelig ikke færdige endnu.

 

Copyright Ridehesten.com

 

I den kommende weekend skal jeg på programridningskursus hos dommer Kurt Christensen med to´er ponyerne. Vi skal ride PRT og PRM. Jeg glæder mig meget til at få nogle tips til, hvordan jeg kan ride mine programmer bedre.

Min etter pony har været lidt stærk for mig, når jeg har haft den med til stævne, så vi har øvet meget, at jeg kan komme igennem med mine halve parader og at den vil acceptere, at det er mig, der bestemmer farten, selvom jeg ikke er så tung. Jeg tror, at vi snart kan blive klar til at prøve et stævne igen.

Ellers prøver jeg at holde ponyerne glade hen over vinteren ved at give dem fridage og skridtture. Jeg lukker dem også ud på fold, så meget som muligt, når vejret er godt.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

”Skal du med til stævne i weekenden?”

06-08-2019 08:16, af Philip Chr. Ulrich

(ja, det skal du). For rigtig mange hestefolk er weekender lig med stævneaktivitet. For os ikke-hestemennesker som alligevel befinder os i dette parallelunivers, er stævner lig med en masse spørgsmål

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend