DM blev lidt af en rutsjebanetur

04-08-2021 06:18

Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter vores andet DM sammen i Ringsted Rideklub, og det blev lidt af en rutsjebanetur

Copyright Ridehesten.com
Foto: Ridehesten.com/Mie Poulsen
Nyheden fortsætter efter annoncen

Min mor og jeg kørte derover fredag, da jeg havde aftalt med min træner Pernille, at jeg ikke længere behøvede at ride opvarmningsklassen. Vi ankom om eftermiddagen, så Frida kunne nå at falde til ro i boksen, før der var banetræning om aftenen. Det var mega hyggeligt at møde alle mine holdkammerater fra Finland igen, og jeg mødte også en af mine rideveninder, som jeg ikke havde set længe. Vi red banetræning sammen om aftenen og fulgtes ud for at spise.

Lørdag var så dagen, hvor DM klassen gik. Min træner Pernille var kørt over hele vejen for Sønderjylland for at hjælpe mig, og de andre ryttere, som hun underviser. Det betød virkelig meget for mig, at hun var der for mig. Vi skulle ride MB1, som er et program, som jeg efterhånden kender ret godt. Da vi kom ind på banen kiggede Frida lidt på et kamera, som stod tæt ved banen, men Pernille havde sagt, hvordan jeg skulle håndtere det, hvis hun kiggede på det og det hjalp. Jeg fik hende forbi, og hun gik en virkelig god tur. Vi fik hele 75% og blev nummer to ud af de 36 startende ryttere. Det var en personlig rekord for mig, og jeg var mega glad. Ringsted Sports Rideklub havde arrangeret en flot præmieoverrækkelse med sponsorgaver og flotte sløjfer fra ECCO. Reglerne er sådan, at de 15 bedste går videre til A-finalen, så der var jo desværre en del af mine rideveninder, som ikke gik videre, men heldigvis havde de lavet en B-finale i år, så alle fik lov til at ride deres kür, hvis de ønskede det.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Ridehesten.com/Mie Poulsen
Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg havde fået lavet en ny kür inden DM stævnet, da jeg ikke var helt tilfreds med linjerne i det gamle program, og glædede mig meget til at ride det, men det gjorde Frida tilsyneladende også, viste det sig. For selvom vi havde en virkelig god opvarmning, hvor hun var med mig og jeg følte, at vi var helt klar, da vi gik ind, så blev hun virkelig vild inde på banen. Hun startede med at kigge på kameraet igen, og selvom jeg lykkedes med at få hende til ro, så gik det galt i den sidste fri trav, hvor hun løb af med mig og det fortsatte igennem hele mit galopprogram. Det blev meget kaotisk, selvom jeg prøvede, at følge musikken og få øvelserne så gode som muligt. Vi endte på 70% og fik en samlet fjerdeplads til DM. Mine veninder var mega søde kom hen og gav mig kram og trøstede mig og to af dommerne var mega søde og sagde, at jeg bare skulle kæmpe videre, for det skulle nok blive rigtig godt, så føltes det så træls, at være så tæt på en medalje og så ende som nummer fire. Men i det mindste er jeg ikke i tvivl om, hvad jeg skal træne målrettet på nu, ridning til musik – virkelig høj musik.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Hjemme fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved

22-09-2021 09:16, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved, og det var en super god oplevelse

Fantastisk Nordisk Mesterskab i Finland

06-07-2021 09:40, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter det mest fantastiske Nordiske Mesterskab i Ypäjä i Finland, hvor det er gået rigtig godt

Succues-weekend for familien Kofod Jensen

04-07-2021 21:31, af Kristine Bjørg Frank Bojsen

I denne weekend har Guldager Rideklub afholdt Sydjysk Mesterskab by Ecco 2021. Amalie Kirstine Kofod Jensen, som er søster til den nykårede sølv- og guldvinder til NM, Johanne Kofod Jensen, snuppede selv guld ved et af ponymesterskaberne

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Christine Krogh Frausing

Christine Krogh Frausing
Skribent
53 20 02 00
ckf@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

Welldone Dallas går på pension

18-10-2021 09:43, af Christine Krogh Frausing

Welldone Dallas går på pension, og skal fra nu nyde sit otium på Grønagergaard. Katrine fortæller om de største øjeblikke i deres karriere, og om hvad der nu skal ske

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover