ECCO Cup 2014: Nana Gajhede

06-12-2014 07:58

Med hesten Dark Knight er Nana Gajhede klar til ECCO Cup-finalen for U18, som løber af stablen i Middelfart den kommende weekend – Ridehesten.com har talt med den talentfulde rytter

Copyright Ridehesten.com
Nana Gajhede og Dark Knight ved DM for juniorer og ungryttere 2014.

Hvornår og hvordan kom du i gang med at ride?
- Min mor har redet i mange år, og efter jeg havde været bange for heste i et par år, så fik jeg en lille sød shetlandspony, som jeg hurtigt blev tryg ved, og så fandt jeg interessen for at ride dressur og starte stævne efterhånden.

Fortæl lidt om den hest, du skal deltage på.
- Jeg skal deltage på Dark Knight – Darky er en 8-års hingst efter Don Crusador/Tannenhof´s Cheenook. Jeg har haft ham i ca. 5 måneder, men på trods af det, har han allerede givet mig nogle fantastiske oplevelser blandt andet deltagelse ved JBK og bronzemedalje til DM.

Hvem får du undervisning af, og hvad er det vigtigste han/hun har lært dig?
- Jeg får undervisning af Michael Søgaard og har fået det i snart 2 år. Jeg har haft stor gavn af Michaels fokus på grundridning, og så er han rigtig god til altid at komme med nye løsninger på de små problemer, der nu engang forekommer i træningen.

Hvad er du og din hest bedst til?
- Dark har utroligt meget udstråling, når han kommer på banen, og derudover er vores styrker især traverser og de frie bevægelser.

Hvad glæder du dig mest til ved ECCO Cup-finalerne?
- Jeg glæder til at slutte et godt stævneår med ECCO Cup-finalen. Jeg glæder mig til at ride på banen, for der er altid en fantastisk stemning ved dette stævne og til forhåbentlig at få endnu en god oplevelse med Darky.

ECCO Cup

Startlister

Læs også

- Det præg du har sat, kan ikke beskrives med ord

01-12-2021 07:13, af Kristine Ulsø Olsen

Sådan lød det fra Dennis Fisker, da han greb mikrofonen under søndagens ECCO Cup-finaler, for at hylde en helt særlig person. Det var selvfølgelig Rigmor Kristensen, indbegrebet af dansk dressurs talentudvikling, som ordene tilfaldt, da hun efter mange års tro tjeneste takker af ved årsskiftet

Flot afslutning på en helt fantastisk sæson

30-11-2021 17:32, af Johanne Kofod Jensen

Frida og jeg er netop kommet hjem fra Ecco Cup finalen på Blue Hors, og det blev en super flot afslutning for os på en helt fantastisk sæson

Victoria og Brooklyn stjal showet i U25 ECCO Cup-finalen (video)

28-11-2021 22:01, af Kristine Bjørg Frank Bojsen

Victoria Vallentin og Josefine Hoffmann var storfavoritter til at hive sejren hjem, men det blev Victoria der i sidste ende leverede et overbevisende ridt, og kunne trække i ECCO Cup-vindertæppet

Et trist farvel til Overgaards Lawell

03-11-2019 13:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 17-årige DV-vallak Overgaards Lawell, som i år deltog ved EM i dressur for U25 med Nana Gajhede, blev tidligere på ugen pludselig ramt af en tarmkomplikation og stod desværre ikke til at redde

Flere placeringer i Azelhof

04-03-2018 09:19, af Camilla Tiefensee Schrøder

En tredjeplads til Nanna Merrald og ligeledes placeringer til Charlotte Heering og Nana Gajhede ved det internationale dressurstævne i Lier, Belgien

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Christine Krogh Frausing

Christine Krogh Frausing
Skribent
53 20 02 00
ckf@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Maxie med hyldest til sin bedste ven der blev mobbet

01-12-2021 18:16, af Christine Krogh Frausing

Maxie Nabi Christiansen red under dette Christmas Show Warm Up for sin bedste ven, Zac Kean Parry, der er blevet mobbet, slået og sparket så meget, at han har valgt at stoppe i ridesporten på ubestemt tid

Kandar for første gang valgfrit i alle klasser

02-12-2021 16:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Dansk Ride Forbund er netop kommet ud med de nye, reviderede disciplinreglementer, som gælder fra 1/1-2022, og det er ikke kun i springning, der er ændret på reglerne, for som noget nyt er kandar nu valgfrit fra sværhedsgrad 3 og op – også på landsplan

Hundebøl: Jeg rider ikke for at blive verdensmester

06-12-2021 11:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Tilbage i 2016 begyndte Claus Hundebøl for alvor at springe, og siden har det taget fart. I dag lever han af sporten og har debuteret flere heste i de højeste klasser

27-årige Little Miss Milton vandt ved Christmas Show

30-11-2021 19:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 27-årige hoppe Little Miss Milton har netop været til start ved Christmas Show Warm Up for pony, hvor hun med sin rytter Anna Sofia Fuhrmann har leveret indtil flere nulrunder i klasser med en højde på op til 1 meter

Syv danske dressurekvipager i verdens top-50

02-12-2021 06:26, af Thomas Bach Jensen

Mens Cathrine Dufour med Bohemian bibeholder deres andenplads på FEI's verdensrangliste i dressur, rykker de øvrige danske ekvipager op ranglisten

Prinsesse Märtha Louises datter tog sejren (video)

03-12-2021 22:05, af Thomas Bach Jensen

Ved Baltic Cup finalerne på Vilhelmsborg var det den norske prinsesse Märtha Louises datter, Emma Tallula Behn, der sejrede individuelt hos childrenrytterne her til aften

Snart må du tage til springstævne i alle farver bukser

02-12-2021 13:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Så blev det officielt fra 1/1-22 må du hoppe i alle farver ridebukser til og med C-stævner. Her kan du læse om nogle af de interessante ændringer i springreglementet

Hundredvis trodsede vejret for at se hingste (video)

03-12-2021 18:28, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Det årlige juleshow med hingstefremvisning hos Helgstrand Dressage fandt sted torsdag aften, og trods noget tvivlsom farbarhed på mange nordjyske veje, så var hallen fuld af gæster fra ind- og udland, der var mødt op for at opleve den enestående samling af nyindkøbte unghingste

Flot passage sikrede Merrald mesterskabssejren (video)

05-12-2021 13:03, af Annika Knudsen Lorentsen

I sadlen på Blue Hors Zatchmo har Nanna Skodborg Merrald netop vundet Grand Prix Special hos Sportsrideklubben Aalborg, og dermod tog hun også sejren i det samlede jyske mesterskab i sværhedsgraden Grand Prix

Happy Feets Heartbeat vandt 150 cm i USA