En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Copyright Ridehesten.com

Vi havde kvalificeret os i løbet af året og kom til finalen med en fjerdeplads.

Min mor og jeg kørte derop torsdag eftermiddag, så jeg kunne træne på banen og Aurora kunne vænne sig til at være der. Men straks da jeg kom, kunne jeg mærke, at hun var tryg for hun havde jo næsten lige været der sammen med mig i praktik. Hun fik en rigtig fin boks, og vi red på den flot pyntede bane i ridehuset, som var dejlig varmt – luksus.

Fredag skulle vi ride opvarmningsklassen, som var PRT, jeg elsker det program og Aurora var bare med mig hele vejen, vi red 71% og vandt. Præmieoverrækkelsen var meget højtidelig, vi kom ind til fods sammen med en mand i jakkesæt og fik blomster og flotte sløjfer.

Lørdag var så første afdeling af Ecco Cup-finalen. Det var PRM. Det er et program, som vi har øvet ret meget på, blandt andet til programtræningskursus hos Kurt Christensen fordi jeg gerne ville blive bedre til at ride det. Aurora var lidt mindre fremadgående, men det gik alligevel rigtig fint, så vi red 69,5% og vandt igen! Bagefter tog jeg i Lalandia med en af mine veninder, som jeg red Nordisk sammen med, det var bare så hyggeligt.

Copyright Ridehesten.com

Søndag skulle vi ride Küren, som jeg var så spændt på. Jeg havde arbejdet med en ny kür, fordi den jeg havde ikke var svær nok. Jeg havde fået hjælp til programmet af Sophia Ludvigsen og Frederikke Gram Jakobsen og så selvfølgelig mine dygtige trænere. Jeg kan virkelig anbefale, at man får hjælp af nogle ældre og dygtige ryttere, det har i hvert fald hjulpet mig mega godt. Jeg havde lavet musikken sammen med Norden Freestyle og brugt rigtig meget tid på at få den helt rigtig, men alligevel var jeg spændt, for jeg havde valgt at lave den over temaet dans, med dansemusik, som jeg selv kunne lide. Det var jo noget anderledes, så jeg var meget spændt på, hvad dommerne ville sige til det. Heldigvis kunne de rigtig godt lide det. Jeg fik 8 i musik og endte på 75% - så vi vandt simpelthen Ecco Cup 2019!

Jeg er så taknemlig for min dejlige pony, som har givet mig de mest fantastiske oplevelser i året der er gået og jeg glæder mig til flere dejlige oplevelser sammen med hende i året, der kommer.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger