En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Copyright Ridehesten.com

Vi havde kvalificeret os i løbet af året og kom til finalen med en fjerdeplads.

Min mor og jeg kørte derop torsdag eftermiddag, så jeg kunne træne på banen og Aurora kunne vænne sig til at være der. Men straks da jeg kom, kunne jeg mærke, at hun var tryg for hun havde jo næsten lige været der sammen med mig i praktik. Hun fik en rigtig fin boks, og vi red på den flot pyntede bane i ridehuset, som var dejlig varmt – luksus.

Fredag skulle vi ride opvarmningsklassen, som var PRT, jeg elsker det program og Aurora var bare med mig hele vejen, vi red 71% og vandt. Præmieoverrækkelsen var meget højtidelig, vi kom ind til fods sammen med en mand i jakkesæt og fik blomster og flotte sløjfer.

Lørdag var så første afdeling af Ecco Cup-finalen. Det var PRM. Det er et program, som vi har øvet ret meget på, blandt andet til programtræningskursus hos Kurt Christensen fordi jeg gerne ville blive bedre til at ride det. Aurora var lidt mindre fremadgående, men det gik alligevel rigtig fint, så vi red 69,5% og vandt igen! Bagefter tog jeg i Lalandia med en af mine veninder, som jeg red Nordisk sammen med, det var bare så hyggeligt.

Copyright Ridehesten.com

Søndag skulle vi ride Küren, som jeg var så spændt på. Jeg havde arbejdet med en ny kür, fordi den jeg havde ikke var svær nok. Jeg havde fået hjælp til programmet af Sophia Ludvigsen og Frederikke Gram Jakobsen og så selvfølgelig mine dygtige trænere. Jeg kan virkelig anbefale, at man får hjælp af nogle ældre og dygtige ryttere, det har i hvert fald hjulpet mig mega godt. Jeg havde lavet musikken sammen med Norden Freestyle og brugt rigtig meget tid på at få den helt rigtig, men alligevel var jeg spændt, for jeg havde valgt at lave den over temaet dans, med dansemusik, som jeg selv kunne lide. Det var jo noget anderledes, så jeg var meget spændt på, hvad dommerne ville sige til det. Heldigvis kunne de rigtig godt lide det. Jeg fik 8 i musik og endte på 75% - så vi vandt simpelthen Ecco Cup 2019!

Jeg er så taknemlig for min dejlige pony, som har givet mig de mest fantastiske oplevelser i året der er gået og jeg glæder mig til flere dejlige oplevelser sammen med hende i året, der kommer.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige