En plads i bruttogruppen

20-05-2021 18:42

Johanne Kofod Jensen

Endelig blev der åbnet op for stævnerne igen, og sikke en start Frida og jeg har haft på sæsonen

Copyright Ridehesten.com
Præmieoverrækkelse. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

Vi havde planlagt, at Ecco Cup i Kolding skulle være vores første stævne, men da sidste landsholdssamling blev lidt præget af Fridas lille tandskade, ville jeg gerne lige en tur op ad midterlinjen først, så vi tog af sted til c-stævne i Gråsten ugen før, for at ride MB1 igennem. Frida havde lidt af en fest med at være af sted igen, men bortset fra et enkelt glædeshop i galopturen, hvor jeg var lige ved at ryge af, så gik hun en virkelig flot tur til 72% og vi fik en tredjeplads.

Ugen efter var der så Ecco Cup i Kolding. Selvom vi bor ret tæt ved Kolding Rideklub, havde vi valgt at få Frida opstaldet, da der var virkelig gode opstaldningsmuligheder i faste bokse. Det gav mere ro, så hun kunne vænne sig til banen og til at være til stævne igen. Stævnet blev rykket frem, da vi var så mange i juniorklassen, at den måtte deles i to afdelinger. Jeg skulle ride om fredagen i første afdeling, og skulle så ride opvarmningsklassen om torsdagen.

Opvarmningsklassen var MB0. Frida gik en virkelig flot travtur, men i galoppen kom der nogle dyre fejl, hun lavede lidt for mange etter changementer, fordi hun misforstod min hjælp, men vi endte på 69% og blev første uplaceret.

Fredag var så ECCO Cup. Her skulle vi ride MB1. Det er et program, som jeg kender ret godt nu og jeg aftalte med min underviser Pernille Ørum, at jeg skulle forsøge at ride fejlfrit med knap så meget pres i traven. Den plan lykkedes, så Frida gik en virkelig god tur til 71,3 % og endte som nummer to i første afdeling.

Lørdag havde vi så hviledag, hvor jeg skridtede en hyggelig tur i skoven med en af mine veninder og var ude at spise med en anden veninde. Det var så dejligt at være ude til stævne igen og se alle de ryttere, som man ikke havde set så længe. Vi så også anden afdeling af ECCO-klassen, og Frida og jeg endte på en 6. plads og var til præmieoverrækkelse sammen med de ti bedste ud af de 42 startende i klassen.

Copyright Ridehesten.com
Til ECCO Cup i Kolding med Frida. Foto: Ridehesten.com/Kristine Bojsen
Nyheden fortsætter efter annoncen

Søndag var der så Kür finale for de 15 bedste. Rytterne rider i to seedede puljer, og jeg kom i sidste halvdel og fik den sidste starttid. Jeg havde glædet mig meget til at ride til min nye kürmusik. Jeg har valgt at ride til noget musik, som jeg selv godt kan lide og håbede så, at dommerne også kunne lide det. Frida kunne i hvert fald, for hun var i højt humør. Lidt for højt humør faktisk. Igen gik hun en meget flot travtur, men så kom der for mange changementer igen, så det er virkelig noget, som jeg må hjem og arbejde med, for vi er jo ikke ligefrem klar til U25 endnu!

Pernille og Dennis var nu gode til at opmuntre mig og fremhæve de mange gode ting, som der jo også var i vores program. Vi fik lidt over 70% og endte på en samlet 9. plads. De 10 bedste ryttere kom ind til en flot præmieoverrækkelse. Så alt i alt var Ecco stævnet i Kolding bare en mega god oplevelse, men helt fantastisk blev det da om mandagen, da min mor skrev til mig, at Frida og jeg var kommet i bruttogruppen! Når noget, man har arbejdet hårdt på så længe endelig går i opfyldelse føles det bare helt fantastisk!

Jeg glæder mig til mange flere gode oplevelser med Frida og mine rideveninder ude på stævnebanerne. I kan følge min træning på @jkj.dressage.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Hjemme fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved

22-09-2021 09:16, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved, og det var en super god oplevelse

DM blev lidt af en rutsjebanetur

04-08-2021 06:18, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter vores andet DM sammen i Ringsted Rideklub, og det blev lidt af en rutsjebanetur

Fantastisk Nordisk Mesterskab i Finland

06-07-2021 09:40, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter det mest fantastiske Nordiske Mesterskab i Ypäjä i Finland, hvor det er gået rigtig godt

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Christine Krogh Frausing

Christine Krogh Frausing
Skribent
53 20 02 00
ckf@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

Welldone Dallas går på pension

18-10-2021 09:43, af Christine Krogh Frausing

Welldone Dallas går på pension, og skal fra nu nyde sit otium på Grønagergaard. Katrine fortæller om de største øjeblikke i deres karriere, og om hvad der nu skal ske

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover