Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Copyright Ridehesten.com

 

I denne måned har jeg sagt farvel til min bedste ven igennem 3 år. Det var en hård beslutning, fordi jeg stadig har to pony-år endnu,  men på grund af min højde var ponytiden nødt til at slutte allerede nu.

Men jeg ved at Topper er kommet hen til en virkelig talentfuld rytter, nemlig Ingeborg Cederholm. Jeg ved, at vi valgte den rigtige til Topper, og han får det helt fantastisk hos en mega sød familie. Jeg håber af hele mit hjerte, at Ingeborg får lov til at opleve alt det som Topper og jeg har oplevet - og mere til. Jeg ved, at han har så meget mere at byde på, men det bliver desværre ikke mig, der skal vise det.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Jagten på en ny stjerne
Men min ridning stopper ikke her, fordi jeg elsker ride. Derfor går mine dage nu med at finde min nye stjerne. Og  det er godt nok svært, fordi jeg nu har fået et indblik i, hvilket eventyr jeg skal på med min nye hest. Så det er super vigtigt for mig, at jeg vælger den rigtige. Men nu har jeg prøvet nogle stykker, og der er selvfølgelig nogen, som er gode, men så er det også svært at vælge. de er gode på så forskellige måder, og jeg skal finde ud af, hvad det er jeg gerne vil have.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Vi skal selvfølgelig til Herning
Jeg skal selvfølgelig til Hingstekåringen i Herning, og det glæder jeg mig helt vildt meget til. Jeg skal derop sammen med min mor, men jeg skal også være sammen med min veninde Laura Rohmann, som jeg normalt kun ser til stævner. Så det bliver også rart at se min veninde væk et andet sted et på stævnebanerne. Jeg glæder mig til at se, hvad de vælger at lave i år til Hingstekåringen, nu det er deres 40 års jubilæum. Jeg har fået billetter til Gallashowet, som er fuldstændigt udsolgt, så det glæder jeg mig rigtig meget til at se.

Mange hilsner Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Cathrine: OL er det ultimative

20-07-2016 15:30, af Britt Carlsen
OL|

For Cathrine Dufour er deltagelsen ved OL den ultimative drøm, noget hun har ønsket siden ponyårene. Den er gået i opfyldelse, så nu er det tid for nye mål

Sara med seks internationale sejre - i træk!

25-05-2018 12:36, af Britt Carlsen

Sara Aagaard Hyrm sluttede sine succesfulde pony år ved årsskiftet, og hun er allerede nu succesfuld med hesten Skovborgs Romadinov i juniorrækkerne med tre internationale sejre ved Equitour i Aalborg som resultat (VIDEO)

Århusmesterskaberne skudt i gang for ponyerne

27-03-2016 20:11, af Nanna Nørgaard

Hen over påsken afholdes der på Vilhelsmborg Århusmesterskaberne i spring for pony og over 300 ekvipager har i dag været til start.

Røde roser og en god kammerat

19-11-2017 10:27, af Marie Helene Rigård Rohleder
Pony|

47 ponyryttere tog afsked med de glade ponyår til landsstævne i Hedensted lørdag aften, hvor den traditionsrige Rosenparade fandt sted. Her blev der også uddelt kammeratskabsprisen til en omsorgsfuld rytter

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente