Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Copyright Ridehesten.com

 

I denne måned har jeg sagt farvel til min bedste ven igennem 3 år. Det var en hård beslutning, fordi jeg stadig har to pony-år endnu,  men på grund af min højde var ponytiden nødt til at slutte allerede nu.

Men jeg ved at Topper er kommet hen til en virkelig talentfuld rytter, nemlig Ingeborg Cederholm. Jeg ved, at vi valgte den rigtige til Topper, og han får det helt fantastisk hos en mega sød familie. Jeg håber af hele mit hjerte, at Ingeborg får lov til at opleve alt det som Topper og jeg har oplevet - og mere til. Jeg ved, at han har så meget mere at byde på, men det bliver desværre ikke mig, der skal vise det.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Jagten på en ny stjerne
Men min ridning stopper ikke her, fordi jeg elsker ride. Derfor går mine dage nu med at finde min nye stjerne. Og  det er godt nok svært, fordi jeg nu har fået et indblik i, hvilket eventyr jeg skal på med min nye hest. Så det er super vigtigt for mig, at jeg vælger den rigtige. Men nu har jeg prøvet nogle stykker, og der er selvfølgelig nogen, som er gode, men så er det også svært at vælge. de er gode på så forskellige måder, og jeg skal finde ud af, hvad det er jeg gerne vil have.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Vi skal selvfølgelig til Herning
Jeg skal selvfølgelig til Hingstekåringen i Herning, og det glæder jeg mig helt vildt meget til. Jeg skal derop sammen med min mor, men jeg skal også være sammen med min veninde Laura Rohmann, som jeg normalt kun ser til stævner. Så det bliver også rart at se min veninde væk et andet sted et på stævnebanerne. Jeg glæder mig til at se, hvad de vælger at lave i år til Hingstekåringen, nu det er deres 40 års jubilæum. Jeg har fået billetter til Gallashowet, som er fuldstændigt udsolgt, så det glæder jeg mig rigtig meget til at se.

Mange hilsner Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Århusmesterskaberne skudt i gang for ponyerne

27-03-2016 20:11, af Nanna Nørgaard

Hen over påsken afholdes der på Vilhelsmborg Århusmesterskaberne i spring for pony og over 300 ekvipager har i dag været til start.

Cathrine: OL er det ultimative

20-07-2016 15:30, af Britt Carlsen
OL|

For Cathrine Dufour er deltagelsen ved OL den ultimative drøm, noget hun har ønsket siden ponyårene. Den er gået i opfyldelse, så nu er det tid for nye mål

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Røde roser og en god kammerat

19-11-2017 10:27, af Marie Helene Rigård Rohleder
Pony|

47 ponyryttere tog afsked med de glade ponyår til landsstævne i Hedensted lørdag aften, hvor den traditionsrige Rosenparade fandt sted. Her blev der også uddelt kammeratskabsprisen til en omsorgsfuld rytter

Sara med seks internationale sejre - i træk!

25-05-2018 12:36, af Britt Carlsen

Sara Aagaard Hyrm sluttede sine succesfulde pony år ved årsskiftet, og hun er allerede nu succesfuld med hesten Skovborgs Romadinov i juniorrækkerne med tre internationale sejre ved Equitour i Aalborg som resultat (VIDEO)

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Endnu en hest aflivet i Holstebro

14-05-2019 15:19, af Britt Carlsen

Hele "hestedanmark" holder vejret, mens der udspiller sig et drama i Holstebro Sportsrideklub. Den aggressive variant af Herpesvirus har nu kostet fem heste livet. I dag er en af klubbens elskede elevponyer blevet aflivet som en konsekvens af sygdommen

Algotssons hest kæmper for livet

14-05-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Da Sara Algotssons lastbil brændte på vejen hjem fra det internationale stævne i Sopot, Polen mistede den ene af hendes heste livet, mens den anden fortsat kæmper for overlevelse

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

To nye topheste til Anna Kasprzak