Hjemme fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved

22-09-2021 09:16

Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved, og det var en super god oplevelse

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Det var vores første stævne efter DM, hvor jeg jo lærte på den hårde måde, at jeg var nødt til at træne küren noget mere. Så jeg havde øvet at ride til musik, og jeg havde trænet linjerne i programmet sammen med min træner Pernille.

Noget af det fede ved ECCO Cuppen er jo, at vi ryttere får lejlighed til at øve os gennem hele sæsonen og kan få justeret de ting, som skal rettes, og en anden af de gode ting er det fællesskab, som vi ryttere får, når vi mødes til stævnerne. Det er mega hyggeligt, og jeg er super glad for, at vi har sådan en turnering her i Danmark.

Min far og jeg kørte til Sundeved fredag, da jeg var færdig i skole. Jeg er begyndt i gymnasiet her efter sommerferien, så jeg vil helst prioritere min skole, så jeg rider ikke opvarmningsklasserne længere. Fredag aften kunne Frida så lige vænne sig til banen, og lørdag skulle jeg ride den indledende klasse. Lørdag morgen før klassen startede, var der udstyrskontrol. Dyrlæge Mette Uldahl skulle tjekke, at alle heste var ”fit to compete” og at de ikke havde sår i munden. Frida var helt fin, og hun roste hendes huld og pels meget, så det var fedt at høre.

Copyright Ridehesten.com

Programmet vi skulle ride var MB2. Frida var mega sød, men jeg var ikke selv helt skarp den dag. Vi fik dog en god tur alt i alt til 72% og blev nummer fem ud af de 30 startende.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Søndag var der så kür finale for de 15 bedste. Nu var det spændende at se, om træningen havde virket. Trav og skridt programmet gik bare super, men i galopprogrammet blev hun stadig lidt spændt og changementerne kunne godt have være bedre, men vi red 74,5% og endte på en samlet 6. plads. Så jeg var godt tilfreds. Men har stadig ting, som jeg skal hjem og øve. Alle skulle vente på en samlet præmieoverrækkelse, men det var hyggeligt, for så blev jeg og så de andre ride sammen med mine veninder, mens min far kørte hjem med Frida, så hun kunne komme hjem på fold.

Nu træner vi frem mod det internationale stævne i Exloo i Holland, som vi skal ride i efterårsferien. Det glæder jeg mig helt vildt til.

I kan følge vores træning på Instagram: @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

DM blev lidt af en rutsjebanetur

04-08-2021 06:18, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter vores andet DM sammen i Ringsted Rideklub, og det blev lidt af en rutsjebanetur

Fantastisk Nordisk Mesterskab i Finland

06-07-2021 09:40, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter det mest fantastiske Nordiske Mesterskab i Ypäjä i Finland, hvor det er gået rigtig godt

Succues-weekend for familien Kofod Jensen

04-07-2021 21:31, af Kristine Bjørg Frank Bojsen

I denne weekend har Guldager Rideklub afholdt Sydjysk Mesterskab by Ecco 2021. Amalie Kirstine Kofod Jensen, som er søster til den nykårede sølv- og guldvinder til NM, Johanne Kofod Jensen, snuppede selv guld ved et af ponymesterskaberne

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Christine Krogh Frausing

Christine Krogh Frausing
Skribent
53 20 02 00
ckf@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

Welldone Dallas går på pension

18-10-2021 09:43, af Christine Krogh Frausing

Welldone Dallas går på pension, og skal fra nu nyde sit otium på Grønagergaard. Katrine fortæller om de største øjeblikke i deres karriere, og om hvad der nu skal ske

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover