Må man nyde lånte fjer?

10-05-2016 16:17, af Tonya Bille Nielsen

Den eneste lille slange, som desværre vedholdent stikker sit hoved frem i mit nuværende ”rideparadis” er visheden om, at det ikke er mig, der har lært den rødbrune vallak én eneste af de øvelser, som vi ryster ud af ærmet i forårssolen

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock.

Changementer, galoppirouetter, passage og piaffe. Det går rigtig godt. Der er faktisk ikke den øvelse, som jeg ikke kan lave på den rødbrune Dansk Varmblod-vallak, som jeg svæver rundt med på dressurbanen i disse forårstider. De gyldne sekunder står faktisk i kø, og jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg svælger mig i hvert enkelt af dem. Den eneste lille slange, som desværre vedholdent stikker sit hoved frem i mit nuværende ”rideparadis” er visheden om, at det ikke er mig, der har lært den rødbrune vallak én eneste af de øvelser, som vi ryster ud af ærmet i forårssolen. Det er nemlig ikke min egen hest, men kun en, som jeg rider for en veninde.

Har du fået lyst til at læse månedens klumme i Ridehesten? Så få dit blad til døren eller få Ridehesten elektronisk som iPaper lige her

Læs også

Er du vores næste klummeskribent?

28-02-2019 16:03, af Britt Carlsen

Har du noget på hjertet, brænder du for at komme med et seriøst eller humoristisk indspark til hesteverdenen, så er du måske vores nye klummeskribent, som Pernille, der har fået masser af ros for sit indlæg i februar: Hvor er den gode moral?

En velfungerende dressurhest?

12-02-2016 10:56, af Tonya Bille Nielsen

Har du læst månedens klumme bagerst i Ridehesten? Hver måned vil en personlighed i dansk ridesport bidrage med sine meninger om aktuelle emner. Poul Graugaard har skrevet denne måneds klumme 

Når hestevelfærd, ro og harmoni er afgørende

11-06-2016 12:04, af Tonya Bille Nielsen

Det er næsten ikke til at tro at det hele startede med en fjordhest ved navn Freddie, når man ankommer til det nyrenoverede NC Equestrian i Tune på Sjælland. Her er der styr på sagerne, og kvalitet, hestevelfærd og sans for detaljen er i højsæde

To beridere skal styrke rytterne midt i beriderbæltet

09-07-2016 07:35, af Tonya Bille Nielsen

Efter mange år med ufaglærte undervisere, har Silkeborg Rideklub valgt at ansætte en berider nummer to, der skal supplere berider Preben Ørts. Dels for at styrke undervisningen og dels for at give nyt blod til klubben

Skal du købe ny hest?

27-03-2016 07:28, af Tonya Bille Nielsen

I det kommende magasin af Ridehesten fortsætter artikelserien med berider Bjarne Nielsen. I denne artikel ser Bjarne Nielsen nærmere på hvad et praktisk funktionelt bevægelsesmønster betyder for ridning og velvære hos rytter og hest

115-års jubilæum og Årets Klubleder

06-08-2016 13:24, af Tonya Bille Nielsen

Fredag den 13. maj fejrede Fyens Rideklub sit 115-års jubilæum, og meget passende er rideklubben desuden udstyret med Lene der netop i år har modtaget prisen for Årets Klubleder ved Dansk Ride Forbunds Repræsentantskabsmøde

Et ærefuldt besøg af Danmarks kronprinsesse

19-08-2016 13:37, af Tonya Bille Nielsen
Pony|

Fredagen for FEI European Championships for Ponies sponsored by Equsana på Vilhelmsborg blev markeret med et royalt besøg af H.K.H. Kronprinsesse Mary, der stod for at overrække medaljer i holdkonkurrencen for ponyer i dressur

Brug redskaber i din træning (Video)

09-05-2016 07:27, af Tonya Bille Nielsen

Uanset niveau kan alle være med, når redskaberne bliver taget i brug for at forbedre dressurøvelserne. I majnummeret af Ridehesten får du mulighed for at lære nyt til din træning

Sædet er nøglen (Video)

28-06-2016 07:30, af Tonya Bille Nielsen

Anna Kasprzak slider i træningslokalet derhjemme og på landevejene for at komme i den optimale fysiske form. Sammen med Lasse Kristensen arbejder hun også målrettet på at forbedre sin koordination, indvirkning og opstilling

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger