Må man nyde lånte fjer?

10-05-2016 16:17, af Tonya Bille Nielsen

Den eneste lille slange, som desværre vedholdent stikker sit hoved frem i mit nuværende ”rideparadis” er visheden om, at det ikke er mig, der har lært den rødbrune vallak én eneste af de øvelser, som vi ryster ud af ærmet i forårssolen

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock.

Changementer, galoppirouetter, passage og piaffe. Det går rigtig godt. Der er faktisk ikke den øvelse, som jeg ikke kan lave på den rødbrune Dansk Varmblod-vallak, som jeg svæver rundt med på dressurbanen i disse forårstider. De gyldne sekunder står faktisk i kø, og jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg svælger mig i hvert enkelt af dem. Den eneste lille slange, som desværre vedholdent stikker sit hoved frem i mit nuværende ”rideparadis” er visheden om, at det ikke er mig, der har lært den rødbrune vallak én eneste af de øvelser, som vi ryster ud af ærmet i forårssolen. Det er nemlig ikke min egen hest, men kun en, som jeg rider for en veninde.

Har du fået lyst til at læse månedens klumme i Ridehesten? Så få dit blad til døren eller få Ridehesten elektronisk som iPaper lige her

Læs også

Er du vores næste klummeskribent?

28-02-2019 16:03, af Britt Carlsen

Har du noget på hjertet, brænder du for at komme med et seriøst eller humoristisk indspark til hesteverdenen, så er du måske vores nye klummeskribent, som Pernille, der har fået masser af ros for sit indlæg i februar: Hvor er den gode moral?

En velfungerende dressurhest?

12-02-2016 10:56, af Tonya Bille Nielsen

Har du læst månedens klumme bagerst i Ridehesten? Hver måned vil en personlighed i dansk ridesport bidrage med sine meninger om aktuelle emner. Poul Graugaard har skrevet denne måneds klumme 

Danskerne vandt alle CSIP-klasser på Vilhelmsborg

20-08-2016 20:19, af Signe Bertelsen
Pony|

Selvom der på Vilhelmsborg i weekenden primært har været fokus på mesterskabsklasserne til FEI European Championships for Ponies sponsored by Equsana, er det ikke kun EM-rytterne, der har været i springarenaen. Der har nemlig også gået en CSIP-tur for de ekvipager, der ikke skulle ride EM. I disse klasser har der været en hel del danske ryttere til start

Ny hesterace på Roskilde Dyrskue

03-06-2016 11:30, af Tonya Bille Nielsen

Det er i dag den første af kommende tre dage i dyrenes og maskinernes tegn, Roskilde Dyrskue har nu åbnet dørene for besøgende, der vil kunne opleve intet mindre end 500 heste og en helt særlig ny race

Kom godt til stævne

01-05-2016 07:16, af Tonya Bille Nielsen

Hvornår skal du køre hjemmefra for at komme i god tid til din start? Hvordan opvarmer du din hest bedst muligt? Og hvad gør du, hvis det hele ikke lige går, som du havde forestillet dig? 

Fest og alsidighed fejrede Vilhelmsborg

19-08-2016 23:14, af Tonya Bille Nielsen
Pony|

Fredag aften under FEI European Championships for Ponies sponsored by Equsana, blev der afholdt et stort jubilæumsshow for at fejre at Vilhelmsborg i 25 år har været Danmarks Nationale Hestesportscenter

EM i military skudt i gang med dansk deltagelse

18-08-2016 18:33, af Tonya Bille Nielsen

Torsdag blev military sat i gang. Én dansker, Julie Müller, er til start, og hun glæder sig mest til spring og terrænet

Tag familien med på aktionpræget skovtur (Video)

20-08-2016 08:30, af Tonya Bille Nielsen
Pony|

I dag kl. 13.00 starter militarydeltagerne ved FEI European Championships for Ponies sponsored by Equsana, på den nyanlagte terrænbane ved Vilhelmsborg. Her har du mulighed for at opleve spændingsfyldt aktion i de smukkeste omgivelser

Maria Anita Andersen arbejder fra jorden

18-02-2016 09:44, af Tonya Bille Nielsen

Berider Maria Anita Andersen har stort fokus på afvekslende træning af sine dressurheste. Hun bruger naturen, bomarbejde, arbejde fra jorden og også stor variation imellem gangarter og øvelser, når hun laver egentlig dressurtræning 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jægere har skudt avlshoppen Calicia Møgelvang

21-10-2019 11:07, af Annika Knudsen Lorentsen

OBS: Voldsomme billeder i artiklen. Den 11. oktober blev en tragisk dag for hesteavler Jan Jensen, som netop var taget afsted på ferie til Afrika, da han fik nemlig et opkald om, at hans bedste hoppe var død

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Et rørende farvel til JoJo

19-10-2019 15:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

Agnete Kirk Thinggaards læremester, stjernehest og ægte kammerat JoJo AZ blev hyldet med manér  i Boxen, efter deres Grand Prix til World Cup Herning. JoJo går på pension, og det blev et vemodigt farvel. Se video her: 

PONYFAR - tid, toilette og traverser

21-10-2019 12:57, af Thomas Pelle Veng

Når først Tulle, Buller eller Prins har fået en hov inden for døren, er tiden ikke længere din egen, Ponyfar

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Oplev World Cup Kür direkte på DR