Mød Josefine Hoffmann fra Kasprzak Dressage

19-08-2018 16:17, af Josefine Hoffmann

Mød Juniors nye blogger, Josefine Hoffmann, der til dagligt arbejder hos Kasprzak Dressage 

Copyright Ridehesten.com

Kære Junior-læsere 

Mit navn er Josefine Hoffmann. Jeg er 21 år gammel og er til daglig fuldtidsansat hos Kasprzak Dressage, som ligger i Haderslev.

Inden jeg blev ansat, gik jeg i skole og hjalp mine forældre (Heidi og Per Hoffmann) en del med at ride deres heste. Jeg hjalp bl.a. med tilridningen af de unge heste.

Jeg havde ikke rigtig lysten til at gå i skole, og jeg besluttede derfor at tage et sabbatår, hvor jeg ville arbejde. Det blev til en masse timer i vores lokale Brugs og ellers bare ridning og pasning af  en masse heste hos mine forældre.

Et par måneder efter så jeg Anna Kasprzak søgte en ny hestepasser, og jeg valgte derfor at prøve det af. Jeg startede i juni 2016 med at lukke heste ud, muge, gøre rent osv. Et par uger efter tog Anna og hendes groom Jane afsted til OL i Rio, og jeg fik derfor lov til at hjælpe med at ride nogle af hestene.
Siden er det blevet til meget mere ridning af Annas heste. Jeg har lært utrolig meget af at ride så gode heste.
Ikke mindst har jeg lært så utrolig meget af at få den fantastiske mulighed for at ride Driver og få lov til at ride stævner på ham. Han er fantastisk og absolut blevet min allerbedste kammerat. Han har givet mig så meget, og jeg elsker den hest. Jeg er så taknemmelig for den mulighed, og de oplevelser Hanni og Anna har givet mig med ham.
Med ham og Annas hjælp er det gået med lynets hast fra at starte MB0 til at være udtaget til Europamesterskaberne 2 gange på cirka halvandet år.

Læs også

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Få et indblik i min hverdag hos Kasprzak Dressage

02-12-2018 15:04, af Josefine Hoffmann

Læs eller genlæs artiklen om Josefine Hoffmann, der startede som hestepasser og er siden blevet fast rytter hos en af ridesportens største profiler, men hvordan ser en helt almindelig hverdag ud med træning og pasning af de mange heste hos Kasprzak Dressage?

Josefine Hoffmann sejrer med Hønnerups Driver

16-04-2017 22:15, af Cecilia Lindahl

En særdeles spændende afslutning på landsstævnet i Vejle. En ny ekvipage fangede blikket, Anna Kasprzaks hest, Hønnerups Driver havde nemlig fået en ny rytter i sadlen. Endnu engang viste den stortgående vallak sit talent frem, og det blev til en sten sikker sejr

Guldet er i sigte

19-08-2017 18:25, af Cecilia Lindahl

Både Camilla Andersen og Josefine Hoffmann kan lugte guldet. Begge ekvipager ligger solidt på førstepladsen efter endnu en dag på dressurbanen

Driver ude af EM truppen

07-07-2018 15:06, af Britt Carlsen

EM afvikles i den kommende uge i Frankrig, desværre bliver det uden topekvipagen Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver

Andenplads til danske ungryttere i Nations Cup

14-06-2018 17:36, af Camilla Tiefensee Schrøder

Future Champions-stævnet i Hagen er i fuld gang, og det danske ungrytterhold i dressur kæmpede sig i dag til en flot andenplads og to individuelle placeringer

Marianne Helgstrand vinder Intermediare i Vejle

22-03-2019 21:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af dagens sværeste klasse hos Vejle Rideklub blev Marianne Helgstrand, mens Lotte Skjærbæk og Årets Hingst Skovens Rafael blev nummer to

Driver i en klasse for sig

03-12-2017 16:29, af Britt Carlsen

Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver sejrede i ECCO Cup-finalen for U21 i Uggerhalne efter et sikkert, fejlfrit program

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

Firedobbelt VM til Danmark i 2022!

16-11-2019 17:10, af Britt Carlsen

Det internationale rideforbund, FEI, har netop besluttet at tildele Danmark afviklingen af fire af ridesportens discipliner til VM i 2022 - springning, voltigering, dressur og paradressur!

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Springhoppe har 45 afkom registreret

13-11-2019 14:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Den franske hoppe Fragance de Chalus har intet mindre end 45 afkom registereret på HorseTelex.com, og hun er mor til mange internationale topspringheste, heriblandt hingsten Mylord Carthago

Sadelmager Michael Brodie er her ikke mere

17-11-2019 18:41, af Cecilia Lindahl

Sadelmager Michael Brodie er sovet ind natten til lørdag

Sezuan på Grand Prix-kurs (video)

14-11-2019 13:24, af Thomas Bach Jensen

Gestüt Peterhof og Patrik Kittel løfter nu endelig sløret for, at den svenske toprytters træning med elitehingsten Sezuan har båret frugt, og parret er nu på Grand Prix-kurs

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Oldenburgerhoppen Rebelle er død