Mød Josefine Hoffmann fra Kasprzak Dressage

19-08-2018 16:17, af Josefine Hoffmann

Mød Juniors nye blogger, Josefine Hoffmann, der til dagligt arbejder hos Kasprzak Dressage 

Copyright Ridehesten.com

Kære Junior-læsere 

Mit navn er Josefine Hoffmann. Jeg er 21 år gammel og er til daglig fuldtidsansat hos Kasprzak Dressage, som ligger i Haderslev.

Inden jeg blev ansat, gik jeg i skole og hjalp mine forældre (Heidi og Per Hoffmann) en del med at ride deres heste. Jeg hjalp bl.a. med tilridningen af de unge heste.

Jeg havde ikke rigtig lysten til at gå i skole, og jeg besluttede derfor at tage et sabbatår, hvor jeg ville arbejde. Det blev til en masse timer i vores lokale Brugs og ellers bare ridning og pasning af  en masse heste hos mine forældre.

Et par måneder efter så jeg Anna Kasprzak søgte en ny hestepasser, og jeg valgte derfor at prøve det af. Jeg startede i juni 2016 med at lukke heste ud, muge, gøre rent osv. Et par uger efter tog Anna og hendes groom Jane afsted til OL i Rio, og jeg fik derfor lov til at hjælpe med at ride nogle af hestene.
Siden er det blevet til meget mere ridning af Annas heste. Jeg har lært utrolig meget af at ride så gode heste.
Ikke mindst har jeg lært så utrolig meget af at få den fantastiske mulighed for at ride Driver og få lov til at ride stævner på ham. Han er fantastisk og absolut blevet min allerbedste kammerat. Han har givet mig så meget, og jeg elsker den hest. Jeg er så taknemmelig for den mulighed, og de oplevelser Hanni og Anna har givet mig med ham.
Med ham og Annas hjælp er det gået med lynets hast fra at starte MB0 til at være udtaget til Europamesterskaberne 2 gange på cirka halvandet år.

Læs også

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

”Skal du med til stævne i weekenden?”

06-08-2019 08:16, af Philip Chr. Ulrich

(ja, det skal du). For rigtig mange hestefolk er weekender lig med stævneaktivitet. For os ikke-hestemennesker som alligevel befinder os i dette parallelunivers, er stævner lig med en masse spørgsmål

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

Anna K er tilbage i stævnestemning (video)

24-05-2018 17:10, af Britt Carlsen

OL-rytter Anna Kasprzak er blevet mor for en god uge siden, men hun er til stævne ved Equitour Aalborg som træner for Josefine Hoffmann, og hun ved, efter OL i Rio, hvor udfordrende vejret kan være for rytter og hest

Driver i en klasse for sig

03-12-2017 16:29, af Britt Carlsen

Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver sejrede i ECCO Cup-finalen for U21 i Uggerhalne efter et sikkert, fejlfrit program

Stilling efter dagens ECCO Cup

04-03-2018 16:03, af Camilla Tiefensee Schrøder

Øverst i den samlede stilling ligger Victoria E. Vallentin, Josefine Hoffmann og Sarah Aagaard Hyrm, som alle tre vandt deres klasser både i dag og i går

Driver ude af EM truppen

07-07-2018 15:06, af Britt Carlsen

EM afvikles i den kommende uge i Frankrig, desværre bliver det uden topekvipagen Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver

Sikker sejr til Josefine og Hønnerups Driver

08-04-2018 13:06, af Camilla Tiefensee Schrøder

Josefine Hoffmann vandt dagens kür for youngriders med flotte 76.500 % ved CDI Zeeland Outdoor I Holland. Det er deres første internationale sejr.

Guldet er i sigte

19-08-2017 18:25, af Cecilia Lindahl

Både Camilla Andersen og Josefine Hoffmann kan lugte guldet. Begge ekvipager ligger solidt på førstepladsen efter endnu en dag på dressurbanen

Første ECCO Cup-kvalifikation er afgjort

03-03-2019 18:19, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sophina Ludvigsen og Gørklintgårds Jericho vandt juniorklassen, Karoline Rohmann blev bedste ungrytter, og blandt U25-rytterne var det Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver, der løb med sejren

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

Bronze til Cathrine (video)

22-08-2019 22:50, af Britt Carlsen

Det blev en helt magisk og forunderlig aften ved EM i Rotterdam, hvor vi blev vidne til dressur på højeste niveau. Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy vandt bronze efter de to tyske ryttere Isabell Werth og Dorothee Schneider

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Aflivning af hest skabte stor debat ved grænsen

22-08-2019 14:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

I Tyskland er det ulovligt at aflive en rask hest – men det må man gerne i Danmark. En sønderjysk hesteejer stak fingrene i en hvepserede, da hun besluttede at aflive sin hest mod sin tyske partsrytters vilje

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Nathalie: At Cathrine gjorde det hun gjorde - det er vildt!

23-08-2019 12:23, af Britt Carlsen

Landstræner Nathalie zu Sayn-Wittgenstein roser Cathrine Dufour for sit ridt i Specialen og bronzemedaljen, og så ser hun frem mod OL i Tokyo - hør hende fortælle om planerne i web-tv klippet her i nyheden