Når man skal finde en ny springunderviser

03-06-2019 15:06, af Rebecca Sofie Larsen

Lige efter Armantic blev skadet, meddelte vores daværende springunderviser, at han startede et nyt job i Tyskland, hvilket jo betød, at han skulle flytte til Tyskland og at vi nu skulle ud og finde en ny. Dette har dog vist sig at være lettere sagt end gjort… Læs her hvorfor

Copyright Ridehesten.com

Lad os spole tiden tilbage til maj 2015. Det var en helt almindelig onsdag og min gamle pony (Timon) og jeg skulle til springundervisning sammen med min barndomsveninde og hendes pony, men bedst som vi troede, at vi skulle til endnu en hyggelig springtime, ringer telefonen. Min mor tager den. Det var en af de andre fra springholdet, som fortalte at vores daværende springunderviser var kommet meget slemt til skade, og at de på det tidspunkt ikke kunne sige om hun overlevede.  Et par dage efter fik vi en ny melding der lød på, at hun var vågnet, men at hun var i kritisk tilstand, og at det ikke var sikkert, at hun ville komme op at gå igen, da hun havde brækket ryggen et kritisk sted.

Det satte tankerne i gang hos mig, for aldrig havde jeg haft en underviser, der forstod mig og min pony som hun gjorde. Der gik rigtigt lang tid, hvor jeg egentlig bare sprang selv uden nogen form for undervisning, men jeg savnede at lære- og videreudvikle mine teknikker, så jagten på en ny underviser gik i gang. Det viste sig dog at være en meget sværere opgave, end jeg troede. Mens jeg stadigvæk var ponyrytter nåede jeg at ride hos 4 forskellige undervisere, men ingen af dem passede til mine visioner og havde ikke tålmodigheden til min pony og pressede os enten for meget eller for lidt. Til sidst opgav jeg og nogle måneder senere solgte jeg Timon, fordi mine ponyår var forbi, og fordi vi ikke havde råd til at jeg både havde en hest og pony. Så stod jeg tilbage med min daværende hest ”Cedric”, som var en ældre herre og måtte derfor kun gå dressur, hvilket passede mig helt fint, men grundet alder (21 år) gik der ikke længe før hans gigt var så slem, at vi desværre måtte aflive ham.

Copyright Ridehesten.com
Min gamle pony Timon og jeg til stævne. Foto: Geeta Zander

Tiden gik og jeg købte Armantic, som jeg har den dag i dag. Det var egentligt ikke meningen at han skulle bruges til andet end dressur, men efter nogen tid blev jeg overtalt til at prøve en springtime hos klubbens nye springtræner. Her fandt jeg endeligt en der passede ind i mine og Armantics behov, og selvom Armantic af og til har sine egne meninger om tingene, har vi virkeligt rykket os siden vi startede. I slutningen af februar fik Armantic en skade som gjorde at han skulle stå stille i nogen tid, og kort efter meddelte vores springtræner, at han havde fået et job i Tyskland. Dette betyder at vi nu igen står uden underviser, og jeg vil gerne snart i gang med springningen igen, men når det kommer til at finde en ny underviser er jeg lidt forsigtig. Jeg håber snart at finde en der passer ind, men lige nu er vores søgen efter en ny springtræner er gået lidt i stå, da jeg gerne vil fokusere på mine eksamener og at Armantic starter stille og roligt op igen.

Læs også

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente