LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

17:13 Bare en tidsfejl til Andreas Schou!!!

16:47 Nikolaj Hein Ruus med 9 fejl

16:25 Kim Kristensen med blot 5 fejl på svær bane

15:31 Søren Møller Rohde fik 9 fejl

Naturen er en krudttønde

16-06-2008 14:35, af Maja Golles
Selvom vi de sidste par dage har fået en smule vand, er naturen med sin tørre bund stadig en tikkende krudttønde, som det kræver varsomhed at færdes i. Her op mod Sct. Hans bør man være ekstra agtpågivende og tænke sig om en ekstra gang eller to, før man begynder at snakke om et Sct. Hans bål - eller fyrværkeri!

Helle Slotved, som er entusiastisk hestemenneske, har til Ridehesten meddelt følgende: Natten til fredag den 13. juni blev jeg klokken 0.30 vækket af fyrværkerilignende drøn. Jeg kom ud af sengen i en vis fart. Skyderiet varede i fem minutter. Min nabo fortalte mig næste dag, at det skyldtes en handicapfestival i Skanderborg, cirka femten kilometer fra, hvor vi bor. Vi har her på egnen og mange andre steder i landet haft så ekstremt tørt sommervejr i snart to måneder, at brandrisikoen tangerer det katastrofale. Der tales om det mand og mand imellem og med store bogstaver i aviserne, for slet ikke at tale om brandfolk, der har kæmpet mod flammerne i naturområder. Hvordan kan nogen overhovedet finde på at affyre fyrværkeri? Selv tør jeg ikke engang brænde indholdet af en lille papirkurv af i brændovnen. Derfor! Med tanke også på Sct. Hans lige om hjørnet vil jeg gerne opfordre til et øjeblikkeligt, landsdækkende og totalt forbud mod både fyrværkeri og Sct. Hans bål.

Læs også

Parterede heste smidt i naturen

08-08-2019 15:56, af Thomas Bach Jensen

På Stigsnæs syd for Skælskør blev der i torsdags gjort et grimt fund af en bunke ildelugtende hestekadavere, der tilsyneladende var blevet læsset af i det lange græs i et rekreationsområde, hvor mange folk går tur

Solskoldet på skovturen?: Sådan klarer du skaden

19-07-2019 14:04, af Mathilde Brejner

Når solen er i sit mest gavmilde hjørne elsker os i nordiske ryttere at tage ud i naturen og få masser af lys og luft. Problemet er bare, at vi som ekvipager ofte kommer hjem med solskoldede skuldre og hestemuler 

Alting er lettere, når de har det fra naturen

26-05-2019 13:48, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand viste 11 af hingstestationens hingste  under rytter, heriblandt også 3-årige hingste, og alle, både ryttere og hingste, gjorde god reklame for hingstestationen. Avlere og ryttere fik samtidig nogle guldkorn med fra Andreas (video)

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen