Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Copyright Ridehesten.com

Armantic og jeg ser frem til at komme ordentligt i gang igen, men først vil jeg lige dele ud af, hvad jeg har lært af genoptræningen og hvad jeg ser frem til, når vi nu starter på en frisk.

Efter en længere periode med skader og genoptræning, kan Armantic og jeg nu ENDELIG begynde langsomt at trappe op til dér hvor vi slap. Jeg ser frem til at vi kan starte på en frisk efter denne i mine øjne meget lange periode, hvor vi ikke har måtte lave så meget.  

Hele denne her periode hvor Armantic har været skadet og derefter har været i genoptræning, har lært mig en masse ting, som jeg vil tage med mig i bagagen. For det første har jeg lært, at der er rigtig mange små ting man kan finjustere i fx skridten. For mit/vores vedkommende var der givet rimelig frie tøjler i forhold til hvad vi måtte foretage os i skridt, hvilket jeg udnyttede til at forbedre diverse øvelser, som jeg vidste at Armantic havde svært ved, - som fx sidebevægelser mod venstre og tilbagetrædning. For det andet har jeg lært at være mere tålmodig, da Armantic har været lidt af en mundfuld under dette forløb. Armantic er en hest, der fungerer bedst hvis han ”bruger hjernen” og bliver udfordret i ridningen, hvilket jo har været lidt svært, når han ikke har måttet lave så meget i forhold til trav- og galopøvelserne.  Til sidst har jeg også mere eller mindre fundet ud af, hvordan jeg skal tackle Armantic, når han viser sig fra sin værste side. – Da Armantic jo generelt er en hest, der har behov for at blive aktiveret en anelse mere end mange andre heste, har det været en kæmpe udfordring at have en hest, der ikke har kunnet komme af med den ekstra energi og har derfor reageret meget voldsomt. Jeg har derfor arbejdet ekstra meget med øvelser fra jorden (i skridt) med det formål at aktivere hans hjerne og samtidig opretholde respekt og tillid.

Nu er vi heldigvis færdige med genoptræningen og vi er klar til at starte et nyt kapitel.  Armantic virker allerede til at være godt tilfreds med at komme rigtigt i gang igen, og vi har en masse planer for, hvad der skal ske de kommende måneder. Jeg kan ikke vente med at komme i gang. Lige nu kan jeg dog ikke afsløre så meget, men der vil løbende komme nogle blogs om hvad der skal ske, når det hele er på plads J

Husk på derude, at alt godt kommer til dem der venter.

Læs også

Nyudklækket student er lig med mere tid til hest

10-07-2019 09:00, af Rebecca Sofie Larsen

For 2 uger siden blev jeg langt om længe student, læs her hvad jeg har af planer for et forhåbentligt spændende og lærerigt år i hestens tegn

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Når man skal finde en ny springunderviser

03-06-2019 15:06, af Rebecca Sofie Larsen

Lige efter Armantic blev skadet, meddelte vores daværende springunderviser, at han startede et nyt job i Tyskland, hvilket jo betød, at han skulle flytte til Tyskland og at vi nu skulle ud og finde en ny. Dette har dog vist sig at være lettere sagt end gjort… Læs her hvorfor

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Landsstævne druknet i regn (video)

10-08-2019 20:39, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dagens sidste klasser måtte aflyses, da et kæmpe skybrud fik sat en stopper for landsstævnet i ponyspringning hos Helsinge Rideklub. – Jeg har aldrig set noget lignende, lyder det fra den daglige leder

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Kom med indenfor hos Patrik Kittel & Lyndal Oatley