Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Copyright Ridehesten.com

Armantic og jeg ser frem til at komme ordentligt i gang igen, men først vil jeg lige dele ud af, hvad jeg har lært af genoptræningen og hvad jeg ser frem til, når vi nu starter på en frisk.

Efter en længere periode med skader og genoptræning, kan Armantic og jeg nu ENDELIG begynde langsomt at trappe op til dér hvor vi slap. Jeg ser frem til at vi kan starte på en frisk efter denne i mine øjne meget lange periode, hvor vi ikke har måtte lave så meget.  

Hele denne her periode hvor Armantic har været skadet og derefter har været i genoptræning, har lært mig en masse ting, som jeg vil tage med mig i bagagen. For det første har jeg lært, at der er rigtig mange små ting man kan finjustere i fx skridten. For mit/vores vedkommende var der givet rimelig frie tøjler i forhold til hvad vi måtte foretage os i skridt, hvilket jeg udnyttede til at forbedre diverse øvelser, som jeg vidste at Armantic havde svært ved, - som fx sidebevægelser mod venstre og tilbagetrædning. For det andet har jeg lært at være mere tålmodig, da Armantic har været lidt af en mundfuld under dette forløb. Armantic er en hest, der fungerer bedst hvis han ”bruger hjernen” og bliver udfordret i ridningen, hvilket jo har været lidt svært, når han ikke har måttet lave så meget i forhold til trav- og galopøvelserne.  Til sidst har jeg også mere eller mindre fundet ud af, hvordan jeg skal tackle Armantic, når han viser sig fra sin værste side. – Da Armantic jo generelt er en hest, der har behov for at blive aktiveret en anelse mere end mange andre heste, har det været en kæmpe udfordring at have en hest, der ikke har kunnet komme af med den ekstra energi og har derfor reageret meget voldsomt. Jeg har derfor arbejdet ekstra meget med øvelser fra jorden (i skridt) med det formål at aktivere hans hjerne og samtidig opretholde respekt og tillid.

Nu er vi heldigvis færdige med genoptræningen og vi er klar til at starte et nyt kapitel.  Armantic virker allerede til at være godt tilfreds med at komme rigtigt i gang igen, og vi har en masse planer for, hvad der skal ske de kommende måneder. Jeg kan ikke vente med at komme i gang. Lige nu kan jeg dog ikke afsløre så meget, men der vil løbende komme nogle blogs om hvad der skal ske, når det hele er på plads J

Husk på derude, at alt godt kommer til dem der venter.

Læs også

Hvad er et godt råd egentlig? Trailertræning – Part 2

07-11-2019 09:29, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og hør hvordan anden del af trailertræningen forløb, samt en god definition på et godt råd - for hvornår er et råd godt, og hvornår er det ikke?

Vær altid to trin foran hesten, trailerlæsning - part 1

28-10-2019 13:32, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og følg med i hvordan hesteekspert i horsemanship, Torben Andersen går til værks, når han skal lære Armantic at gå i trailer + generelle tips og gode råd der er værd at tage med videre

Første stævne på udebane samt klubmesterskab

14-10-2019 12:11, af Rebecca Sofie Larsen

Solen står op igen, - læs her hvordan det gik til vores første stævne på udebane gik, samt klubmesterskabet i spring

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fra livsfarligt trafikuheld til Christmas Show på tre uger

30-11-2019 09:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 3. november var Ann-Sofie Brandt Odgaard, hendes far og veninde på vej hjem fra stævne, hvor de blev påkørt af en flugtbilist, som kom med 150 km/t bagfra. Hesten blev slynget ud af traileren, mens de tre passagere i bilen rullede tre gange rundt med bilen (se de voldsomme billeder fra ulykken)

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Dufour vinder Saab Top 10 med fantastisk kür

01-12-2019 12:44, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med en helt magisk opvisning på Friends Arena lykkedes det i dag Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at slå dressurdronningen Isabell Werth med en kür til svimlende 89.445 procent og få Dannebrog til tops i Saab Top 10 

Berømt dansk knabstrupper er død

30-11-2019 16:38, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den danskavlede Lucas Nørmark, som har vundet utallige medaljer med den britiske paradressurrytter Anne Dunham, er blevet aflivet i en alder af 18 år

"Jeg er overhovedet ikke faldet ned endnu!"

01-12-2019 17:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sådan lyder meldingen fra en glad Cathrine Dufour, som i bilen på vej hjem fra Stockholm stadig er helt overvældet over sin kür-sejr ved Saab Top 10. Med en ny rekord på næsten 90 procent beviste hun og Atterupgaards Cassidy, at de er i deres livs form

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Andenplads til Dufour med over 80%

30-11-2019 13:32, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy viste en forrygende Grand Prix bedømt til 80.870 procent og sluttede dermed på andenpladsen i dagens Saab top 10. Førstepladsen gik til Isabell Werth og Weihegold

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg

02-12-2019 15:58, af Thomas Bach Jensen

Når Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard tager på vinterophold i Florida, bliver det med Blue Hors-hingstene Zatchmo, Veneziano og Don Olymbrio som træningspartnere – og Atterupgaards Orthilia er fit-for-fight igen og tager med over Atlanten

Alexander trak fra i ECCO Cup finalen (video)

01-12-2019 14:30, af Britt Carlsen

– Det betyder rigtig meget, sagde Alexander Helgstrand til Ridehestens webtv efter sejren i ECCO Cup-finalen på Blue Hors efter en spændende finale med mange flotte ridt

Cathrine Dufour på springbanen i Stockholm

30-11-2019 06:30, af Camilla Tiefensee Schrøder

Fredag aften var feststemningen i top på Friends Arena, da Cathrine Dufour og tre andre dressurryttere blev udfordret på springbanen i Knockout mix med svenske springryttere. Se her, hvordan det gik...