LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

17:30 Agnete Kirk Thinggaard med smuk Special til 72,508%

Ny træner til Künnemann Coaching & Consulting

01-07-2019 12:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Fra den 1. august bliver Thomas Kolborg Johansen en del af Künnemann Coaching & Consulting, hvor han vil være en del af teamet og fungere som underviser og træner

Copyright Ridehesten.com
Thomas Kolborg Johansen på Ashley ved DM-stævnet hos Absolute Horses i 2017.

På grund af stor efterspørgsel opruster teamet omkring Künnemann Coaching & Consulting nu deres team med endnu en træner, således at der bliver plads til at hjælpe endnu flere ryttere med undervisning og træning.

Thomas Kolborg Johansen bliver fra den 1. august en del af teamet, som i forvejen inkludere Andreas- og Konstantin Künnemann. 

Thomas er 21 år og udlært berider ved Søren Pedersen i Tyskland og han har desuden været ansat hos Paul Schockemöhle. Thomas er opvokset i Hammel og har gennem sine ungdomsår redet mange nationale og internationale stævner med flotte resultater. 

– Efter folkeskolen flyttede jeg til Tyskland, hvor jeg begyndte i beriderlære hos Søren Pedersen. Her havde jeg tre gode og meget lærerige år, og jeg bestod beriderlæren. Derefter var det tid til nye udfordringer og jeg har siden arbejdet 2 år ved Schockemöhle, hvor jeg har fået endnu mere erfaring i bagagen, fortæller Thomas og fortsætter:

– Nu er det igen blevet tid til nye udfordringer. Det har været fem gode år i Tyskland, men nu vender jeg snuden hjemad igen mod Danmark, og jeg håber I vil tage godt imod mig.

Thomas har opnået utrolig mange flotte resultater, heriblandt kan nævnes mange placeringer i klasser på til 145 cm, og bl.a. en guldmedalje ved Weser-Ems Meisterschaft i 2017. 

Læs også

Ingen kunne slå Konstantin i S*

14-05-2019 13:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved weekendens landsstævne på CapaCity satte Konstantin Deeken Künnemann de andre ryttere til dørs i begge S-klasser

3 topheste til Konstantin Künnemann

09-04-2019 15:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 1. maj overtager Konstantin driften af Stald Grejs ved Vejle og i den sammenhæng kan han glæde sig over at have tre nye heste i stalden, nemlig Zocker 19, Cevin og Cloud CA

Konstantin Deeken toer i Grand Prixen

11-07-2018 12:26, af Thomas Bach Jensen

Den unge Konstantin Deeken Künnemann sluttede i dag som nr. 2 i finalen af Torstensons Young Rider Grand Prix ved Falsterbo Horse Show

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag