Ponyfar - Tømmermænd og galop uden BH

06-01-2020 11:57, af Thomas Pelle Veng

Der lå jeg så. Klokken var 10, og kalenderen skrev 1. januar 2020. Jeg havde ondt i manken og ånde som en hest. Ærligt talt så virkede det ikke som om, at dagen kunne blive meget værre. Hvor tog jeg dog fejl

Copyright Ridehesten.com

”Skaaat, vi kører til hest om 20 minutter. Hvis du skal have noget mad, så er det nu”. Jeg kan huske, at jeg tænkte, at det sidste, jeg havde brug for, var noget at spise, for i modsætning til heste kan Ponyfar godt kaste op. 30 minutter senere var vi hos ponydyret. Normalt plejer den friske luft at hjælpe på mojito-migrænen, og det gik da også rigtig godt, indtil jeg begyndte at muge. Efter at jeg havde indstillet sigtekornet på trillebøren og stille og roligt begyndte at ramme den, var det tid til en tur på møddingen og en kaffepause.

Tilbage i boksen med hætten trukket godt ned om ørerne og ponyfar-dragten lukket helt op i halsen fortsatte kampen. Efter et par minutter og tre fyldte møggrebe, hvoraf to ramte den utroligt lille trillebør, fik jeg fornemmelsen af, at der var nogen, som holdt øje med mig. Jeg rystede hovedet, hvilket var dumt, for det gjorde ondt, og begyndte at muge videre.

Efter endnu en tur på møddingen, fornemmede jeg det igen, og denne gang var jeg ikke i tvivl. Der var nogen, som iagttog mig. Jeg vendte mig hurtigt om, av mit hoved, og der stod staldens to andre ponyer og smilede til mig. Sikke et chok jeg fik. Jeg ved godt, at når en hest smiler, så er det for bedre at kunne lugte ting, men lige den dag var jeg ret sikker på, at de grinte af mig… selv om jeg nok heller ikke lugtede alt for godt.

Efter den tredje og sidste tur på møddingen under skarp overvågning af de to heste fra PET var jeg endelig færdig med at muge. Jeg lænede mig op ad muren for at få et velfortjent hvil, og en… av for pokker. ”Hvad sa…, skal du bide?”, råbte jeg til hesten fra naboboksen. Det skulle jeg ikke have gjort av, av, mit stakkels hoved. Der stod den, jeg sværger, og blinkede til mig, mens dens store, grimme, gule bisser tyggede løs på hætten til min ponyfar-dragt.

Her ligger jeg så tilbage på sofaen med to panodiler og et stort glas cola i systemet, Jeg kan godt sige dig, at jeg hellere vil føde en pony med sadel og det hele end at blive bidt af en hest igen. Sikke en møgdag.

Jeg er overbevist om, at det var en hanhest, som bed mig, for hold da op hvor det gjorde ondt. Hov, hov, stop en halv. Du skal ikke ryste på hovedet og råbe højt om kvindernes kampdag og retten til at galopere uden BH, for jeg kønsdiskriminerer ikke. Teoretisk set så gør det mere ondt at blive bidt af en hanhest end af en hunhest - bum, sådan er det bare. Hvis du ikke tror på mig så prøv at tage et kig i den åbne Facebookgruppe, som hedder Ponyfar, for den er god nok.

Godt nytår

Hilsen

Ponyfar

Læs også

Ponyfar - Tour De Dufour

05-07-2020 06:35, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar". Her kan du læse om Ponyfars møde med Cathrine Dufour

Ponyfar - Digital stalking to Go!

26-06-2020 16:55, af Ponyfar

Ponyfar, kender du de to apps, der hedder ”DRF Dressur” og ”Equipe”? Hvis ikke så er det vist på tide....

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Rytter og avler i opdrætterfællesskab med dyrlæge