Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

Copyright Ridehesten.com
Det er mig der sidder i midten.

I første uge af ferien var jeg på ridelejr i Gråsten med begge mine dressurponyer. Det var virkelig hyggeligt og jeg fik nogle rigtig gode veninder. Det er så dejligt i Gråsten for her er mange ryttere, som rider seriøst og på højt niveau, så når man træner er der nogle, som man får ideer af at ride sammen med. Prinsesse Isabella var også med fordi de var på sommerferie på Gråsten Slot. Det var rigtig hyggeligt at lære hende at kende og høre om hendes hverdag, som er ret meget anderledes end min. Vi havde dressurundervisning om formiddagen ved Pernille Ørum og lavede rigtig mange andre sjove og lærerige ting. Spillede rundbold, legede vandkamp, havde striglekonkurrence og stjerneløb.

Bagefter var jeg en tur i Italien med hele min familie, hvor jeg mest slappede af og da jeg så kom hjem igen skulle jeg selv holde ridelejr sammen med nogle andre piger på min lillesøsters rideskole for en masse børn. Det var sjovt at skulle undervise og arrangere, og jeg havde fået mange ideer i Gråsten, men det var også krævende, fordi vi skulle sove i telt med børnene, og det regnede ind og nogle fik hjemve og ville hjem, men de kom heldigvis tilbage igen. Jeg underviste i dressur, vi red også ud på tur og sprang. En aften var vi ved standen og badede.

Sidste uge tog jeg så på springcamp med nogle af mine veninder i Bernstorffsparken. Jeg ville gerne blive bedre til at ride afstandene rigtigt og lære lidt mere om springning. Det var virkelig sjovt. Lars var rigtig god til at undervise. Han lærte os om bomtræning og banetræning, og vi lærte også om metaltræning og kost, noget som jeg også kan bruge i min daglige træning med dressurponyerne. Vi sov i telt og hver morgen klokken 7 lavede vi morgengymnastik i parken. Vi fik også en dyrlæge på besøg, som fortalte om, hvordan vi bedst passer på vores ponyer. Men da han påstod at dressurryttere og dressurponyer er tykkere end springryttere og springponyer, måtte jeg altså lige sige, at jeg altså var dressurrytterJ

Jeg kan virkelig varmt anbefale at tage på ridelejr. Man får nye venner og nye input til sin træning, som man kan bruge resten af året.

Ellers så skal august mest gå med dressurtræning nu frem mod DM, hvor begge ponyer skal med, men Revolution skal kun gå lille tur. Jeg er blevet virkelig glad for ham, han er sådan en dejlig pony, som altid har ja hatten på og jeg håber meget, at vi kan få lige så mange gode oplevelser sammen, som jeg har haft og stadig har med Aurora.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politi: I disse tilfælde må du benytte ridehallen

20-03-2020 12:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er lavet forbud mod alle indendørs sportsaktiviteter, og det gælder også brugen af ridehaller landet over - der er dog nogle undtagelser hvor ridehallen alligevel må benyttes

HOSK takler corona-situationen med respekt

21-03-2020 08:06, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er en svær tid for landets rideklubber, for det er svært at vide præcis hvilke regler og retningslinjer man skal følge i forhold til corona-restriktionerne. I Holstebro Sportsrideklub takler man situationen med respekt for både myndighederne og hestenes velfærd

BREAKING: OL 2020 udsættes til næste år

24-03-2020 13:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er nu officielt, at OL i Tokyo 2020 udsættes til 2021 - det er IOC-præsident Thomas Bach og Japans premierminister nu blevet enige om

Helgstrands tidligere Grand Prix-hest Carabas er død

24-03-2020 10:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Grand Prix-hingsten Carabas er død i en alder af 22 år, det meddeler familien på Helenenhof, som har ejet hingsten de sidste mange år

Ungdomslandsholdshesten Donna Fetti er død

24-03-2020 09:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Langkjærgaard's Donna Fetti er død i en alder af 19 år efter en succesfuld karriere først som ung under Andreas Helgstrand og Anna Kasprzak og senere på det danske ungdomslandshold under Mille Larsen Warncke og Victoria Kuusisto Pedersen

Søren Vallentin: Ud og nyd det gode vejr

22-03-2020 11:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Søren Vallentin foreslår alle der har muligheden for at ride udendøre, at nyde det gode vejr og få det bedste ud af situationen vi befinder os i på grund af corona - og så anbefaler han at klubber såvel som private skære ned på omkostningerne, så man kan holde forretningen kørende så længe som muligt

Vi skal afsted til ridestævne i morgen

21-03-2020 12:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Mette Vester Reymert er bosat i Sverige, og hun fortæller, at i Sverige fortsætter mange ting som normalt, dog med enkelte restriktioner på grund af corona-pandemien. Så i morgen tager Mette og hendes klub afsted med 8 ponyer til holdkonkurrence nær Göteborg

Kære forældre til en rytter

19-03-2020 11:01, af Lars Mars

Det kan kræve store ressourcer af forældre i disse corona-tider – her vil jeg dog nøjes mig at skabe fokus på forældres rolle til rytteren og ”mennesket inde i rytteren”.

Hest til salg og fremvisning under corona

27-03-2020 09:30, af Annika Knudsen Lorentsen

Som hobby rytter, er der ofte mange ting der spiller ind, når økonomi og heste skal forsøge at løbe rundt, for os er det en hobby man gerne investere i, men hvad med de professionelle og hvad med salg af heste, her i uge 3, af corona-krisen i Danmark?

Corona-hilsen fra landstræner Dennis Fisker (video)

21-03-2020 13:26, af Annika Knudsen Lorentsen

Disse dage er en udfordring for mange ryttere, som er underlagt de restriktioner som regeringen har indført i forhold til indendørs sportsaktiviteter, men landstræner for pony, junior- og ungryttere i dressur, Dennis Fisker forsøger at få noget positivt ud af situationen