Tid til en lille opdatering fra min træning

03-03-2021 09:44

Johanne Kofod Jensen

Corona nedlukningen trækker ud, og det var som om, det godt kunne være svært at holde motivationen oppe nogle dage, især de dage, hvor der var minus 15 grader om morgenen, når vi kørte i stalden. Men så fik jeg en idé

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg besluttede at flette Frida op og gøre hende klar, som om jeg skulle til stævne. Tage alt udstyret på og øve programmet hjemmefra ned til mindste detalje. Så varmede jeg op, som jeg ville gøre det på en stævnebane og red ned ad midterlinjen, hilste og red programmet igennem uden stop, mens min mor filmede. Programmet sendte jeg så til min træner, så hun kunne se det, og vi gennemgik de ting, som godt kunne være bedre. Næste weekend gjorde jeg så på samme måde. Den første gang kunne jeg virkelig godt mærke, at det var længe siden, at jeg havde været til stævne. Det var som om vi begge var lidt rustne og Frida blev lidt spændt. Næste weekend gik det meget bedre, så det er et tip, som jeg virkelig kan anbefale, hvis I ligesom jeg savner stævnerne, og slet ikke kan vente til de åbner op igen.

Ellers går dagene jo med online skole og træning. Jeg har fået en ny pony ind, som ikke har været redet så længe. Hun er importeret fra Wales og har virkelig et dejligt sind. Det er spændende at være med til at præge en pony fra starten på den måde og mærke, hvordan hun udvikler sig fra uge til uge. Jeg håber at kunne være med til at gøre hende til en pony, som bliver redet for lette hjælpere og kan rides af børn. Treer-ponyen har gjort store fremskridt. Han er blevet meget mere rolig og er snart klar til at komme hjem til sin familie igen.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Selv har jeg fået tildelt Team Danmark støtte, når jeg skal starte på gymnasiet næste år. Jeg blev virkelig glad for at få den godkendelse, da det gør det meget lettere at få tingene til at gå op med skole, træning og stævner. Det er også dejligt at mærke, hvordan foråret er på vej og man kan ride mere udenfor. Jeg håber vi snart kan mødes på stævnebanerne igen, indtil da kan Ifølge min træning på @jkj.dressage.

Kærlig hilsen

Johanne 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hjemme fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved

22-09-2021 09:16, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved, og det var en super god oplevelse

DM blev lidt af en rutsjebanetur

04-08-2021 06:18, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter vores andet DM sammen i Ringsted Rideklub, og det blev lidt af en rutsjebanetur

Fantastisk Nordisk Mesterskab i Finland

06-07-2021 09:40, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter det mest fantastiske Nordiske Mesterskab i Ypäjä i Finland, hvor det er gået rigtig godt

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

Et 9-tal og en sejr til Bøgegårdens Comann (video)

14-10-2021 19:57, af Annika Knudsen Lorentsen

I Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års springheste har Jacob Thedor Schmidt og Bøgegårdens Comann netop taget sejren i første kvalifikation, efter en flot fejlfri runde

5-års verdensmesteren i front på Blue Hors (VIDEO)

15-10-2021 11:33, af Thomas Bach Jensen

I den indledende klasse for 5-årige dressurheste ved finalerne for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste på Blue Hors har hingsten Hesselhøj Down Town lagt sig i spidsen efterfulgt af endnu et Hesselhøj Donkey Boy-afkom