Til Nordisk Mesterskab for tredje gang

27-06-2021 09:41

Johanne Kofod Jensen

Om ikke længe rejser jeg af sted til Finland for at deltage i Nordic Baltic Championships i Ypäjä og jeg glæder mig helt vildt. Det bliver tredje gang, jeg skal repræsentere Danmark ved NM. De to første gange var på Aurora, og denne gang bliver det så som juniorrytter på Frida Gold

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Sidste gang var en helt fantastisk oplevelse, det foregik på Vilhelmsborg, og der var fem ridediscipliner repræsenteret, og mit hold vandt guld! Faktisk er jeg så heldig, at en af de piger, som jeg vandt guld sammen med i 2019 også er med på holdet denne gang, så vi vil selvfølgelig gøre alt, hvad vi kan for at gentage succesen. Sidste år blev NM aflyst pga. corona, så det er bare så fedt, at det kan lade sig gøre i år.

Som forberedelse til mesterskabet deltog jeg i landsstævnet i Aalborg, hvor jeg red både MB1 og MB2, som er de to klasser, som jeg skal ride i Finland udover küren. Det gik virkelig godt, selvom Frida startede ud med at være lidt oppe at køre over boksen, fordi den stod på græs. Men de frivillige i Aalborg var enormt søde og hjalp os med at få skiftet strøelsen ud med halm, og så faldt hun til ro. Vi vandt begge klasser og Frida var virkelig godt gående deroppe.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Sammen med min træner Pernille havde jeg fået helt styr på changementerne, så der kom slet ingen fejl. Det var super fine baner, og det var et rigtig godt stævne. Vi kunne selvfølgelig ikke øve küren i Aalborg, så det har jeg gjort hjemme, hvor min træner har været med over Skype. Jeg har blandt andet en øvelse, som kaldes møllen, som har drillet mig ret meget, når jeg har redet küren til stævnerne, men jeg har øvet den meget, og nu tror og håber jeg, at jeg har fundet en teknik til at ride den fejlfrit.

Nu glæder jeg mig bare til at komme af sted og få prøvet det hele af i Finland sammen med mit fantastiske hold. 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hjemme fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved

22-09-2021 09:16, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem fra anden afdeling af ECCO Cup i Sundeved, og det var en super god oplevelse

DM blev lidt af en rutsjebanetur

04-08-2021 06:18, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter vores andet DM sammen i Ringsted Rideklub, og det blev lidt af en rutsjebanetur

Fantastisk Nordisk Mesterskab i Finland

06-07-2021 09:40, af Johanne Kofod Jensen

Så er Frida og jeg kommet hjem efter det mest fantastiske Nordiske Mesterskab i Ypäjä i Finland, hvor det er gået rigtig godt

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Christine Krogh Frausing

Christine Krogh Frausing
Skribent
53 20 02 00
ckf@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

Welldone Dallas går på pension

18-10-2021 09:43, af Christine Krogh Frausing

Welldone Dallas går på pension, og skal fra nu nyde sit otium på Grønagergaard. Katrine fortæller om de største øjeblikke i deres karriere, og om hvad der nu skal ske

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover