Vidste du at.....?

17-04-2018 15:27, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Få styr på din paratviden med Ridehesten Junior

Copyright Ridehesten.com


Vidste du at....?

.... når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Hvis du får at vide, at du har et godt sæde, betyder det, at du har en god balance.

....man siger, at hesten er samlet, når der opstår en koncentration af hestens energi i kroppen, og hesten virker kortere? Kroppen synes kortere, fordi hesten træder længere ind under sig selv med bagbenene, og bagparten overtager en større del af hestens vægt og skubber kroppen mere frem og op i luften for hvert skridt. Forbenene løftes højere, hesten bliver mere opmærksom og bedre i stand til øjeblikkeligt at adlyde rytterens hjælpere.

 

Copyright Ridehesten.com


... ekvipage oprindelig var betegnelsen for hest og en elegant vogn? I dag bruges udtrykket mest som benævnelse for hest og rytter tilsammen.

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttohold til DRF-mesterskabet er klar

15-04-2019 15:14, af Annika Knudsen Lorentsen

I løbet af foråret og sommeren vil en række hold fra hele landet konkurrere om medaljer i DRF-mesterskabet for klubhold, bruttoholdene er sat og mange dygtige ryttere er klar til at ride om sejren

Tvillingeføllene vokser sig stærke (video)

20-04-2019 11:35, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I forrige uge fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess velskabte tvillinger, og de to hoppeføl på to og en halv uge vosker sig store og stærke. Ridehesten.com besøgte dem under en tur på fold

Hyrm-søstrene rydder bordet

19-04-2019 21:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Tidligere på dagen vandt Sara Aagaard Hyrm juniorklassen ved det internationale dressurstævne i Sint-Truiden, og her til aften gjorde hendes søster Sandra hende kunsten efter i ungrytterklassen

Markering af Prinsesse Benediktes 75-års fødselsdag