Vidste du at.....?

17-04-2018 15:27, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Få styr på din paratviden med Ridehesten Junior

Copyright Ridehesten.com


Vidste du at....?

.... når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Hvis du får at vide, at du har et godt sæde, betyder det, at du har en god balance.

....man siger, at hesten er samlet, når der opstår en koncentration af hestens energi i kroppen, og hesten virker kortere? Kroppen synes kortere, fordi hesten træder længere ind under sig selv med bagbenene, og bagparten overtager en større del af hestens vægt og skubber kroppen mere frem og op i luften for hvert skridt. Forbenene løftes højere, hesten bliver mere opmærksom og bedre i stand til øjeblikkeligt at adlyde rytterens hjælpere.

 

Copyright Ridehesten.com


... ekvipage oprindelig var betegnelsen for hest og en elegant vogn? I dag bruges udtrykket mest som benævnelse for hest og rytter tilsammen.

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Bør hesten have solcreme på?

26-04-2019 06:16, af Mathilde Brejner

Du kender sikkert alle solrådene for mennesker til fingerspidserne og husker nok solcremen til dig selv, men vidste du, at også din hest kan blive solskoldet samt, at gentagne solskoldninger i værste fald kan føre til hudkræft hos hesten?

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Kom med indenfor hos Patrik Kittel & Lyndal Oatley

14-08-2019 13:47, af Kristine Ulsø Olsen

Dressurrytterparret Patrik Kittel og Lyndal Oatley har fået opbygget et rent hesteparadis. Kom med indenfor når de viser rundt på deres drømmested 

Rigmor: Vi er over the moon!

18-08-2019 13:29, af Cecilia Lindahl

Danmark får endnu en guld- og sølvmedalje til samlingen. Alexander Helgstrand og Liva Guldager Nielsen har begge leveret pragtpræstationer over 80%-grænsen

Ponyerne er klar til EM i Polen

14-08-2019 09:52, af Kristine Ulsø Olsen
Pony|

 Europas dygtigste ponyryttere er i denne uge til EM i polske Strzegom for at dyste om medaljer og i dag skal dressurrytterne ride første del af holdkonkurrencen 

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen 

Danmark har 3 ryttere med i A-finalen