Vidste du at.....?

17-04-2018 15:27, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Få styr på din paratviden med Ridehesten Junior

Copyright Ridehesten.com


Vidste du at....?

.... når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Hvis du får at vide, at du har et godt sæde, betyder det, at du har en god balance.

....man siger, at hesten er samlet, når der opstår en koncentration af hestens energi i kroppen, og hesten virker kortere? Kroppen synes kortere, fordi hesten træder længere ind under sig selv med bagbenene, og bagparten overtager en større del af hestens vægt og skubber kroppen mere frem og op i luften for hvert skridt. Forbenene løftes højere, hesten bliver mere opmærksom og bedre i stand til øjeblikkeligt at adlyde rytterens hjælpere.

 

Copyright Ridehesten.com


... ekvipage oprindelig var betegnelsen for hest og en elegant vogn? I dag bruges udtrykket mest som benævnelse for hest og rytter tilsammen.

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Charlotte Kondrup

Webredaktør og nyhedsvagt

Charlotte Kondrup
28 30 12 37
cko@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Lisbet har sagt farvel til Nørden

15-02-2019 09:48, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Lisbet Seierskilde har sendt knap 20-årige Jonstrupgårdens Raneur på sin sidste rejse. På grund af en foldskade i knæet kunne den tidligere danmarksmester og OL-deltager ikke fortsætte sin pensionisttilværelse

Glædeligt gensyn med Agnete og Jojo AZ

12-02-2019 09:57, af Camilla Tiefensee Schrøder

(Opdateret 12/2) Agnete Kirk Thinggaard vandt søndagens Grand Prix på sin OL-hest Jojo AZ. Nanna Merrald og St. Schufro brillerede med endnu en flot sejr i lilletur. Og ponyrytteren Alexander Helgstrand vandt MB3-dressurklassen til hest ved landstævnet i Hedensted

Sådan får hesten mere bæring del 1

12-02-2019 09:52, af Cecilia Lindahl

Vil du gerne udvikle din hests bæring? Du får her en række værktøjer til, hvordan det kan lykkedes

Har du set kollektionen til Forårsauktionen?

12-02-2019 14:54, af Thomas Bach Jensen

De 28 auktionsheste fra kollektionen til Forårsauktionen ved Dansk Varmblods Hingstekåring i Herning i uge 10 findes nu online , og disse 28 ungheste ser ualmindeligt lovende ud

Heste kan også smile

14-02-2019 13:11, af Cecilia Lindahl

En ny undersøgelse viser, at heste har specifikke ansigtsudtryk, der afslører positive lykkefølelser, som minder om et smil. Kan du genkende din hests smil?

Forårsauktion: Nybagt vinder med 74%

16-02-2019 09:09, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Forårsauktion 2019 byder på en fremragende kollektion af 27 unghingste og unge rideheste i alderen 3-8 år. I vores gennemgang af disse lovende unge dressur- og springheste ser vi her nærmere på vidunderhoppen Sorbét

Ny unghingst til Blue Hors

13-02-2019 12:19, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

Ved KWPN kåringen i Hertogenbosch investerede Blue Hors i en særdeles spændende unghingst, som har fået navnet Blue Hors Livius og fremover vil indgå i hingstekollektionen

Ryttere tror, de ved mere, end de egentlig gør

13-02-2019 07:43, af Cecilia Lindahl

Et nyt studie er det første, der viser, at hestefolk har en tendens til at overvurdere deres viden om heste, og det er bekymrende set i forhold til hestenes velfærd, mener forskerne

Ekstremt indspændt pony skaber furore

25-10-2007 10:05, af Maja Golles
Fotos af hesten Power and Paint fra dette års EM for ponyer i i Freudenberg skaber stor furore. Hingsten udsættes i ekstrem grad for rollkur.

Dansk juniorhold til Nations Cup i USA

13-02-2019 14:45, af Camilla Tiefensee Schrøder

Danmark stiller med tre ryttere ved nationsspringningen i Wellington denne uge takket være Caroline Rehoff Pedersen, som er rejst til Florida for at springe under det danske flag sammen med to dansk-amerikanske ryttere