Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Copyright Ridehesten.com

 

 

Vidste du at.....?

…..Araberen er den reneste og ældste hesterace i verden?

 

Copyright Ridehesten.com


…..nedkøling af hestens ben er god førstehjælp, hvis hesten har fået et slag, en forstuvning eller haft en anstrengende ridetime?

 

Copyright Ridehesten.com



…...En hest kan gå på "toilettet" op til 15 gange i løbet af en dag?
 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Vidste du at.....?

01-05-2018 06:42, af Cecilia Lindahl

Få styr på din paratviden om heste med Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lisbet har sagt farvel til Nørden

15-02-2019 09:48, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Lisbet Seierskilde har sendt knap 20-årige Jonstrupgårdens Raneur på sin sidste rejse. På grund af en foldskade i knæet kunne den tidligere danmarksmester og OL-deltager ikke fortsætte sin pensionisttilværelse

Sådan får hesten mere bæring del 1

12-02-2019 09:52, af Cecilia Lindahl

Vil du gerne udvikle din hests bæring? Du får her en række værktøjer til, hvordan det kan lykkedes

Har du set kollektionen til Forårsauktionen?

12-02-2019 14:54, af Thomas Bach Jensen

De 28 auktionsheste fra kollektionen til Forårsauktionen ved Dansk Varmblods Hingstekåring i Herning i uge 10 findes nu online , og disse 28 ungheste ser ualmindeligt lovende ud

Heste kan også smile

14-02-2019 13:11, af Cecilia Lindahl

En ny undersøgelse viser, at heste har specifikke ansigtsudtryk, der afslører positive lykkefølelser, som minder om et smil. Kan du genkende din hests smil?

Forårsauktion: Nybagt vinder med 74%

16-02-2019 09:09, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Forårsauktion 2019 byder på en fremragende kollektion af 27 unghingste og unge rideheste i alderen 3-8 år. I vores gennemgang af disse lovende unge dressur- og springheste ser vi her nærmere på vidunderhoppen Sorbét

Glædeligt gensyn med Agnete og Jojo AZ

12-02-2019 09:57, af Camilla Tiefensee Schrøder

(Opdateret 12/2) Agnete Kirk Thinggaard vandt søndagens Grand Prix på sin OL-hest Jojo AZ. Nanna Merrald og St. Schufro brillerede med endnu en flot sejr i lilletur. Og ponyrytteren Alexander Helgstrand vandt MB3-dressurklassen til hest ved landstævnet i Hedensted

Blue Hors Zack ikke til start i Neumünster

16-02-2019 13:30, af Charlotte Kondrup

Det var meningen at Blue Hors Zack skulle have startet Grand Prix i dag i Neumünster, men det satte en hovbyld en stopper for

Ny unghingst til Blue Hors

13-02-2019 12:19, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

Ved KWPN kåringen i Hertogenbosch investerede Blue Hors i en særdeles spændende unghingst, som har fået navnet Blue Hors Livius og fremover vil indgå i hingstekollektionen

Ekstremt indspændt pony skaber furore

25-10-2007 10:05, af Maja Golles
Fotos af hesten Power and Paint fra dette års EM for ponyer i i Freudenberg skaber stor furore. Hingsten udsættes i ekstrem grad for rollkur.

Ryttere tror, de ved mere, end de egentlig gør

13-02-2019 07:43, af Cecilia Lindahl

Et nyt studie er det første, der viser, at hestefolk har en tendens til at overvurdere deres viden om heste, og det er bekymrende set i forhold til hestenes velfærd, mener forskerne