Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Copyright Ridehesten.com

 

 

Vidste du at.....?

…..Araberen er den reneste og ældste hesterace i verden?

 

Copyright Ridehesten.com


…..nedkøling af hestens ben er god førstehjælp, hvis hesten har fået et slag, en forstuvning eller haft en anstrengende ridetime?

 

Copyright Ridehesten.com



…...En hest kan gå på "toilettet" op til 15 gange i løbet af en dag?
 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Vidste du at.....?

01-05-2018 06:42, af Cecilia Lindahl

Få styr på din paratviden om heste med Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tvillingeføllene vokser sig stærke (video)

20-04-2019 11:35, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I forrige uge fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess velskabte tvillinger, og de to hoppeføl på to og en halv uge vosker sig store og stærke. Ridehesten.com besøgte dem under en tur på fold

Hyrm-søstrene rydder bordet

19-04-2019 21:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Tidligere på dagen vandt Sara Aagaard Hyrm juniorklassen ved det internationale dressurstævne i Sint-Truiden, og her til aften gjorde hendes søster Sandra hende kunsten efter i ungrytterklassen

Helgstrand opruster til fremtiden