Werth og Kittel begejstret over Boxen

21-10-2017 15:18, af Britt Carlsen

Verdens bedste dressurrytter Isabell Werth og den svenske toprytter Patrik Kittel er enige om, at stævnepladsen og arenaen i Boxen er af høj standard

Copyright Ridehesten.com
Isabell Werth roser stævnepladsen i Herning, som betegner som høj standard.

- Det er en super stævneplads og en virkelig dejlig arena, indleder verdens bedste dressurrytter Isabell Werth, Tyskland på spørgsmålet om, hvordan hun og hendes hest befinder sig ved World Cup stævnet i Herning. - Her er en dejlig atmosfære, vi er glade for at være her. For at være ærlig, så var Odense ikke et valg for mig længere, men det her er en helt anden standard. Vi har en stor stævneplads, og mange træningsmuligheder, hestene står godt, så jeg vi er glade for at være her.
I dag blev Isabell placeret på andenpladsen efter Cathrine Dufour, og det er en placering, hun normalt ikke er tilfreds med, så på spørgsmålet om hendes forventninger til Grand Prix kür svarede Isabell: - Vi vil førsøge at gøre vores bedste, her er virkelig stærk konkurrence og rigtig god sport, sagde Isabell med et smil.

Copyright Ridehesten.com
Den svenske OL-rytter Patrik Kittel er begejstret for forholdene i Herning, og han glæder sig til igen at komme til Herning til marts som testrytter i Unghestechampionatet.

Kittel glæder sig til Herning, igen!
Den svenske toprytter Patrik Kittel, kom ind på tredjepladsen i Grand Prix klassen, og også han ser frem til küren i morgen, hvor han vil gøre sit yderste for at give sine to kvindelige konkurrenter kamp til stregen. - Jeg var meget tilfreds, jeg tror det er et af de bedste tests han har gået, indleder han.  - Jeg elsker at være her, og der var næsten fuld i hallen. Cathrine gjorde et fantastik job, jeg beundrer hende så meget, og det glædede mig at publikum rejste sig for hende på æresrunden, indledte Patrik. Han kommer tilbage til Herning i marts for at være testrytter på Unghestechampionatet. 
- Jeg var meget glad, da jeg blev spurgt om jeg ville være testrytter. Det er så sjovt, for du får prøvet mange forskellige heste. Og måske om nogle år fra nu, så viser det sig måske, at en af de heste jeg har redet i Herning er en Olympisk hest. Jeg har altid beundret avlen af dressurheste i Danmark, så for mig bliver det rigtig cool. Jeg kan næsten ikke vente på det, fortæller Patrik Kittel. 
I magasinet Ridehesten kan du læse meget mere om, hvilke forventninger Patrik har til jobbet som testrytter, og hvad han ser efter i en ung dressurhest. 

Læs også

Vilhelmsborg tager godt imod de unge

05-10-2020 14:26, af Britt Carlsen

Agria DRF-mesterskab i springning for pony og children har levet en omtumlet tilværelse med to flytninger grundet problemer med Covid-19 – nu er planerne på plads, og World Cup Herning ApS glæder sig til at lave et godt mesterskabsstævne for børnene

Det kan du opleve ved World Cup

06-09-2020 10:30, af Britt Carlsen

Interessen for at opleve World Cup dressur og European Trophy er overvældende, Vilhelmsborg danner rammen om det internationale dressur- og springstævne i uge 42 og billetsalget åbner mandag kl. 16

Husker du Brett Kidding?

14-04-2020 12:06, af Kristine Ulsø Olsen

"Just keep going" var budskabet fra Brett Kidding, da han fik alle i Jyske Bank Boxen til at grine ved World Cup Hernings Show Night i 2017. Få et gensyn med ham her 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

10-tallerne stod i kø – da Dufour red sejren hjem

17-10-2020 21:24, af Britt Carlsen

I et stjernespækket felt anført af verdensranglistens nr. 1, Isabell Werth fra Tyskland, dansede danske Cathrine Dufour og Bohemian fra konkurrenterne med deres tredje internationale Grand Prix i træk til over 83%

Dufour: Det er benhårdt arbejde der gør forskellen

19-10-2020 11:26, af Annika Knudsen Lorentsen

(video) I anledning af weekendens World Cup-stævne på Vilhelmsborg, hvor Cathrine Dufour sejrede to gange i sadlen på den 10-årige vallak Bohemian, har DR Sporten bragt et indslag med den hårdtarbejdende rytter

Dufour topplaceret i international debut (video)

17-10-2020 15:07, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour debuterede 8-årige Vamos Amigos internationalt ved World Cup stævnet på Vilhelmsborg, og de kom ind på andenpladsen. Cathrine var ovenud tilfreds med sin uerfarne hest, der har potentiale til det helt store

Fire formidable hopper (Opdateret!)

18-10-2020 10:10, af Hannah Duelund Liltoft

Hvor tit er det egentlig man ser mormor gå i sporten, sammen med sit afkom? Det er ikke tit - men det skete sidste weekend, og endda med den yngste i USA

Onassis - En ny begyndelse (Video)

17-10-2020 13:30, af Hannah Duelund Liltoft

Weekenden byder på et brag af spænding, når de internationale ryttere kæmper på Vilhelmsborg om point til World Cup. Avlshingsten Onassis, som vi her skal kigge på, deltog blandt andet, i 2018 til World Cup, i Herning

Forsker: Giv hesten foder om natten

15-10-2020 13:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Heste må maksimalt gå fire timer i streg uden at have mad at tygge på, fortæller den tyske forsker og dyrlæge Miriam Baumgartner. Derfor skal hesteejeren huske at give heste på boks foder om natten

Tak til min super danske hoppe (video)

17-10-2020 11:23, af Britt Carlsen

Helen Langehanenberg, tysk landsholdsrytter faldt totalt for Straight Horse Ascenzione, da hun så hende første gang, og den begejstring er ikke falmet, tværtimod. I dag sejrede de i Prix st. George ved World Cup på Vilhelmsborg

Lone Bang over 80% i dramatisk afslutning (video)

18-10-2020 15:08, af Britt Carlsen

Dommerne måtte samles efter Lone Bang Larsens ridt for at beslutte, hvordan hendes afslutning skulle bedømmes - Bakkely's Onandt eksploderede da publikum begyndte at klappe i begejstring over et flot ridt

Viva Vilhelmsborg og Cathrine Dufour som red sejren hjem(video)

18-10-2020 17:19, af Britt Carlsen

Hun gjorde det igen, Cathrine Dufour - dansede til sejr på hjemmebanen med Bohemian i FEI World Cup kür. Og hun henviste de to tyske mestre Isabell Werth og Jessica von Bredow-Werndl til de næste pladser, mens Carina Cassøe Krüth leverede en pragt præstation til fjerdepladsen

Andreas Helgstrand i sadlen på Fuhur (video)

17-10-2020 16:02, af Britt Carlsen

Grand Prix-klssen ved World Cup stævnet åbenbarede et nyt par: Andreas Helgstrand og Fuhur, Anna Kasprzaks tophest, og efter halvanden uges træning blev det til en femteplads til det nye par