LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

15:23 Dujardin elimineret i stewardkontrol Tyskland guld - Holland Sølv - Sverige bronze

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Copyright Ridehesten.com

 

I sidste måned har jeg været afsted til årets ponystævne i Frederikshavn, nemlig DM hold. Jeg har nu været med i 4 år, men denne gang var det virkelig noget specielt. Vi vandt nemlig guld - med verdens bedste hold og bedste veninder.

Torsdag -på vej til stævnepladsen
I dag var det den store dag, vi skulle afsted til årets store stævne. Jeg havde fået fri fra skole, da vi skulle køre kl. 11. Alt ude hos topper var pakket, så vi manglede bare at læsse ham. Det var som om, jeg helt havde glemt, hvor langt der er til Frederikshavn. Det tog i hvert fald 5 timer, men når man bare har sin mor og ens hold over telefonen går det fint.
Vi kom endelig frem kl. 16, da staldene åbnede. Jeg vil virkelig gerne rose Frederikshavn Rideklub. Jeg har aldrig været til andet stævne, hvor de ordner din trailer, når du kommer frem, der er altid service på hos dem, og de er altid glade.
Den sidste fra mit hold ankom kl 17, og da hun var kommet, tog vi alle ud og red sammen. Mens vores mødre trak vores numre, de trak nr. 10, og det var vi super godt tilfreds med. Efter vi havde redet, satte vi os op i cafeteriet sammen og fik noget og spise. Og så gik det ellers mod hotellet. Det viste sig så, at både Laura, Frederikke og mig skulle bo på samme hotel, så det var jo rigtig hyggeligt.

Fredag - første stævnedag
I dag skulle vores La4 rytter og jeg selv ride. Caroline (LA4 rytter) skulle ride ca kl 12. Min mor og jeg spiste morgenmad på hotellet, inden vi kørte ud til Topper. Vi havde fået Caroline til at morgenfodre, fordi vi skulle hente min træner i lufthavnen - det er så dejligt at have en træner, der vil gøre alt for altid at være der for en.

Bagefter skulle vi se Caroline. Hun red et mega flot program, og hun blev belønnet med hele 74,2 % på trods af hun glemte sit program. Så man kan ikke andet end sige, at vi kom godt fra start. Og så var det min tur til at give den gas, og det gjorde jeg. Jeg havde en virkelig god opvarmning. Min tur gik helt vildt godt, og jeg havde kun nogle enkelte fejl. Jeg red til 74,9 %, det var helt vildt - det havde jeg slet ikke regnet meget. Både Caroline og jeg vandt vores klasser, så vores hold lagde sig i spidsen med det samme. Så skulle Laura og Frederikke bare give den gas om lørdagen.

Søndag - så blev det finaledag
Så blev det finaledag, og vores hold var så klar til at give den max gas. Det gjorde vores LA4 rytter i hvert fald. Hun red et fejlfrit program, og red til 74,8 % - det var så sejt. Den næste, der skulle på banen var Laura. Hun skulle starte hendes allersidst ridt på hendes pony. Og de red så mega flot, vi syntes dog ikke, at hun fik det hun fortjente for ridtet, men sådan er det jo nogen gange. Hun red 68,7 %. Og så var det min og Toppers tur igen.
Vores opvarmning synes jeg ikke være helt vildt god, og jeg synes heller ikke, vi havde en særlig god tur. Men jeg fik alligevel 72,3 % - det synes jeg var ret meget for det ridt, så jeg var godt tilfreds. Da vores sidste rytter red på banen, havde vi allerede vundet med over 12%. Så Frederikke kunne bare ride en stabil tur, hun red et helt vildt flot program og fik 72,3 %. Og vores hold vandt guld med hele 15% ned til nr. 2.
Det var helt vild,  og vi var så glade. Det har bare været det bedste stævne sammen med mine allerbedste veninder.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Kom med indenfor hos Patrik Kittel & Lyndal Oatley

14-08-2019 13:47, af Kristine Ulsø Olsen

Dressurrytterparret Patrik Kittel og Lyndal Oatley har fået opbygget et rent hesteparadis. Kom med indenfor når de viser rundt på deres drømmested 

Rigmor: Vi er over the moon!

18-08-2019 13:29, af Cecilia Lindahl

Danmark får endnu en guld- og sølvmedalje til samlingen. Alexander Helgstrand og Liva Guldager Nielsen har begge leveret pragtpræstationer over 80%-grænsen

Ponyerne er klar til EM i Polen

14-08-2019 09:52, af Kristine Ulsø Olsen
Pony|

 Europas dygtigste ponyryttere er i denne uge til EM i polske Strzegom for at dyste om medaljer og i dag skal dressurrytterne ride første del af holdkonkurrencen 

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen 

Danmark har 3 ryttere med i A-finalen