Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Copyright Ridehesten.com

 

I sidste måned har jeg været afsted til årets ponystævne i Frederikshavn, nemlig DM hold. Jeg har nu været med i 4 år, men denne gang var det virkelig noget specielt. Vi vandt nemlig guld - med verdens bedste hold og bedste veninder.

Torsdag -på vej til stævnepladsen
I dag var det den store dag, vi skulle afsted til årets store stævne. Jeg havde fået fri fra skole, da vi skulle køre kl. 11. Alt ude hos topper var pakket, så vi manglede bare at læsse ham. Det var som om, jeg helt havde glemt, hvor langt der er til Frederikshavn. Det tog i hvert fald 5 timer, men når man bare har sin mor og ens hold over telefonen går det fint.
Vi kom endelig frem kl. 16, da staldene åbnede. Jeg vil virkelig gerne rose Frederikshavn Rideklub. Jeg har aldrig været til andet stævne, hvor de ordner din trailer, når du kommer frem, der er altid service på hos dem, og de er altid glade.
Den sidste fra mit hold ankom kl 17, og da hun var kommet, tog vi alle ud og red sammen. Mens vores mødre trak vores numre, de trak nr. 10, og det var vi super godt tilfreds med. Efter vi havde redet, satte vi os op i cafeteriet sammen og fik noget og spise. Og så gik det ellers mod hotellet. Det viste sig så, at både Laura, Frederikke og mig skulle bo på samme hotel, så det var jo rigtig hyggeligt.

Fredag - første stævnedag
I dag skulle vores La4 rytter og jeg selv ride. Caroline (LA4 rytter) skulle ride ca kl 12. Min mor og jeg spiste morgenmad på hotellet, inden vi kørte ud til Topper. Vi havde fået Caroline til at morgenfodre, fordi vi skulle hente min træner i lufthavnen - det er så dejligt at have en træner, der vil gøre alt for altid at være der for en.

Bagefter skulle vi se Caroline. Hun red et mega flot program, og hun blev belønnet med hele 74,2 % på trods af hun glemte sit program. Så man kan ikke andet end sige, at vi kom godt fra start. Og så var det min tur til at give den gas, og det gjorde jeg. Jeg havde en virkelig god opvarmning. Min tur gik helt vildt godt, og jeg havde kun nogle enkelte fejl. Jeg red til 74,9 %, det var helt vildt - det havde jeg slet ikke regnet meget. Både Caroline og jeg vandt vores klasser, så vores hold lagde sig i spidsen med det samme. Så skulle Laura og Frederikke bare give den gas om lørdagen.

Søndag - så blev det finaledag
Så blev det finaledag, og vores hold var så klar til at give den max gas. Det gjorde vores LA4 rytter i hvert fald. Hun red et fejlfrit program, og red til 74,8 % - det var så sejt. Den næste, der skulle på banen var Laura. Hun skulle starte hendes allersidst ridt på hendes pony. Og de red så mega flot, vi syntes dog ikke, at hun fik det hun fortjente for ridtet, men sådan er det jo nogen gange. Hun red 68,7 %. Og så var det min og Toppers tur igen.
Vores opvarmning synes jeg ikke være helt vildt god, og jeg synes heller ikke, vi havde en særlig god tur. Men jeg fik alligevel 72,3 % - det synes jeg var ret meget for det ridt, så jeg var godt tilfreds. Da vores sidste rytter red på banen, havde vi allerede vundet med over 12%. Så Frederikke kunne bare ride en stabil tur, hun red et helt vildt flot program og fik 72,3 %. Og vores hold vandt guld med hele 15% ned til nr. 2.
Det var helt vild,  og vi var så glade. Det har bare været det bedste stævne sammen med mine allerbedste veninder.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland til august. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Topspringryttere til DM hos Absolute Horses

12-06-2019 07:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Hvor det for dressurrytternes vedkommende er overstået, må de danske springryttere vente til august før årets danmarksmester kan kåres. Det sker ved det store stævne hos Absolute Horses, som byder på lidt af hvert

Tillykke til Ib Kirk med de 60 år

11-06-2019 10:35, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag fylder Ib Kirk fra hingstestationen Katrinelund 60 år og os fra Ridehesten ønsker ham stort tillykke med den runde fødseldag

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent