Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Copyright Ridehesten.com

 

I sidste måned har jeg været afsted til årets ponystævne i Frederikshavn, nemlig DM hold. Jeg har nu været med i 4 år, men denne gang var det virkelig noget specielt. Vi vandt nemlig guld - med verdens bedste hold og bedste veninder.

Torsdag -på vej til stævnepladsen
I dag var det den store dag, vi skulle afsted til årets store stævne. Jeg havde fået fri fra skole, da vi skulle køre kl. 11. Alt ude hos topper var pakket, så vi manglede bare at læsse ham. Det var som om, jeg helt havde glemt, hvor langt der er til Frederikshavn. Det tog i hvert fald 5 timer, men når man bare har sin mor og ens hold over telefonen går det fint.
Vi kom endelig frem kl. 16, da staldene åbnede. Jeg vil virkelig gerne rose Frederikshavn Rideklub. Jeg har aldrig været til andet stævne, hvor de ordner din trailer, når du kommer frem, der er altid service på hos dem, og de er altid glade.
Den sidste fra mit hold ankom kl 17, og da hun var kommet, tog vi alle ud og red sammen. Mens vores mødre trak vores numre, de trak nr. 10, og det var vi super godt tilfreds med. Efter vi havde redet, satte vi os op i cafeteriet sammen og fik noget og spise. Og så gik det ellers mod hotellet. Det viste sig så, at både Laura, Frederikke og mig skulle bo på samme hotel, så det var jo rigtig hyggeligt.

Fredag - første stævnedag
I dag skulle vores La4 rytter og jeg selv ride. Caroline (LA4 rytter) skulle ride ca kl 12. Min mor og jeg spiste morgenmad på hotellet, inden vi kørte ud til Topper. Vi havde fået Caroline til at morgenfodre, fordi vi skulle hente min træner i lufthavnen - det er så dejligt at have en træner, der vil gøre alt for altid at være der for en.

Bagefter skulle vi se Caroline. Hun red et mega flot program, og hun blev belønnet med hele 74,2 % på trods af hun glemte sit program. Så man kan ikke andet end sige, at vi kom godt fra start. Og så var det min tur til at give den gas, og det gjorde jeg. Jeg havde en virkelig god opvarmning. Min tur gik helt vildt godt, og jeg havde kun nogle enkelte fejl. Jeg red til 74,9 %, det var helt vildt - det havde jeg slet ikke regnet meget. Både Caroline og jeg vandt vores klasser, så vores hold lagde sig i spidsen med det samme. Så skulle Laura og Frederikke bare give den gas om lørdagen.

Søndag - så blev det finaledag
Så blev det finaledag, og vores hold var så klar til at give den max gas. Det gjorde vores LA4 rytter i hvert fald. Hun red et fejlfrit program, og red til 74,8 % - det var så sejt. Den næste, der skulle på banen var Laura. Hun skulle starte hendes allersidst ridt på hendes pony. Og de red så mega flot, vi syntes dog ikke, at hun fik det hun fortjente for ridtet, men sådan er det jo nogen gange. Hun red 68,7 %. Og så var det min og Toppers tur igen.
Vores opvarmning synes jeg ikke være helt vildt god, og jeg synes heller ikke, vi havde en særlig god tur. Men jeg fik alligevel 72,3 % - det synes jeg var ret meget for det ridt, så jeg var godt tilfreds. Da vores sidste rytter red på banen, havde vi allerede vundet med over 12%. Så Frederikke kunne bare ride en stabil tur, hun red et helt vildt flot program og fik 72,3 %. Og vores hold vandt guld med hele 15% ned til nr. 2.
Det var helt vild,  og vi var så glade. Det har bare været det bedste stævne sammen med mine allerbedste veninder.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Endnu en hest aflivet i Holstebro

14-05-2019 15:19, af Britt Carlsen

Hele "hestedanmark" holder vejret, mens der udspiller sig et drama i Holstebro Sportsrideklub. Den aggressive variant af Herpesvirus har nu kostet fem heste livet. I dag er en af klubbens elskede elevponyer blevet aflivet som en konsekvens af sygdommen

Algotssons hest kæmper for livet

14-05-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Da Sara Algotssons lastbil brændte på vejen hjem fra det internationale stævne i Sopot, Polen mistede den ene af hendes heste livet, mens den anden fortsat kæmper for overlevelse

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

Flere heste aflivet i Holstebro (opdateret)

11-05-2019 17:56, af Camilla Tiefensee Schrøder

I går blev endnu en hest aflivet pga. herpes efter udbruddet af den smitsomme virus hos Holstebro Sportsrideklub. Tallet kom dermed op på fire, og klubbens ledelse frygter, at alle hestene er smittet

Landshold udtaget til Wierden og Hagen

13-05-2019 14:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstrænerne Lars Trier Kjøller og Bo K. Møller har sat navne på de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Nations Cup i Wierden og Hagen

Herpesvirus hos hest - hvad er det egentlig for noget?

13-05-2019 16:35, af Diane Dinesen