Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Copyright Ridehesten.com

 

I sidste måned har jeg været afsted til årets ponystævne i Frederikshavn, nemlig DM hold. Jeg har nu været med i 4 år, men denne gang var det virkelig noget specielt. Vi vandt nemlig guld - med verdens bedste hold og bedste veninder.

Torsdag -på vej til stævnepladsen
I dag var det den store dag, vi skulle afsted til årets store stævne. Jeg havde fået fri fra skole, da vi skulle køre kl. 11. Alt ude hos topper var pakket, så vi manglede bare at læsse ham. Det var som om, jeg helt havde glemt, hvor langt der er til Frederikshavn. Det tog i hvert fald 5 timer, men når man bare har sin mor og ens hold over telefonen går det fint.
Vi kom endelig frem kl. 16, da staldene åbnede. Jeg vil virkelig gerne rose Frederikshavn Rideklub. Jeg har aldrig været til andet stævne, hvor de ordner din trailer, når du kommer frem, der er altid service på hos dem, og de er altid glade.
Den sidste fra mit hold ankom kl 17, og da hun var kommet, tog vi alle ud og red sammen. Mens vores mødre trak vores numre, de trak nr. 10, og det var vi super godt tilfreds med. Efter vi havde redet, satte vi os op i cafeteriet sammen og fik noget og spise. Og så gik det ellers mod hotellet. Det viste sig så, at både Laura, Frederikke og mig skulle bo på samme hotel, så det var jo rigtig hyggeligt.

Fredag - første stævnedag
I dag skulle vores La4 rytter og jeg selv ride. Caroline (LA4 rytter) skulle ride ca kl 12. Min mor og jeg spiste morgenmad på hotellet, inden vi kørte ud til Topper. Vi havde fået Caroline til at morgenfodre, fordi vi skulle hente min træner i lufthavnen - det er så dejligt at have en træner, der vil gøre alt for altid at være der for en.

Bagefter skulle vi se Caroline. Hun red et mega flot program, og hun blev belønnet med hele 74,2 % på trods af hun glemte sit program. Så man kan ikke andet end sige, at vi kom godt fra start. Og så var det min tur til at give den gas, og det gjorde jeg. Jeg havde en virkelig god opvarmning. Min tur gik helt vildt godt, og jeg havde kun nogle enkelte fejl. Jeg red til 74,9 %, det var helt vildt - det havde jeg slet ikke regnet meget. Både Caroline og jeg vandt vores klasser, så vores hold lagde sig i spidsen med det samme. Så skulle Laura og Frederikke bare give den gas om lørdagen.

Søndag - så blev det finaledag
Så blev det finaledag, og vores hold var så klar til at give den max gas. Det gjorde vores LA4 rytter i hvert fald. Hun red et fejlfrit program, og red til 74,8 % - det var så sejt. Den næste, der skulle på banen var Laura. Hun skulle starte hendes allersidst ridt på hendes pony. Og de red så mega flot, vi syntes dog ikke, at hun fik det hun fortjente for ridtet, men sådan er det jo nogen gange. Hun red 68,7 %. Og så var det min og Toppers tur igen.
Vores opvarmning synes jeg ikke være helt vildt god, og jeg synes heller ikke, vi havde en særlig god tur. Men jeg fik alligevel 72,3 % - det synes jeg var ret meget for det ridt, så jeg var godt tilfreds. Da vores sidste rytter red på banen, havde vi allerede vundet med over 12%. Så Frederikke kunne bare ride en stabil tur, hun red et helt vildt flot program og fik 72,3 %. Og vores hold vandt guld med hele 15% ned til nr. 2.
Det var helt vild,  og vi var så glade. Det har bare været det bedste stævne sammen med mine allerbedste veninder.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

En travl hverdag

14-02-2020 15:41, af Amira Aasted Jespersen

Jeg tror alle rytter kender følelsen af at det godt kunne være flere timer på et døgn. Min hverdag køre ihvertfald på højtryk for tiden

Praktik hos Stall Tannenhof i Tyskland

19-11-2019 14:01, af Amira Aasted Jespersen

I sidste uge tog jeg skridtet videre og var i praktik i Tyskland. Det var en helt fantastisk oplevelse, jeg fik en masse med hjem i rygsækken. Selvfølgelig skulle Panda ikke snydes for en tur mere på opleveren, så hun var da også med

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom