Blog: Ferie og genoptræning

26-03-2019 12:52, af Caroline Østerby

Jeg er tilbage fra fire ugers ferie i Thailand, og nu er vi klar til genoptræning af Mitzi, der har været halt de sidste 5 uger. Du får også et helt særligt indblik i vores træningskalender

Copyright Ridehesten.com

Vintersæsonen er altid en mørk og kold tid at komme igennem. Jeg står opstaldet med mine to ponyer Happy og Mitzi  et sted, hvor der er omkring 15 privatryttere og 20 rideskoleheste. Der rides altid rideskole fra 15-19.30 i hverdagene!
Da jeg jo har 2 ponyer, kræver det meget planlægning af vores ridelektioner, for vi  kan ikke ride på vores udebane i vintersæsonen, og vi  har kun ét ridehus tilknyttet klubben.

I år besluttede vi derfor at få noget ekstra undervisning i naboklubben lidt længere nede af vejen, for at få flere fleksible ridetider. Det tager ca. 10 min. at ride fra vores klub ned til naboklubben. Her er der både flere ridehuse og privat undervisning samt mulighed for CPH horsecare. Vi planlagde at de tre mørkeste måneder kun skulle bruges på træning, så vi kunne være top klar til udendørs sæsonen i april.

Vores træningskalender ser sådan ud:?
Mitzi:
Mandag: Spring, underviser=Jes Madsen
Tirsdag: CPH horsecare
Onsdag: ridning efter rideskolen
Torsdag : Springdressur underviser =Nanna 
Fredag: Dressurundervisning underviser =Pia Lykkegård
Lørdag: Let ridning / Skridttur
Søndag : Ridning efter rideskolen

Happy:
Mandag : Normal ridning - Part
Tirsdag  :  CPH horsecare
Onsdag  :  dressur - Part
Torsdag  :  let dressur eller skridttur - Mig
Fredag: Dressurundervisning - part/ Mig
Lørdag  : Hygge eller skovtur- Mig
Søndag : dressur - Mig

Som I ved er Happy blind, så Mitzi er min konkurrencepony, og derfor er min træning er planlagt ud fra det. Happy får jeg hjælp til at ride i form af en part, men jeg rider ham selv omkring 3 gange om ugen, men nusser og hygger om ham hver dag, da jeg jo er i stalden med Mitzi hver dag. Jeg er også så heldig, at min part ofte rider samtidigt med mig, så jeg er sammen med ham hver eneste dag.

Alt gik efter planerne, og Mitzi kom i bedre og bedre form! Vi fik ugen til at køre trods kulde, mørke aftener og to ponyer, der skulle rides hver dag!

Ferie i Thailand
Jeg skulle til Thailand i tre uger lige efter vinterferien, og derfor havde jeg fået mine gode veninder Carmen og Sophia til at ride mine ponyer.
Mitzi skulle forsættes med at ride 6-7 gange om ugen, så hun holdte den fine form hun var kommet i!
En uge før jeg skal på ferie, finder jeg ud af, at Mitzi er halt!
Dyrlægen kommer, og der dømt 2 uger hvile, som bliver til 5 uger, før Mitzi igen er rengående. Dette bliver konstateret, da jeg er i Thailand. Det har naturligvis været lidt irriterede ikke at vide, hvordan det står til med min pony, når jeg er så langt væk.
I fredags var dyrlægen igen på besøg, og han meddelte alt vel med Mitzi. Min veninde Sophia er nu påbegyndt genoptræning på Mitzi.
Mange ville synes at 3 uger med sol, dykning og hvide sandstrand er super dejligt, men jeg savner mine dejlige ponyer og to søde hunde, så nu hvor jeg sidder i flyet på vej hjem mod Danmark, kan jeg ikke vente med at se mine ponyer, hunde og gode mine dejlige veninder igen.
Og mest af alt komme i gang med genoptræning, så vi igen kan blive klar til de mange stævner, som vi elsker at deltage i.

Husk at i kan følge med i hverdagen på min Instagram - @caroline_osterby

Læs også

Forstå hestene mere intuitivt

06-12-2019 07:17, af Maria Dose

I denne blog fortæller jeg om, hvordan man selv kan begynde at kommunikere med sin hest

Så du vil fri til en hestepige? Good luck with that

19-11-2019 10:47, af Philip Chr. Ulrich

Facebook mindede mig for nyligt om, at det den 6. november var to år siden, at jeg havde friet til min hustru. Det bragte selvfølgelig mange tanker frem om perioden op til og de mange overvejelser man har

Følg FEIs generalforsamling direkte

19-11-2019 07:59, af Kristine Ulsø Olsen

Når der i dag tages hul på FEIs årlige generalforsamling som i år afholdes i Rusland, er det muligt at følge med online via både livestream og blog

Op på hesten igen med et smil

19-11-2017 14:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

AB Rideudstyr Christmas Show Warm Up for hest er i fuld gang på Vilhelmsborg. Masser af springning og også enkelte styrt, men så er det godt, at springrytter Caroline Rehoff Pedersen tog faldet med et smil 

Nations Cup: Målet er en podieplads

29-09-2019 08:03, af Cecilia Lindahl

De unge danske springtalenter rider i dag på banen ved Nations Cup-finalerne i Opglabbeek, Belgien. Ridehesten.com har snakket med juniorrytter Caroline Rehoff Pedersen, der er klar til at kæmpe for podiepladsen

Pavo laver samarbejde med Militaryrytteren Caroline R. Jensen

20-07-2010 14:36, af Maria Schacht
Pavo Hestefoder har indgået et samarbejde med talentet Caroline R. Jensen, som er en af de bedste unge militaryryttere herhjemme.

Verdensmester til Store Hestedag

30-08-2015 08:19, af Nina Marie Villadsen

Caroline Poulsen er netop blevet verdensmester for ungryttere i tölt. Mød hende på Store Hestedag, hvor hun viser guldhesten frem

Sejr til Palsgaard og Findus B

07-07-2019 21:45, af Cecilia Lindahl

Danske Caroline Palsgaard snupper en flot andenplads i Intermediare I med den tidligere avlshingst Findus B i Luxemborurg

Caroline er Danmarksmester for children (video)

08-09-2019 11:27, af Annika Knudsen Lorentsen

Caroline Hjorth sikrede sig sejren i året Agria DRF Mesterskab for children efter en lynhurtig omspringning i de flotte omgivelser i Bernstorffsparken hos Sportsrideklubben

Grand Prix sejr til Caroline Nørgaard Winter

25-02-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Juniorrytter Caroline Nørgaard Winter  havde en god weekend til det internationale stævne i hollandske Kronenberg, hvor hun sluttede stævnet af med en sejr i Grand Prix

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Dufour vinder Saab Top 10 med fantastisk kür

01-12-2019 12:44, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med en helt magisk opvisning på Friends Arena lykkedes det i dag Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at slå dressurdronningen Isabell Werth med en kür til svimlende 89.445 procent og få Dannebrog til tops i Saab Top 10 

"Jeg er overhovedet ikke faldet ned endnu!"

01-12-2019 17:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sådan lyder meldingen fra en glad Cathrine Dufour, som i bilen på vej hjem fra Stockholm stadig er helt overvældet over sin kür-sejr ved Saab Top 10. Med en ny rekord på næsten 90 procent beviste hun og Atterupgaards Cassidy, at de er i deres livs form

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Fra livsfarligt trafikuheld til Christmas Show på tre uger

30-11-2019 09:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 3. november var Ann-Sofie Brandt Odgaard, hendes far og veninde på vej hjem fra stævne, hvor de blev påkørt af en flugtbilist, som kom med 150 km/t bagfra. Hesten blev slynget ud af traileren, mens de tre passagere i bilen rullede tre gange rundt med bilen (se de voldsomme billeder fra ulykken)

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg

02-12-2019 15:58, af Thomas Bach Jensen

Når Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard tager på vinterophold i Florida, bliver det med Blue Hors-hingstene Zatchmo, Veneziano og Don Olymbrio som træningspartnere – og Atterupgaards Orthilia er fit-for-fight igen og tager med over Atlanten

Berømt dansk knabstrupper er død

30-11-2019 16:38, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den danskavlede Lucas Nørmark, som har vundet utallige medaljer med den britiske paradressurrytter Anne Dunham, er blevet aflivet i en alder af 18 år

Alexander trak fra i ECCO Cup finalen (video)

01-12-2019 14:30, af Britt Carlsen

– Det betyder rigtig meget, sagde Alexander Helgstrand til Ridehestens webtv efter sejren i ECCO Cup-finalen på Blue Hors efter en spændende finale med mange flotte ridt

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?