Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Copyright Ridehesten.com

Mine nedture med Mitzi har været at i marts 2019 fik en skade, hvor hun stod stille i 1-2 måneder og da hun fik en stor skade i August, hvor dyrelægerne havde sagt at der var 40% for at hun ville blive ridehest igen. Hun nåede dog at blive klar igen i november og dermed klar til Christmasshow. Så synes jeg også at Mitzi har været lidt strid i nogle perioder hvor hun virkelig har været hoppet og det har virkelig sat min tålmodighed på prøve..

Min 3 bedste oplevelser med Mitzi var nok da jeg red min første la og vi vandt klassen, hvilket jeg selfølgelig slet ikke havde regnet med. Da vi fik en 3 plads i sølvfinalen til d4 horseshow, hvilket jeg også blev super overrasket over! Og den sidste var da vi i vores første klasse til Christmasshow fik en 3. Plads.

Jeg har ikke haft nedture med Happy på samme måde men da Happy fik infektion i øjet, og han fik fjernet det ene øje, blev vi selfølgelig allesammen rigtig kede af det og bange for hvad der skulle ske med ham...

Copyright Ridehesten.com

Og mine opture med Happy har været alle de dejlige rideture Happy han giver hver gang. Han er aldrig sur eller bange for noget han har bare altid mega meget livsglæde og man kan aldrig være sur på Happy. Og alle de dejlige skovture jeg har haft med ham, selvom vi ikke kan sætte frem i fuld jagt gallop, så er han altid med på en stille rolig gallop, selvom Happy han synes det er så sjovt så han bukker så meget at det kan være svært at sidde på.

Jeg håber at 2020 bliver mindst lige så godt. Mit mål med Mitzi er at ride mb og måske et lille dressur stævne, og bare generelt at få en masse dejlige ture med hende. Med Happy håber jeg bare på en masse dejlige ture og at han beholder sit dejlige humør.

Læs også

Happy har det godt med et øje

15-01-2020 13:07, af Caroline Østerby

I starten af december var jeg til Christmas Show med Mitzi, da Happys part ringede hjemmefra og fortalte at der var noget galt med hans øje, og det endte med at han fik det fjernet

Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03, af Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Jeg fik en dejlig overraskelse fra Ridehesten i fredags

15-10-2019 10:06, af Caroline Østerby

Det har de sidste 2 år været en fornøjelse at samarbejde med Ridehesten som blogger hvor jeg fortæller om mine store og små oplevelser med mine to dejlige ponyer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

Mirakelføl: Sædcelle har overlevet i 13 dage