Happy har det godt med et øje

15-01-2020 13:07, af Caroline Østerby

I starten af december var jeg til Christmas Show med Mitzi, da Happys part ringede hjemmefra og fortalte at der var noget galt med hans øje, og det endte med at han fik det fjernet

Copyright Ridehesten.com

D. 1 december 2019 var jeg taget afsted mod Christmas Show med min ene pony Mitzi, min mor og min søde veninde Sophia. Lige inden jeg gik på banen til min første klasse, blev jeg ringet op af Happys part, Carmen (som skulle passe Happy i den uge vi var væk) 

Carmen havde set at Happys øje var hævet til næsten dobbelt størrelse, og at det var blevet helt rødt... Jeg fortalte Carmen med det samme, at hun skulle tilkalde dyrelæge. Da dyrelægen havde kigget på det, fortalte hun at det ikke så helt godt ud, han havde fået en slags infiktion i øjet, som selvfølgelig gjorde rigtig ondt på ham. Vi besluttede at Happy skulle køres ind til KVL for at få et grundigt tjek.

Da dyrelægerne undersøgte ham på hospitalet, fortalte de at han havde virkelig ondt i øjet, og den eneste udvej de så, var at fjerne øjet igennem en operation. Da vi blev ringet op og fik de oplysninger sagde vi go for det hele, for Happy skulle jo ikke have ondt...

Copyright Ridehesten.com

Han blev opereret tirsdag d. 3 december, og han klarede det hele så godt. Det hårdeste var at jeg ikke kunne være hos ham, og give ham et kys, og fortælle ham at det hele nok skulle gå, da vi jo var i Århus til stævne... 

Men sødeste Carmen var ude og besøge ham lige efter operationen. Min far og søster tog der ud nogle dage efter. Det var dejligt at høre at han var glad og at alt var godt efter omstændighederne. 

Vi valgte at køre hjem fra Århus lørdag efter min sidste klasse, så vi kunne komme ud og hente Happy hjem søndag morgen. Da vi kom ud til ham om søndagen var jeg næsten grædefærdig over at se at han havde det godt og at han stadig var min glade lille Happy. 

Vi fik transporteret ham hjem efter lidt besvær med at få ham op i traileren, vi valgte sammen med dyrelægerne at give ham lidt beroligene så han ikke kom op og køre.

Da vi kom hjem tog vi det hele stille og roligt. Han skulle holdes helt i ro i 2 uger, hvor vi selvfølgelig striglede ham og hyggede med ham op til flere gange om dagen. 

Copyright Ridehesten.com

Efter to uger måtte vi tage forbindingen af, og vi (Min mor, Carmen og jeg) havde det lidt dårligt med at tage det af, da vi jo ikke vidste hvad vi ville se. Men da vi fik bandagen af så det hele faktisk rigtig fint ud. Han har en plet lige der hvor øjet plejede at sidde så man kan næsten ikke se, at øjet ikke er der mere.  Men det var stadig ret svært at se sin lille pony (som jeg har haft i 6 år) nu kun med 1 øje!

Nu er Happy helt frisk igen. Og jeg synes faktisk at man kan mærke på ham at han er blevet lidt gladere da øjet nok har trykket den sidste måneds tid.

Læs også

Det har været en anderledes tid

19-10-2020 18:29, af Caroline Østerby

Der har været lidt stille her på bloggen, men det har også været en meget anerledes tid for os ponyrryttere i forbindelse med corona

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03, af Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

10-tallerne stod i kø – da Dufour red sejren hjem

17-10-2020 21:24, af Britt Carlsen

I et stjernespækket felt anført af verdensranglistens nr. 1, Isabell Werth fra Tyskland, dansede danske Cathrine Dufour og Bohemian fra konkurrenterne med deres tredje internationale Grand Prix i træk til over 83%

Dufour: Det er benhårdt arbejde der gør forskellen

19-10-2020 11:26, af Annika Knudsen Lorentsen

(video) I anledning af weekendens World Cup-stævne på Vilhelmsborg, hvor Cathrine Dufour sejrede to gange i sadlen på den 10-årige vallak Bohemian, har DR Sporten bragt et indslag med den hårdtarbejdende rytter

Dufour topplaceret i international debut (video)

17-10-2020 15:07, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour debuterede 8-årige Vamos Amigos internationalt ved World Cup stævnet på Vilhelmsborg, og de kom ind på andenpladsen. Cathrine var ovenud tilfreds med sin uerfarne hest, der har potentiale til det helt store

Fire formidable hopper (Opdateret!)

18-10-2020 10:10, af Hannah Duelund Liltoft

Hvor tit er det egentlig man ser mormor gå i sporten, sammen med sit afkom? Det er ikke tit - men det skete sidste weekend, og endda med den yngste i USA

Landstræneren og eleven går sammen

21-10-2020 18:30, af Hannah Duelund Liltoft

Dennis Fisker der i uge 42 var repræsenteret til World Cup stævnet på Vilhelmsborg er en travl herre. Tirsdag aften gav han en lektion i opdragelse af forældre og et anderledes indblik i livet som landstræner

Onassis - En ny begyndelse (Video)

17-10-2020 13:30, af Hannah Duelund Liltoft

Weekenden byder på et brag af spænding, når de internationale ryttere kæmper på Vilhelmsborg om point til World Cup. Avlshingsten Onassis, som vi her skal kigge på, deltog blandt andet, i 2018 til World Cup, i Herning

Tak til min super danske hoppe (video)

17-10-2020 11:23, af Britt Carlsen

Helen Langehanenberg, tysk landsholdsrytter faldt totalt for Straight Horse Ascenzione, da hun så hende første gang, og den begejstring er ikke falmet, tværtimod. I dag sejrede de i Prix st. George ved World Cup på Vilhelmsborg

Lone Bang over 80% i dramatisk afslutning (video)

18-10-2020 15:08, af Britt Carlsen

Dommerne måtte samles efter Lone Bang Larsens ridt for at beslutte, hvordan hendes afslutning skulle bedømmes - Bakkely's Onandt eksploderede da publikum begyndte at klappe i begejstring over et flot ridt

Viva Vilhelmsborg og Cathrine Dufour som red sejren hjem(video)

18-10-2020 17:19, af Britt Carlsen

Hun gjorde det igen, Cathrine Dufour - dansede til sejr på hjemmebanen med Bohemian i FEI World Cup kür. Og hun henviste de to tyske mestre Isabell Werth og Jessica von Bredow-Werndl til de næste pladser, mens Carina Cassøe Krüth leverede en pragt præstation til fjerdepladsen

Tyskland har sat et stærkt UVM-hold