Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Copyright Ridehesten.com

Juni har været en særdeles travl måned. Jeg har haft fødselsdag, hvor jeg er blevet 14 år, men der har samtidig også været tid til et enkelt stævne i Ringsted.

Stævnestart i Ringsted
Meningen var jeg skulle ride LA1 og LA2, men min mor og jeg syntes det var begyndt at gå den rigtige vej, så det blev i stedet en LA2 og LA4.
Hos min træner, red jeg torsdag, inden stævnet lørdag, LA4 for første gang, og det gik virkelig godt - og med godkendelse fra min træner.

Jeg havde en virkelig god tur i LA2, og jeg kunne virkelig mærke, hvordan han har rykket sig på det sidste. Min LA4 gik ikke som forventet - vi vandt den nemlig, og dermed fik Piano sin første roset med hjem, og så endda i hans første LA4.
Mit næste stævne på Piano bliver til D4 horseshow på Odsherreds Rideklub, og det glæder jeg mig super meget til. Vi skal dog køre frem og tilbage hver dag i stedet for at stå opstaldet.

Copyright Ridehesten.com


DM på Hovgaard med Topper
Topper og jeg træner lige nu målrettet frem mod DM på Hovgaard. Vi har haft en irriterende pause, men nogle gange er det bare som om en pause er godt - for den pony har aldrig gået bedre. Han har fået så meget mere bæring, og han er meget mere afslappet. Min træner synes aldrig han har gået så godt som han gør nu - heller ikke engang, som da han gik Nordisk Mesterskab. Så det er bare mega fedt. Nu tæller jeg bare ned til DM på Hovgaard.

Copyright Ridehesten.com

 

Så er det ferietid
Det er snart ferie, og det står på den årlige tur til Lalandia. Vi tager afsted en torsdag, hvor jeg selvfølgelig rider inden, og så kommer vi hjem igen søndag, hvor jeg selvfølgelig også tager en ridetur - så det bliver til to dages ferie til hestene.
Her i sommerferien er jeg også inviteret til en ridelejr, hvor jeg skal holde et foredrag om min hverdag, mine stævne og ikke mindst om, hvordan det var at blive Nordisk Mester i 2017. Jeg glæder mig super meget til dig - jeg elsker at inspirere folk og give dem tro på, at hvis man bare kæmper nok for tingene, så skal det nok komme en dag, men det kræver blod, sved og tåre.
Meget sommerferie bliver der ikke til mig, men jeg tror også bedst jeg kan lide det på den måde, jeg kan ikke lide bare at ligge og lave ingenting, eller ikke vide, hvad jeg skal lave.

Sommerhilsner 

Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Jægere har skudt avlshoppen Calicia Møgelvang

21-10-2019 11:07, af Annika Knudsen Lorentsen

OBS: Voldsomme billeder i artiklen. Den 11. oktober blev en tragisk dag for hesteavler Jan Jensen, som netop var taget afsted på ferie til Afrika, da han fik nemlig et opkald om, at hans bedste hoppe var død

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Et rørende farvel til JoJo

19-10-2019 15:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

Agnete Kirk Thinggaards læremester, stjernehest og ægte kammerat JoJo AZ blev hyldet med manér  i Boxen, efter deres Grand Prix til World Cup Herning. JoJo går på pension, og det blev et vemodigt farvel. Se video her: 

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Oplev World Cup Kür direkte på DR

18-10-2019 13:45, af Britt Carlsen

Har du ikke mulighed for at komme til MCH Messecenter Herning på søndag for at opleve FEI World Cup kür, så fortvivl ej - DR sender nemlig live fra konkurrencen på DR2

Vinder 150 cm efter 2 ugers samarbejde (video)

18-10-2019 21:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Lars Bak Andersen har lige vundet 150 cm klassen i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning med en hest han kun har haft i 2 uger