Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Copyright Ridehesten.com

 

Det har været en meget travl måned, hvor jeg har været til to mindre stævner med Piano. Vi red LA1, og han har bare været en stjerne. Han er en super cool hest at have med ude til stævner, og han er faktisk ligeglad med det meste. Ved stævnet sidst i april, varmede vi op i et ridehus med mega høj musik - altså jeg overdriver ikke, hvis det lød som en æresrunde i springning. Det var helt vildt, og mikrofonen som speakeren brugte larmede helt vild i højtalerne, men Piano var bare helt ligeglad med det. Det er lige sådan en hest man vil ride kür på.

Vi havde en helt fantastisk trav-tur, men i galoppen blev han hurtigt lidt stresset og laver nogle lidt mærkelig ting. Men vi skal ud og starte endnu flere stævner i maj, så han får en masse rutine, og nogle gode oplevelser.

Til kursus hos Hasse Hoffmann
Herhjemme rykker vi os virkelig meget. Min træner, Lisbet Seierskilde og jeg synes virkelig det går den rigtige vej. 
Vi har også været til kursus hos Hasse Hoffmann. Det var en rigtig fed oplevelse, og det er i hvert fald ikke sidste gang, vi gør det. Han gav os en masse super gode værktøjer til at komme videre. Jeg kan mærke, at det har gjort noget ved vores træning herhjemme. Han begynder og få mere bæring i de forskellige øvelser, og han udvikler også sine gangarter virkelig meget.

Jeg er så super glad for ,at jeg har fået Piano til rådighed, selvom det nogle gange kan være lidt irriterende at have følelsen af, at man skal starte forfra - fordi han er ung og ikke uddannet, men som Hasse sagde. “Man lære først at ride, når man kommer på hest.”Og han har jo ret, ihvertfald når du starter ud med en hest som er så ung, men det er jo også fedt, fordi så lærer jeg det jo også fra starten. Jeg har ikke bare fået en hest, der bare kan det hele, men jeg selv skal lære sammen med den, så tusind tak til Klaus Fogh, for at låne Piano Enshøj ud til mig, det er jeg super glad for!

Copyright Ridehesten.com

 

Denne måned er godt booket, fordi jeg er nemlig blevet konfirmeret den 6. maj.  Så pludselig er der en masse andre ting, man skal sætte ind i kalenderen så som kjole, frisør, og ja alt den planlægning der jo høre til, men det har været vildt spændende, og jeg har glædet mig helt vildt, selvfølgelig!

Copyright Ridehesten.com

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Opstilling og indvirken DEL1

06-12-2018 09:18, af Line Hermann Hass

Har du brug for hjælp til at forbedre din opstilling og indvirken på hesten? Så giver Grand Prix rytter Line Hermann Hass en række gode råd til rytterens opstilling fra top til tå

Driver er min motivation

05-12-2018 19:53, af Josefine Hoffmann

Josefine Hoffmann fortæller hudløst ærligt om, hvordan en 37 timers arbejdsuge, er en by i Rusland, når man arbejder i en træningsstald, som Kasprzak Dressage. Men det er en passion, og Driver er en stor motivationskilde, lyder det fra Josefine i et blogindlæg

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Topmodel og youtuber til Blue Hors (video)

06-12-2018 12:34, af Thomas Bach Jensen

Den internationale fotomodel, blogger og youtuber Matt Harnacke er blevet optaget i Blue Hors-familien. Han har besøgt det danske stutteri, og de har nu indgået et samarbejde

Helgstrand siger farvel til to beridere

03-12-2018 18:52, af Cecilia Lindahl

To beridere fra Helgstrand Dressage sagde i går farvel til Danmark, og sammen med 10 heste fra Helgstrand Dressage går turen nu mod Wellington i Florida

Kanonslag slog min hest ihjel

08-12-2018 11:20, af Cecilia Lindahl

Torsdag eftermiddag skræmte 2-3 drenge livet af to heste, da de fyrede kanonslag og hjemmelavet fyrværkeri af blot ti skridt fra de to heste. Det endte med at få fatale konsekvenser, og en hest måtte aflives efter at have mistet følingen i bagparten

Casper har fundet sin hjemmebane

05-12-2018 11:50, af Kristine Ulsø Olsen

Den nordjyske smed Casper Jensen havde en svær skoletid grundet ordblindhed. Han fandt sin levevej som uddannet beslagsmed og kan nu fejre at være blandt landets gazelle-virksomheder

8 brækkede knogler forsinker hjemrejsen

07-12-2018 10:54, af Thomas Bach Jensen

Simone Pearce har endnu ikke udsigt til at kunne flyve tilbage til Europa, efter hun i sidste uge kom slemt til skade ved et styrt i Australien, hvor hun brækkede otte knogler

Severo Jysk Mester i Grand Prix

09-12-2018 18:40, af Cecilia Lindahl

Trods en uheldig dag for Severo Jurado López og hingsten Rialto Star, lykkedes det alligevel ekvipagen at snuppe titlen som Jysk Mester i Grand Prix

Der er tid til at nørde

03-12-2018 08:31, af Kristine Ulsø Olsen

Den første september startede dressurrytter Nanna Skodborg Merrald, som rytter på Blue Hors. Efter hun hele livet har redet for sig selv, er det en omvæltning, men spændende, og så har hun mange toptalentfulde hingste og heste på sin træningsliste

Kasserer i rideklub dømt for underslæb

04-12-2018 20:40, af Kristine Ulsø Olsen

En tidligere kasserer i en rideklub fra Odense-området blev tirsdag idømt seks måneders betinget fængsel for at have overført i alt 160.000 kroner fra rideklubbens konti til sine egne

Hvor skal passet ligge?

06-12-2018 07:13, af Cecilia Lindahl

De første hestepas blev lavet i 1999, siden da er der kommet regler og forordninger til. Hvor skal passet egentlig ligge?

Familien Kirk donerer millionbeløb til flygtningebørn

05-12-2018 14:30, af Mathilde Brejner

Med en donation på 100 millioner dollars eller 650 millioner kroner ønsker Lego at være med til at give nogle af de mest udsatte flygtningebørn en chance