ECCO Cup 2014: Sandra Aagaard Hyrm

04-12-2014 09:38, af Nina Marie Villadsen

Ridehesten har talt med Sandra Aagaard Hyrm, der på kat. 1-ponyen Der Harlekin B er klar til weekendens ECCO Cup-finale 2014 i Middelfart

Copyright Ridehesten.com
Sandra Aagaard Hyrm og Der Harlekin B ved DM 2014.

Hvornår og hvordan kom du i gang med at ride?
- Interessen kom fra min mor, da hun havde redet som yngre. Og da hun købte en hest igen efter sin pause, begyndte jeg at få interessen mere og mere. Jeg startede rigtig med at ride da jeg var 4 år, dog ikke hverdag, men som jeg havde lyst til. Jeg har altid syntes, sammenspillet mellem hest og rytter har været fascinerende, og har altid haft lyst til at udfordre mig selv.

Fortæl lidt om den pony, du skal deltage på.
- Igen i år skal jeg starte på min kat. 1 pony Der Harlekin B (Harley), som er en tysk sportspony, som vi købte hjem i september 2012. Harley og jeg var sidste år både til nordisk mesterskab og europamesterskaberne. Vi er i år blevet danmarksmestre, nordiske mestre for hold og individuelt, samt fået tre top 10-placeringer til europamesterskaberne i Irland.

Hvem får du undervisning af, og hvad er det vigtigste han/hun har lært dig?
- Jeg får til dagligt undervisning af Jette Nevermann, hvilket er et super match for mig. Vi har en rigtig godt kemi, hvilket gør det fungerer så godt som det gør. Det vigtigste, hun har lært mig er at blive en bedre rytter både teknisk og mentalt.

Hvad er du og din pony bedst til?
- Harley og jeg er bedst til at ride stabile programmer. Vi har efterhånden ret meget rutine i at ride de forskellige P-programmer.

Hvad glæder du dig mest til ved ECCO Cup-finalerne?
- Jeg glæder mig til at nyde mit sidste stævne som ponyrytter, og gense alle de søde mennesker, der altid bakker én op! Og ellers få en super weekend i et dejligt selskab!

ECCO Cup

Startlister

Læs også

"The Old Boys Gang" til ECCO Cup

30-11-2020 18:53, af Kristine Ulsø Olsen

Ved den netop overståede ECCO Cup-finale havde Anne Troensegaard tre elever til start hos kategori I-ponyerne og med en gennemsnitsalder på over 18 år hos ponyerne, går de under navnet "The Old Boys Gang"

Over 84 % til Sophia og Adriano (video)

29-11-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af den sidste ECCO Cup-finale 2020 blev Sophia Boje Obel Jørgensen med Adriano B. Hun sluttede virkelig finalestævnet af med manér, og landstræner Dennis Fisker fortæller, at han er overordnet godt tilfreds med rytternes præstationer, og at han ser frem til en ny stævnesæson i det nye år

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Nordisk guld til Sandra Aagaard Hyrm

28-06-2014 16:43, af Thomas Bach Jensen
Pony|

I kat. I-ponyernes individuelle kür-finale ved NM i dressur i Kristiansand i Norge var fire danske ekvipager til start. Her leverede Sandra Aagaard Hyrm bedste danske præstation og sikrede sig mesterskabstitlen

Hyrm og Harlekin tager første stik

15-08-2014 19:06, af Tina Ravn
Pony|

Det blev Sandra Aagaard Hyrm på Der Harlekin B der leverede klassens bedste PRT-program og dermed lagde sig i spidsen for det samlede mesterskab.

Hyrm og Harlekin holder fast i føringen

16-08-2014 17:14, af Tina Ravn
Pony|

Efter lørdagens anden afdeling har Sandra Aagaard Hyrm og Der Harlekin B cementeret deres føring ved DM i dressur for ponyer

Heslegård's Rismon tilbage på danske hænder

21-05-2020 16:02, af Kristine Ulsø Olsen

Grand Prix-hesten Heslegård's Rismon der i 2018 blev solgt til russiske Ekaterina Podlytkina er nu danskejet igen. Hingsten skal fremover være læremester for U25-rytteren Sandra Aagaard Hyrm

Sandra Hyrm fortsat i front

02-06-2014 11:23, af Thomas Bach Jensen
Pony|

De danske ponyryttere har endnu engang givet gas til CDI-stævnet i Compiegne og det blev blandt andet til topplaceringer for Sandra Aagaard Hyrm og Malene Aborg. Ridehesten.som har desuden snakket med Sandra Aagaard Hyrm, der berætter om et flot stævne i fantastiske omgivelser

Flere flotte resultater i Sint-Truiden

21-04-2019 16:28, af Camilla Tiefensee Schrøder

Efter et forrygende stævne i belgiske Sint-Truiden sluttede Sara Aagaard Hyrm af med endnu en sejr i søndagens juniorklasse, mens hendes søster Sandra blev nummer tre i klassen for ungryttere

Dicardo solgt til Sandra Aagaard Hyrm

12-10-2014 09:56, af Thomas Bach Jensen

Danmarksmesteren i dressur for kategori I-ponyer, Sandra Aagaard Hyrm, rider sit næstsidste ponystævne ved JBK i denne weekend. Næste år er hendes konkurrencepartner DV-hingsten Dicardo

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grand Prix-hest død på banen

30-11-2020 07:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det internationale stævne i Belgien i den forgangne uge faldt holstenervallakken Tyson død om på banen under torsdagens 140 cm-klasse

Det tog 20 minutter at finde en køber

03-12-2020 15:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Pernille Sigsgaard satte den 4-årige hoppe Møgelvangs Iris til salg på Ridehesten og 20 minutter efter ringede Asta, som endte med at købe den talentfulde hoppe

DRF ændrer deres licenstyper og priser

30-11-2020 12:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har meddelt, at de har ændret således, at man kan betale licens fortløbende, og nu har de netop offentliggjort, at de også har valgt at ændre på deres licenstyper og priser fra det nye år 

Hingstekåringen i Herning er aflyst

02-12-2020 11:12, af Britt Carlsen

De senere år har mellem 60.000 og 70.000 gæster fra ind- og udland besøgt Dansk Varmblods Hingstekåring og messen Hest & Rytter i MCH Messecenter Herning i marts. Som en konsekvens af Covid-19 pandemien og usikkerheden omkring forsamlingsforbuddet har arrangørerne set sig nødsaget til at aflyse eventet i Herning

Hest syg med herpesvirus 1 i Thy

04-12-2020 18:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

For 14 dage siden fik 13-årige Agnes Bakmann Sørensen sin første hest, Enggårdens Pascua, men for kun to dage siden lagde hoppen sig i boksen og kunne ikke rejse sig. Pascua er ramt lammelser fra den frygtede herpesvirus 1. Redningsfolk har hejst hoppen op i en sele, mens Agnes og hendes mor kæmper for at redde deres hest 

Heste kan stresses ved individuel opstaldning

30-11-2020 16:13, af Merete Haahr

En varm og tryg stald, flot indrettet og med masser af hø og god strøelse, det er hvad de fleste forbinder med et godt hesteliv, men for nogle heste, kan det være en trist og stressfyldt oplevelse at stå på stald viser forskning

Toppræstation: Danmark 2'er i Nations Cup!

28-11-2020 13:55, af Annika Knudsen Lorentsen

Det var lige ved og næsten for de danske ryttere i dagens Nations Cup i Spanien, hvor de endte på en fornem andenplads lige bag det stærke tyske hold og foran flere andre stærke topnationer

Ridesporten afvikles i Versailles ved OL 2024

30-11-2020 10:29, af Annika Knudsen Lorentsen

Selvom vi lige skal forbi OL i Tokyo, så kan man godt begynde at glæde sig til OL i Paris 2024, og her bliver ridesportsbegivenhederne afholdt i Versailles

Over 84 % til Sophia og Adriano (video)

29-11-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af den sidste ECCO Cup-finale 2020 blev Sophia Boje Obel Jørgensen med Adriano B. Hun sluttede virkelig finalestævnet af med manér, og landstræner Dennis Fisker fortæller, at han er overordnet godt tilfreds med rytternes præstationer, og at han ser frem til en ny stævnesæson i det nye år

Tre nykårede sjællandsmestre for ponyer