Fire dages stævne med Mitzi

17-07-2019 16:30, af Caroline Østerby

I sidste uge deltog jeg i D4 Horse show i Odsherred Rideklub i Vig på Sjælland, hvor jeg red på min dejlige springpony Mitzi

Copyright Ridehesten.com
Mig, Mitzi og min veninde Sophia.

I løbet af de fire dage stævnet varede skulle jeg både ride bronze tur der gik i LB og sølv tur der gik i LA. Fredag var min første kvalifikation til turene, og her gik det i første omgang ikke lige som jeg havde håbet, fordi i min bronze tur red jeg en nulrunde med en mindre god tid og en bom i sølv turen. Dog blev jeg 1. Uplaceret i bronze turen. 

Om lørdagen red jeg sølvtur med en fejlfri hovedrunde og en rigtig dum bom i omspringningen - hvis ikke jeg havde haft en bom havde jeg fået en 3. Plads. Jeg valgte ikke at ride en bronze tur, da jeg allerede var kvalificeret til finalen om søndagen, og jeg valgte i stedet at give Mitzi lidt hvile så hun kunne have lidt ekstra energi til vores finaler om søndagen. 

Søndagen var en rigtig god dag, vi var vildt heldige med vejret og humøret var højt - her red vi begge finaler; sølv og bronze. I bronze turen var vi seks ud af 40 ryttere, der red en nulrunde og jeg fik en fin 4. Plads som jeg selv er super tilfreds med. Sølv turen var både Mitzi's og min første LA2** så vi var lidt mere spændte og nervøsiteten kunne også mærkes, vi satsede på en nulrunde men oveni i vores nulrunde, havde vi den 3. Hurtigste tid med under 1 sek. til 1. Pladsen hvilket vi er super stolte af. 

Når man er afsted som vi var i fem dage på stævne er det super vigtigt, at man har overblik, er veludhvilet, og velinformeret og det følte jeg at både Mitzi, jeg og mit team som er min søde veninde, Sophia og kære mor var.

Jeg er så heldig at blive sponsoreret af Ni'mat spa, som i anledning af ridestævnet havde slået dørene op til deres Massage To Go univers i deres store lastbil på 55 kvm. Hvor jeg jeg blandt andet fik en skøn massage på 30 min. Efter min bronze og sølv tur. Det var helt fantastisk at blive forkælet og komme ned i gear. Så her kan i se deres fine lastbil som normalt bruges til virksomheder hvor de yder massage til personalet. 

Copyright Ridehesten.com

Alt i alt trods lidt dårlig vejr de fleste dage, var det nogle fantastiske dage med Mitzi og alle andre ryttere. Vi ser allerede frem til at deltage næste år. 

I kan altid følge mig på min Instagram @caroline_osterby hvor jeg poster lidt af hvert i hestens tegn.

Læs også

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Happy har det godt med et øje

15-01-2020 13:07, af Caroline Østerby

I starten af december var jeg til Christmas Show med Mitzi, da Happys part ringede hjemmefra og fortalte at der var noget galt med hans øje, og det endte med at han fik det fjernet

Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03, af Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Thomas Larsen er i svag bedring

26-05-2020 14:50, af Britt Carlsen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der den 17. maj blev ramt af en hjerneblødning, har nu gennemgået endnu en operation, og efter et tilbagefald går det igen fremad

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Helgstrand sælger heste i nyt prissegment

28-05-2020 15:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage lancerer et hold af salgsklare dressurheste til nye priser. Det er heste, der ikke til fulde rammer Helgstrands primære målgruppe af kunder, men som har kapaciteten til at blive rigtige gode konkurrenceheste. Se udvalget her 

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Kunstmuseum hænger udstoppet hest i loftet

28-05-2020 13:29, af Marie Helene Rigård Rohleder

Med udstillingen Dyr i kunsten viser det københavnske kunstmuseum ARKEN blandt andet en udstoppet hest, isbjørne med fjer og hunde i mennesketøj. Udstillingen rummer værker fra 34 internationale kunstnere, der med humor, vid og bid går i kødet på vores forhold til dyrene

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Se dyrlægens foredrag om seneskader og bandager gratis

27-05-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Dyrlæge Peter Hjuler fra hestehospitalet Horsedoc holdt foredrag om de fire mest almindelige seneskader og brug af bandager til hingstekåring i Herning. Nu kan du se eller gense hele foredraget i Ridehestens video her 

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!