Fire dages stævne med Mitzi

17-07-2019 16:30, af Caroline Østerby

I sidste uge deltog jeg i D4 Horse show i Odsherred Rideklub i Vig på Sjælland, hvor jeg red på min dejlige springpony Mitzi

Copyright Ridehesten.com
Mig, Mitzi og min veninde Sophia.

I løbet af de fire dage stævnet varede skulle jeg både ride bronze tur der gik i LB og sølv tur der gik i LA. Fredag var min første kvalifikation til turene, og her gik det i første omgang ikke lige som jeg havde håbet, fordi i min bronze tur red jeg en nulrunde med en mindre god tid og en bom i sølv turen. Dog blev jeg 1. Uplaceret i bronze turen. 

Om lørdagen red jeg sølvtur med en fejlfri hovedrunde og en rigtig dum bom i omspringningen - hvis ikke jeg havde haft en bom havde jeg fået en 3. Plads. Jeg valgte ikke at ride en bronze tur, da jeg allerede var kvalificeret til finalen om søndagen, og jeg valgte i stedet at give Mitzi lidt hvile så hun kunne have lidt ekstra energi til vores finaler om søndagen. 

Søndagen var en rigtig god dag, vi var vildt heldige med vejret og humøret var højt - her red vi begge finaler; sølv og bronze. I bronze turen var vi seks ud af 40 ryttere, der red en nulrunde og jeg fik en fin 4. Plads som jeg selv er super tilfreds med. Sølv turen var både Mitzi's og min første LA2** så vi var lidt mere spændte og nervøsiteten kunne også mærkes, vi satsede på en nulrunde men oveni i vores nulrunde, havde vi den 3. Hurtigste tid med under 1 sek. til 1. Pladsen hvilket vi er super stolte af. 

Når man er afsted som vi var i fem dage på stævne er det super vigtigt, at man har overblik, er veludhvilet, og velinformeret og det følte jeg at både Mitzi, jeg og mit team som er min søde veninde, Sophia og kære mor var.

Jeg er så heldig at blive sponsoreret af Ni'mat spa, som i anledning af ridestævnet havde slået dørene op til deres Massage To Go univers i deres store lastbil på 55 kvm. Hvor jeg jeg blandt andet fik en skøn massage på 30 min. Efter min bronze og sølv tur. Det var helt fantastisk at blive forkælet og komme ned i gear. Så her kan i se deres fine lastbil som normalt bruges til virksomheder hvor de yder massage til personalet. 

Copyright Ridehesten.com

Alt i alt trods lidt dårlig vejr de fleste dage, var det nogle fantastiske dage med Mitzi og alle andre ryttere. Vi ser allerede frem til at deltage næste år. 

I kan altid følge mig på min Instagram @caroline_osterby hvor jeg poster lidt af hvert i hestens tegn.

Læs også

Besøg af Ditte Young

17-06-2019 09:12, af Caroline Østerby

D. 7 Juni var vi så heldige at få Ditte Young ud til Mitzi og Happy! Ditte Young er en hestehvisker der tager ud til heste, og hjælper deres ejere med at forstå og forbedre deres heste eller ponyer. Ditte kan både blive brugt til syge og skadet hest, men også til at forstå en konkurrence hest

Til undervisning på Amagerland

24-04-2019 19:32, af Caroline Østerby

Hver mandag er der springundervisning på Amagerland Sportsrideklub, læs her og få et indblik i hvordan træningen foregår for Caroline

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag