Fire dages stævne med Mitzi

17-07-2019 16:30, af Caroline Østerby

I sidste uge deltog jeg i D4 Horse show i Odsherred Rideklub i Vig på Sjælland, hvor jeg red på min dejlige springpony Mitzi

Copyright Ridehesten.com
Mig, Mitzi og min veninde Sophia.

I løbet af de fire dage stævnet varede skulle jeg både ride bronze tur der gik i LB og sølv tur der gik i LA. Fredag var min første kvalifikation til turene, og her gik det i første omgang ikke lige som jeg havde håbet, fordi i min bronze tur red jeg en nulrunde med en mindre god tid og en bom i sølv turen. Dog blev jeg 1. Uplaceret i bronze turen. 

Om lørdagen red jeg sølvtur med en fejlfri hovedrunde og en rigtig dum bom i omspringningen - hvis ikke jeg havde haft en bom havde jeg fået en 3. Plads. Jeg valgte ikke at ride en bronze tur, da jeg allerede var kvalificeret til finalen om søndagen, og jeg valgte i stedet at give Mitzi lidt hvile så hun kunne have lidt ekstra energi til vores finaler om søndagen. 

Søndagen var en rigtig god dag, vi var vildt heldige med vejret og humøret var højt - her red vi begge finaler; sølv og bronze. I bronze turen var vi seks ud af 40 ryttere, der red en nulrunde og jeg fik en fin 4. Plads som jeg selv er super tilfreds med. Sølv turen var både Mitzi's og min første LA2** så vi var lidt mere spændte og nervøsiteten kunne også mærkes, vi satsede på en nulrunde men oveni i vores nulrunde, havde vi den 3. Hurtigste tid med under 1 sek. til 1. Pladsen hvilket vi er super stolte af. 

Når man er afsted som vi var i fem dage på stævne er det super vigtigt, at man har overblik, er veludhvilet, og velinformeret og det følte jeg at både Mitzi, jeg og mit team som er min søde veninde, Sophia og kære mor var.

Jeg er så heldig at blive sponsoreret af Ni'mat spa, som i anledning af ridestævnet havde slået dørene op til deres Massage To Go univers i deres store lastbil på 55 kvm. Hvor jeg jeg blandt andet fik en skøn massage på 30 min. Efter min bronze og sølv tur. Det var helt fantastisk at blive forkælet og komme ned i gear. Så her kan i se deres fine lastbil som normalt bruges til virksomheder hvor de yder massage til personalet. 

Copyright Ridehesten.com

Alt i alt trods lidt dårlig vejr de fleste dage, var det nogle fantastiske dage med Mitzi og alle andre ryttere. Vi ser allerede frem til at deltage næste år. 

I kan altid følge mig på min Instagram @caroline_osterby hvor jeg poster lidt af hvert i hestens tegn.

Læs også

Jeg fik en dejlig overraskelse fra Ridehesten i fredags

15-10-2019 10:06, af Caroline Østerby

Det har de sidste 2 år været en fornøjelse at samarbejde med Ridehesten som blogger hvor jeg fortæller om mine store og små oplevelser med mine to dejlige ponyer

Besøg af Ditte Young

17-06-2019 09:12, af Caroline Østerby

D. 7 Juni var vi så heldige at få Ditte Young ud til Mitzi og Happy! Ditte Young er en hestehvisker der tager ud til heste, og hjælper deres ejere med at forstå og forbedre deres heste eller ponyer. Ditte kan både blive brugt til syge og skadet hest, men også til at forstå en konkurrence hest

Til undervisning på Amagerland

24-04-2019 19:32, af Caroline Østerby

Hver mandag er der springundervisning på Amagerland Sportsrideklub, læs her og få et indblik i hvordan træningen foregår for Caroline

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

Michaels-Beerbaums DV-hingst Concetto er død