Hvilke af disse 9 ting elsker din hest at hade?

16-06-2019 15:05, af Cecilia Lindahl

Hvad frygter din hest allermest? Eller hvad elsker din hest at blive bange for? Find svaret blandt 9 ting, din hest måske elsker at hade

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Hvad er din hests største frygt? En puddel, en plastikpose eller måske en barnevogn. Horseandhound har fundet frem til 9 ting, din hest elsker at hade.

1. Du ser en plasticpose
Din hest ser… en farlig, blafrende tingest, der er gemt i busken. Den venter bare på at angribe med dens larmende og høje lyde, når vinden blæser. Meget skræmmende.

2. Du ser stævneteltet
Din hest ser…. en STOR skæmmende og blæsende tingest, og denne gang er det ikke engang gemt i busken, det står der bare, klar til at angribe, som vi rider forbi. Der er ikke en chance for, at jeg skridter den vej.

3. Du ser en vandpyt - knap 1 cm dyb
Din hest ser…. en kæmpe sø, der er klar til at suge alle heste ned på bunden, så snart man sætter en hov deri.  Jeg danser lidt før jeg går omkring, så tager den mig nemlig ikke.

4. Du ser en trafikkegle
Din hest ser….en trafikkegle. Det er helt fint, når de står op, men denne er væltet – det er helt sikkert på grund af noget hekseri. Jeg er derfor meget forsigtig og en smule på vagt, hvis den nu løber efter os.

5. Du ser en flok miniature ponyer
Din hest….hvad er det for nogle små bæster, og hvorfor går de sammen med os?

6. Du ser en roset
Din hest….du skal ikke sætte det røde monster bag mine ører, så jeg ikke kan se, hvad det laver

7. Du ser en cyklist

Din hest….det kunne være mig, hvis robotterne fik deres vilje og overtog

8.  Du ser en ny vandspand
Din hest… Forandringer. Jeg kan ikke lide og acceptere ændringer i stalden.

9.  Du ser en barnevogn
Din hest ser….et lille mennesker spændt fast i et firhjulet monster, som helt bestemt vil spise mig.

Læs også

To sejre til Nikolaj Hein Ruus

17-10-2019 14:01, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den danske landsholdsspringrytter Nikolaj Hein Ruus vandt hele to springklasser og indtog flere topplaceringer i går ved World Cup-stævnet i Del Mar, Californien. Ugens første rankingklasse rides i aften, og her er danskeren til start med to heste

Tina Lund fra Dubai til Herning

16-10-2019 19:22, af Britt Carlsen

Så er det internationale spring- og dressurstævne FEI World Cup kommet godt fra start. Hovedparten af de 700 heste er indkvarteret i deres bokse, og springklasserne er i fuld gang. Tina Lund er på startlisten og glæder sig over at ride i Boxen

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Heste i trafikken

28-12-2015 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

Hesten er et flugtdyr, som kan reagere uforudsigeligt, hvis den bliver forskrækket. Her kan du finde gode råd til, hvad du skal gøre, hvis du kører i bil eller på cykel og skal forbi en hest. Og hvordan du som rytter rider sikkert i trafikken
 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Tvillingeføl med mor til hoppekåring (video)

10-10-2019 14:04, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I foråret fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess et par velskabte tvillingeføl, og i den forgangne weekend blev hoppen eksteriørkåret i Dansk Varmblod med sine hoppeføl ved siden

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen