- Jeg fandt et gear mere!

30-07-2011 15:38, af Britt Carlsen
DM Broholm | Sune Hansen og Blue Hors Romanov tog i dag kampen op mod de førende ryttere i anden afdeling af danmarksmesterskabet, men Lisbet Seirskilde og Jonstrupgårdens Raneur holder fast i sin samlede føring efter dagens ridt OPDATERET MED WEB TV - RIDT SAMT INTERVIEW

Kampen om det danske mesterskab er fortsat helt åben, og intet er afgjort inden sidste rytter rider fra banen i morgendagens kür. Lisbet Seierskilde og Jonstrupgårdens Raneur lå inden dagens konkurrence i spidsen for mesterskabet, mens Sune Hansen lå på tredjepladsen inden dages Special 2 procentpoints efter Lisbet. - Jeg fandt et gear mere, sagde Sune Hansen, der var synligt og forståeligt tilfreds med sit ridt på avlshingsten Blue Hors Romanov. I dag havde jeg ham foran mig på en helt anden måde end i går, det betyder at jeg kan komme til at ride ham hele vejen, fortæller Sune Hansen. Blue Hors Romanov var en nydelse at følge på banen i dag, hvor han stod flot fortil, og den smukke hingst har så meget udstråling på banen, at det er en fornøjelse at følge ekvipagen. Publikum jublede højt med Sune, da han hilste af efter et ridt, der gav ham 72,46% og en førsteplads. Men Lisbet Seierskilde opgav ikke sin føreposition, hun red med overblik og stor sikkerhed på banen i et program, hvor Raneur, også kaldet "Nørden" dansede gennem travprogrammet og bl.a. viste flot passage. - Jeg var mest tilfreds med mit travprogram i dag, fortalte Lisbet efter sit ridt, mens hun gik med Raneur bag dressurbanen, så han kunne køle af efter ridtet. Den eneste lille mislyd i programmet var fejl i de ni etterchangementer på midterlinjen, samme fejl havde Sune iøvrigt også, og så gik Raneur i stå i den sidste piaffe på midterlinjen. - Min skyld, erkender Lisbet, jeg sad og sov, det var absolut ikke hans fejl, for Nørden er den sejeste jeg kender! - Jeg kan godt lide at ride under pres, så jeg glæder mig til i morgen. Mit kürprogram er blevet sværer, men jeg rider fortsat til musikken fra Harry Potter, fortæller Lisbet, der er helt parat til at give den "gas" i morgendagens kür, og så se hvor langt det rækker. I dag opnåede hun 71,79%, og dermed er hun fortsat i spidsen for mesterskabet med ialt 142,85% Daniel Bachmann Andersen lå på andenpladsen efter Grand Prix klassen med Donna Silver. I dag var hans piaffer forbedrede, og højdepunktet i dag var et meget flot og sikkert galopprogram. Daniel opnåede 69,93% og han ligger på tredjepladsen i den samlede stilling med 140,72% efter Sune Hansen, der opnåede 141,52% Igen i dag indløb der for mange fejl i programmet for både Anne van Olst/Exquis Clearwater og prinsesse Nathalie og Rigoletto, og de må formodes nu at være ude af topkampen, mens sidste års sølvvinder Anne Troensegaard red sig ind i medaljekampen med et sikkert program, hvor hun viste klassens flotteste afsluttende midterlinje med passage, piaffe og overgange i et program, der blev vurderet til 69,67% Seduc har ikke været i konkurrence siden parrets deltagelse ved WEG i Kentucky sidste år i september, men efter en lidt forsigtig start i Grand Prix programmet, ser de ud til at være på vej til at finde konkurrenceformen.

Links

Info

Stillingen i DM efter 1. og 2. afdeling
1 Jonstrupgårdens Raneur/Lisbet Seierskilde Pedersen 142,85
2 Blue Hors Romanov/Sune Hansen 141,52
3 Donna Silver/Daniel Bachmann Andersen 137,71
5 Exquis Clearwater/Anne Van Olst 135,91
6 Schianto/Sidsel M. Johansen 134,73
7 Broholm's Highlight/Jim Rasmussen 132,98
8 Horsebo Smarties/Nathalie Zu Sayn Wittgenstein 132,81
9 Rigoletto/Nathalie Zu Sayn Wittgenstein 132,63
10 Cajo/Bo Thomas Høstrup 131,59
11 Mikado Engvang/Anette Ejlersgaard 131,28
12 Pari-Cash Foldager/Michael Søgaard 130,07
13 Triviant 2/Rasmus Haid Bøndergaard 127,93
14 Tannenhof's Solero Tsf/Lotte Vagner 127,31
15 Græsmarkens Don Pedro/Thomas Dolleris Larsen 126,75

Læs også

To sadeltyverier på en uge

02-06-2019 16:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Christianias Rideskur er i denne uge blevet udsat for indbrud og sadeltyveri hele to gange, fortæller bestyreren Rikke Brandstrup, som ønsker at advare andre rideskoler. Det ene tyveri fandt sandsynligvis sted om aftenen, mens der stadig var folk omkring stalden

Hest aflivet efter vådeskud

29-05-2019 13:15, af Britt Carlsen

Avler Bjarne Byrialsen fra Løgstør fik sig noget af en forskrækkelse, da han kom ud på engen til sine ungheste og fandt den ene ramt af skud i bringen

Hvem er jeg?

22-05-2019 08:47, af Charlotte Kondrup

Ridehesten.com har lanceret deres blog og jeg har i et stykke tid godt kunne tænke mig at komme i gang med at blogge. Da jeg fandt ud af at Ridehesten ville lave denne side med blogs, tænkte jeg, at her skulle jeg selvfølgelig tilknyttes

Landsholdsrytterne får udstyr fra Kingsland

28-03-2010 18:13, af Britt Carlsen
Hesteriet og Dansk Ride Forbund har indgået en sponsoraftale, hvor Kingsland og Hesteriet sponsorerer tøj og horse-gear fra Kingsland til samtlige danske seniorlandsholdsekvipager

Tirsdags vindere ved JBK Horse Shows

14-10-2009 17:53, af Thomas Bach Jensen
Danske ryttere slår sig løs i højeste gear på anden og sidste dag med nationale springklasser ved JBK Horse Shows i Odense Congress Center

Syv årsager til præstationsnedsættelse hos heste

06-03-2019 11:41, af Cecilia Lindahl

Mangler din hest det sidste gear? er det som om den pludselig taber pusten og stopper brat op? Præstationsnedsættelse hos heste kan skyldes hjerte- og luftvejslidelser, men de kan være svære at diagnosticere

Dobbelt pas-rekord ved VM

08-08-2015 19:20, af Maria Schacht

Der blev skudt med fuld fart fremad i femte gear ved dagens pasløb, og derudover hev de danske ryttere vores flag med på topplaceringerne flere gange i dag ved VM for islandske heste i Herning 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente