Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Copyright Ridehesten.com
Når du er i ro med dig selv, får du også en meget mere intens samhørighed med din hest.

Velkommen i klubben. Du er ikke den eneste.

Nogle gange tager jeg også mig selv i at tænke de tanker. Jeg har bare øvet mig i at flytte mig hurtigt igen. Det er der guldet ligger. Det handler ikke om at være glad og positiv hele tiden. Det handler blot om at kunne flytte sig væk fra det der trækker dit selvværd og humør ned. Det vil sige, at evnen til at tænke konstruktivt er det vigtigste du kan gøre.

Når du begynder at tænke HVAD i stedet for HVORFOR, så sker der noget!

Det er blandt andet gennem disse to ord, at du hurtigt kan se om du har potentiale til at blive en vinder eller en taber. Hvordan det? Fordi, når du tænker HVAD kan jeg gøre, i stedet for HVORFOR sker det her for mig, så tænker du konstruktivt og er derfor tættere på dit mål. Det er derfor, når du tænker konstruktivt, at du bliver en vinder. Se, så tænker du nok, at det først er når du når dit mål, at du kan betragte dig selv som en vinder. Det er bare ikke tilfældet. Langt fra.

Du skal øve dig i at være konstruktivt tænkende, fordi det giver dig mere indsigt i hvad du kan gøre. Du ser hvad du skal hjem og øve og du ser hvad du skal gøre mere eller mindre af for at komme tættere på det mål du har sat dig.

Copyright Ridehesten.com
Når du tager lederskab for dig selv, får du også en hest der vil følge dig overalt.

Det er bare meget vigtigt at du ved, at målet er sekundært. Altså det mål der står i enden af din rejse. Der er også et mål i at se den person du udvikler dig til at blive på vejen derhen. Det er meget mere interessant hvor meget erfaring og hvor mange AHA-oplevelser du kan komme i rygsækken. Stol på mig. Jeg har overbevist rigtig mange om det her. Når først du har set hvad jeg mener, er du ustoppelig!

Giv det et forsøg. Du kommer ikke til at fortryde det!

Hvis ikke du vinder erfaring og laver fejl, så flytter du dig ingen steder. Derfor er det vigtigt at kigge på hvor meget du udvikler dig på vejen hen mod dit mål.

Nogle gange er fejlene faktisk en meget stor del af det du skal lære om dig selv. Nogle gange er det super vigtigt at kigge på, om netop denne fejl måske vil fortælle dig noget.

Nogle gange skal du ikke handle dig ud af tingene, nogle gange er ro og afventning svaret.

Hold fokus på hvad det er du siger til dig selv. Hvad er det for en historie du fortæller dig selv? Kigger du på det du er god til lige nu, eller kigger du på alle de ting der er gået galt og hvad der kan gå galt? Hvis du holder fokus på det sidste, så lever du i fortiden. Så flytter du dig ikke fremad. Så hiver du dig selv ned og dine tanker flyver rundt i alt det der ikke virker. Det giver ikke fremgang og udvikling, vel?

Hold øje med næste blogindlæg - Altså hvis du gerne vil flytte dig mentalt!

Kh Anja

Powermind Academy

Læs også

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Ny type workshop med mentaltræning

28-01-2011 14:05, af Maja Golles
Rasmus Bagger tilbyder nu workshopserie over 3 gange

Tør du gå efter førstepladsen?

14-11-2017 12:13, af Camilla T. Schrøder

Hvis du er god nok til at vinde en konkurrence, tør du så sige det tydeligt til omverdenen? Ifølge træner og coach Lars Mars Johansen skal man ikke lade janteloven spænde ben for sine præstationer

Cathrine Dufour inviterer til en aften i stævnets tegn

21-03-2019 11:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Taps Rideklub og Dufour Club inviterer indenfor til en aften i stævnets tegn. Aftenens program kommer omkring alt fra forberedelse op mod store stævner, mentaltræning før man rider på banen til opfølgning på gode og mindre gode ture

Optimer din ridning med opvarmning og udstrækning

07-07-2017 11:53, af Camilla Tiefensee Schrøder

Der er mange fordele ved opvarmnings- og udstrækningsøvelser i forbindelse med ridning, fortæller fysisk træner Lars Mars Johansen i en artikelserie i det nye nummer af Ridehesten

Foredrag med Rasmus Bagger

06-07-2011 07:21, af Nina Marie Villadsen
Onsdag den 13. juli 2011 kl. 19.00 holder Rasmus Bagger foredrag om mentaltræning i Herskabsstalden på Vilhelmsborg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Mand købte hest i Ungarn – og gik hjem med den

10-07-2019 18:14, af Mathilde Brejner

Ung mand købte hest i Ungarn og valgte derpå at gå den 1600 kilometer lange vej hjem til Sydsjælland med den

Føl formodet stjålet ved Viborg

10-07-2019 10:06, af Annika Knudsen Lorentsen

For to dage siden opdagede Hanne Larsen, at hendes Welsh Mountain hoppeføl var forsvundet fra sin fold. Føllet er som sunket i jorden, så ejerne har brug for hjælp i håbet om, at føllet kommer hjem igen 

Over 100 leder efter forsvunden hoppe

14-07-2019 12:05, af Cecilia Lindahl

Over 100 mennesker har hjulpet til med at lede efter en 1-års hoppeplag, der har været forsvundet siden den 3. juli 2019

Jørgen Schmidt er ringrider konge

09-07-2019 11:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Jørgen Schmidt, som ejer hingstestationen Stald Bøgegården ved Bolderslev, blev i weekenden, for andet år i træk, konge ved Ringriderfesten i Aabenraa

Juniorrytterne i storform ved EM

10-07-2019 19:46, af Annika Knudsen Lorentsen

De danske juniorryttere har lagt rigtig hårdt ud med ene gode runder ved EM i Zuidwolde. Landstræner Bo K. Møller er godt tilfreds med indsatsen fra både junior- og ungrytterne, som begge har redet deres første runde i dag

Målet om EM er indfriet med topresultat (Opdateret)

14-07-2019 12:53, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag har de to juniorryttere Caroline Rehoff Pedersen og Maria Barnewitz Schou redet finale ved EM i Zuidwolde, og begge piger kæmpede flot blandt Europas allerbedste juniorryttere

Victoria Vallentin til Fisker Dressage Academy