Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Copyright Ridehesten.com
Når du er i ro med dig selv, får du også en meget mere intens samhørighed med din hest.

Velkommen i klubben. Du er ikke den eneste.

Nogle gange tager jeg også mig selv i at tænke de tanker. Jeg har bare øvet mig i at flytte mig hurtigt igen. Det er der guldet ligger. Det handler ikke om at være glad og positiv hele tiden. Det handler blot om at kunne flytte sig væk fra det der trækker dit selvværd og humør ned. Det vil sige, at evnen til at tænke konstruktivt er det vigtigste du kan gøre.

Når du begynder at tænke HVAD i stedet for HVORFOR, så sker der noget!

Det er blandt andet gennem disse to ord, at du hurtigt kan se om du har potentiale til at blive en vinder eller en taber. Hvordan det? Fordi, når du tænker HVAD kan jeg gøre, i stedet for HVORFOR sker det her for mig, så tænker du konstruktivt og er derfor tættere på dit mål. Det er derfor, når du tænker konstruktivt, at du bliver en vinder. Se, så tænker du nok, at det først er når du når dit mål, at du kan betragte dig selv som en vinder. Det er bare ikke tilfældet. Langt fra.

Du skal øve dig i at være konstruktivt tænkende, fordi det giver dig mere indsigt i hvad du kan gøre. Du ser hvad du skal hjem og øve og du ser hvad du skal gøre mere eller mindre af for at komme tættere på det mål du har sat dig.

Copyright Ridehesten.com
Når du tager lederskab for dig selv, får du også en hest der vil følge dig overalt.

Det er bare meget vigtigt at du ved, at målet er sekundært. Altså det mål der står i enden af din rejse. Der er også et mål i at se den person du udvikler dig til at blive på vejen derhen. Det er meget mere interessant hvor meget erfaring og hvor mange AHA-oplevelser du kan komme i rygsækken. Stol på mig. Jeg har overbevist rigtig mange om det her. Når først du har set hvad jeg mener, er du ustoppelig!

Giv det et forsøg. Du kommer ikke til at fortryde det!

Hvis ikke du vinder erfaring og laver fejl, så flytter du dig ingen steder. Derfor er det vigtigt at kigge på hvor meget du udvikler dig på vejen hen mod dit mål.

Nogle gange er fejlene faktisk en meget stor del af det du skal lære om dig selv. Nogle gange er det super vigtigt at kigge på, om netop denne fejl måske vil fortælle dig noget.

Nogle gange skal du ikke handle dig ud af tingene, nogle gange er ro og afventning svaret.

Hold fokus på hvad det er du siger til dig selv. Hvad er det for en historie du fortæller dig selv? Kigger du på det du er god til lige nu, eller kigger du på alle de ting der er gået galt og hvad der kan gå galt? Hvis du holder fokus på det sidste, så lever du i fortiden. Så flytter du dig ikke fremad. Så hiver du dig selv ned og dine tanker flyver rundt i alt det der ikke virker. Det giver ikke fremgang og udvikling, vel?

Hold øje med næste blogindlæg - Altså hvis du gerne vil flytte dig mentalt!

Kh Anja

Powermind Academy

Læs også

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Træn din mentale tilstand

08-08-2019 07:16, af Cecilia Lindahl

Mentaltræning er blevet mere brugt de seneste år, men der er sikkert stadig mange, der ikke helt er med på, hvad det er, eller hvilket udbytte man får ved mentaltræning

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Cathrine Dufour inviterer til en aften i stævnets tegn

21-03-2019 11:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Taps Rideklub og Dufour Club inviterer indenfor til en aften i stævnets tegn. Aftenens program kommer omkring alt fra forberedelse op mod store stævner, mentaltræning før man rider på banen til opfølgning på gode og mindre gode ture

Tør du gå efter førstepladsen?

14-11-2017 12:13, af Camilla T. Schrøder

Hvis du er god nok til at vinde en konkurrence, tør du så sige det tydeligt til omverdenen? Ifølge træner og coach Lars Mars Johansen skal man ikke lade janteloven spænde ben for sine præstationer

Foredrag med Rasmus Bagger

06-07-2011 07:21, af Nina Marie Villadsen
Onsdag den 13. juli 2011 kl. 19.00 holder Rasmus Bagger foredrag om mentaltræning i Herskabsstalden på Vilhelmsborg

Ny type workshop med mentaltræning

28-01-2011 14:05, af Maja Golles
Rasmus Bagger tilbyder nu workshopserie over 3 gange

Optimer din ridning med opvarmning og udstrækning

07-07-2017 11:53, af Camilla Tiefensee Schrøder

Der er mange fordele ved opvarmnings- og udstrækningsøvelser i forbindelse med ridning, fortæller fysisk træner Lars Mars Johansen i en artikelserie i det nye nummer af Ridehesten

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

May Sherif føl født på Tasmanien

19-09-2019 13:04, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den verdenskendte elitehingst May Sherif DVE 250, som har været død i ca. 15 år, har i foråret fået et afkom på Tasmanien og to mere er på vej

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Todt køresyg på Zangersheide

19-09-2019 10:21, af Britt Carlsen

Den ene lastbil fra Stutteri Ask kom til at holde i kø på motorvejen i mange timer, og det betyder, at Todt un Prince Ask ikke kommer til start i Sires of the World da han behandles for køresyge/transportsyge

Rekorder og 10. gang til DM for vallakken Lasse

19-09-2019 09:45, af Annika Knudsen Lorentsen

I den kommende weekend løber DM i military af stablen hos Sportsrideklubben, og i den forbindelse sætter to ekvipager rekord, da de også deltog ved DM i TREC i sidste uge. For Niels Goldschmidt og hesten Lasse er det desuden 10. gang de deltager ved DM i military

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

OL-rytter suspenderet efter mishandling

19-09-2019 15:17, af Cecilia Lindahl

Den belgiske militaryrytter Joris Vanspringel er suspenderet efter mishandling af en pony under en militaryclinic tilbage i november 2018

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend