Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Copyright Ridehesten.com
Når du er i ro med dig selv, får du også en meget mere intens samhørighed med din hest.

Velkommen i klubben. Du er ikke den eneste.

Nogle gange tager jeg også mig selv i at tænke de tanker. Jeg har bare øvet mig i at flytte mig hurtigt igen. Det er der guldet ligger. Det handler ikke om at være glad og positiv hele tiden. Det handler blot om at kunne flytte sig væk fra det der trækker dit selvværd og humør ned. Det vil sige, at evnen til at tænke konstruktivt er det vigtigste du kan gøre.

Når du begynder at tænke HVAD i stedet for HVORFOR, så sker der noget!

Det er blandt andet gennem disse to ord, at du hurtigt kan se om du har potentiale til at blive en vinder eller en taber. Hvordan det? Fordi, når du tænker HVAD kan jeg gøre, i stedet for HVORFOR sker det her for mig, så tænker du konstruktivt og er derfor tættere på dit mål. Det er derfor, når du tænker konstruktivt, at du bliver en vinder. Se, så tænker du nok, at det først er når du når dit mål, at du kan betragte dig selv som en vinder. Det er bare ikke tilfældet. Langt fra.

Du skal øve dig i at være konstruktivt tænkende, fordi det giver dig mere indsigt i hvad du kan gøre. Du ser hvad du skal hjem og øve og du ser hvad du skal gøre mere eller mindre af for at komme tættere på det mål du har sat dig.

Copyright Ridehesten.com
Når du tager lederskab for dig selv, får du også en hest der vil følge dig overalt.

Det er bare meget vigtigt at du ved, at målet er sekundært. Altså det mål der står i enden af din rejse. Der er også et mål i at se den person du udvikler dig til at blive på vejen derhen. Det er meget mere interessant hvor meget erfaring og hvor mange AHA-oplevelser du kan komme i rygsækken. Stol på mig. Jeg har overbevist rigtig mange om det her. Når først du har set hvad jeg mener, er du ustoppelig!

Giv det et forsøg. Du kommer ikke til at fortryde det!

Hvis ikke du vinder erfaring og laver fejl, så flytter du dig ingen steder. Derfor er det vigtigt at kigge på hvor meget du udvikler dig på vejen hen mod dit mål.

Nogle gange er fejlene faktisk en meget stor del af det du skal lære om dig selv. Nogle gange er det super vigtigt at kigge på, om netop denne fejl måske vil fortælle dig noget.

Nogle gange skal du ikke handle dig ud af tingene, nogle gange er ro og afventning svaret.

Hold fokus på hvad det er du siger til dig selv. Hvad er det for en historie du fortæller dig selv? Kigger du på det du er god til lige nu, eller kigger du på alle de ting der er gået galt og hvad der kan gå galt? Hvis du holder fokus på det sidste, så lever du i fortiden. Så flytter du dig ikke fremad. Så hiver du dig selv ned og dine tanker flyver rundt i alt det der ikke virker. Det giver ikke fremgang og udvikling, vel?

Hold øje med næste blogindlæg - Altså hvis du gerne vil flytte dig mentalt!

Kh Anja

Powermind Academy

Læs også

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Cathrine Dufour inviterer til en aften i stævnets tegn

21-03-2019 11:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Taps Rideklub og Dufour Club inviterer indenfor til en aften i stævnets tegn. Aftenens program kommer omkring alt fra forberedelse op mod store stævner, mentaltræning før man rider på banen til opfølgning på gode og mindre gode ture

Tør du gå efter førstepladsen?

14-11-2017 12:13, af Camilla T. Schrøder

Hvis du er god nok til at vinde en konkurrence, tør du så sige det tydeligt til omverdenen? Ifølge træner og coach Lars Mars Johansen skal man ikke lade janteloven spænde ben for sine præstationer

Foredrag med Rasmus Bagger

06-07-2011 07:21, af Nina Marie Villadsen
Onsdag den 13. juli 2011 kl. 19.00 holder Rasmus Bagger foredrag om mentaltræning i Herskabsstalden på Vilhelmsborg

Optimer din ridning med opvarmning og udstrækning

07-07-2017 11:53, af Camilla Tiefensee Schrøder

Der er mange fordele ved opvarmnings- og udstrækningsøvelser i forbindelse med ridning, fortæller fysisk træner Lars Mars Johansen i en artikelserie i det nye nummer af Ridehesten

Ny type workshop med mentaltræning

28-01-2011 14:05, af Maja Golles
Rasmus Bagger tilbyder nu workshopserie over 3 gange

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Der er stjålet for omkring en halv million

22-05-2019 12:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Herning Rideklub har været udsat for indbrud, og i den forbindelse er der stjålet 55 sadler og andet rideudstyr til en værdi af omkring en halv million kroner

Stor glæde hos hestebranchen over nye EU-regler

22-05-2019 13:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Med et nyt direktiv fra EU åbnes der nu op for, at de enkelte EU-lande kan fravælge at lade handel med levende dyr være omfattet af en udvidet forbrugerbeskyttelse

To nye topheste til Anna Kasprzak

18-05-2019 17:36, af Thomas Bach Jensen

Anna Kasprzak har erhvervet to sorte hingste fra Helgstrand Dressage, og de to topheste er netop ankommet hos Kasprzak Dressage i Haderslev

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

Unge danske ryttere på toppen i Aalborg

18-05-2019 20:28, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dannebrog kom til tops i samtlige klasser for pony- junior- og ungryttere både fredag og lørdag ved det Aalborg Dressage Event. Dagens vindere blev Alexander Helgstrand, Sara Aagaard Hyrm, Maja Juul samt Søren Wind i U25-Grand Prixen

Muligt herpestilfælde på Mors

18-05-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

En pony med svære symptomer og lammelse i bagparten blev aflivet på Mors natten til fredag. Dyrlægen stillede diagnosen herpes, men der mangler stadig endeligt svar på prøverne

Hjernerystelse giver alvorlige senfølger

20-05-2019 13:07, af Merete Haahr

Hjernerystelse er desværre noget, mange ryttere kender til, og 5% af alle skader i forbindelse med ridning er hjernerystelse. Nu viser ny forskning, at hjernerystelse giver alvorlige senfølger

DV-hest giver Sönke Rothenberger nyt håb

20-05-2019 16:08, af Thomas Bach Jensen

Den tyske landsholdsrytter i dressur, Sönke Rothenberger, har investeret i en 5-års DV-hest, som han ser som et lys i horisonten efter den voldsomme brand på familiens ridecenter for knap tre måneder siden

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner