Samling med Landstræneren

04-01-2020 17:36, af Amira Aasted Jespersen

Vi har været til træningssamling hos Dennis Fisker. En træningssamling som gav mange tips og tricks, blandt andet træning af changementer. Vi har også vundet guld til Sjællandsmesterskabet

Copyright Ridehesten.com

Vi har været afsted til samling med Dennis Fisker, som jeg havde set frem til. Det var en fredag, som jeg husker tydeligt,  for det var frygteligt vejr. Hold da op, hvor det regnede og blæste.

Men jeg fik sadlet op og opvarmet Panda, så hun var klar. Vi fik rigtigt meget med hjem i ærmet som man siger. Det var rigtigt godt med nogle andre øjne på os. Vi fik trænet en del changementer og fik nye måder, vi kunne gøre det på. Det var rigtigt dejligt.

Guld til Sjællandmesterskabet
Vi blev enige om at melde til Sjællandmesterskabet for Junior, som i år bliver afholdt i Karlslunde. Det er faktisk noget, vi har set frem til siden foråret, hvor vi blev enige om at blive klar til det. Men da det lå noget senere på året end vi havde forventet, var vi ikke sikre på, om vi ville ride det. Vi forventede nemlig, at det var på samme tidpunkt, som vores forberedelse til MB klasserne. Vi var derfor usikre på, om det ville forstyrre for meget.

Men med et godt samarbejde med min træner Lisbet Seierskilde, så mente vi godt, at jeg kunne prøve at være med.

Tidlig op
Da klassen allerede startede kl 08.00 om morgen, var det tidlig op for at gøre os klar. Vi havde nemlig over 1 times kørsel derop. Panda er jo en hest, der lige skal stå og slappe lidt af, når vi kommer frem.  Vi har efterhånden fundet ud af, at det er sådan hun fungerer bedst.

Jeg mener, at jeg var den 3. rytter, der skulle på banen, så det var bare ind og gøre sit bedste. Og ja det gjorde hun bestemt også.  Jeg havde nok det bedste travprogram nogensinde, så det var bare så fedt. Men det bedste var, at vi endte ud med at vinde guldet.

Hun er en pige, som bare gør sit bedste hver gang, og jeg glæder mig bare så meget til fremtiden sammen med min smukke pige Mandalay. 
Lige nu er jeg i fuld gang med min eksamen, og efter nytår forsætter jeg med min eksamen, så jeg har helt bestemt masser at se til pt.

Jeg vil ønske jer alle sammen en god jul og et rigtigt godt nytår, så lov mig at i passe på hinanden samt på jeres heste.

Amira Aasted

Læs også

Spændende tid og føl på vej

30-06-2020 07:03, af Amira Aasted Jespersen

Selvom der har været corona, som har givet nogle lidt svære omstændigheder i forhold til mange ting, så har jeg haft mange nye oplevelser den seneste tid

Ponyfar - Digital stalking to Go!

26-06-2020 16:55, af Ponyfar

Ponyfar, kender du de to apps, der hedder ”DRF Dressur” og ”Equipe”? Hvis ikke så er det vist på tide....

Hvad skal du vide i folingssæsonen?

05-06-2020 10:41, af Philip Chr. Ulrich

Hvis du tror, at du ved at læse denne blog, vil få kvalificeret input til folinger og efterfølgende insemineringer, så må jeg desværre skuffe dig. Kvalificeret information har jeg intet af. Men jeg kan fortælle om, hvad man som pårørende i denne tid skal være forberedt på

En spændende tid

26-11-2018 19:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger Johanne har fået en ny hingst i træning, og så har hun været til Christmas Show med sin lillesøster springpony

Ny Danmarksmester i distance

04-08-2019 10:31, af Cecilia Lindahl

Johanne Hvid og hesten Hedonizt er ny Danmarkmester i distance efter et fantastisk flot ridt, hvor ekvipagen sammen har redet 120 km i over 25 graders varme

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

Johanne Hvid: Danmarksmester i distance

09-07-2012 13:57, af Signe Wiese
Det blev Johanne Hvid på Flino ox, der med en flot præstation ved Danmarksmesterskabet, kan bryste sig af titlen som Danmarks bedste distanceekvipage 2012

Ny nordjysk hesteklinik

09-09-2011 10:58, af Signe Wiese
Den 1. september 2011 åbner fagdyrlæge Johanne Cæsar Juul ”Rebild Hestepraksis”

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Spanien vinder distance

28-08-2014 22:43, af Britt Carlsen

WEG - I mudder og pløre blev det spanske hold vinder af holdkonkurrencen i distance - danske Johanne  Hvid faldt for tidsgrænsen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Rytter og avler i opdrætterfællesskab med dyrlæge