Toilet paper challenge (video)

10-04-2020 09:13

Rikke Arkesteijn

I disse tider, hvor alle klubaktiviteter er aflyst, kan det være svært at holde motivationen oppe, og det er derfor vigtigt at huske at lave lidt sjov med hestene. Selvom mine heste normalt er distanceheste, skal der selvfølgelig også være plads til sjov og spas indimellem

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Da statsministeren for første gang holdt pressemøde omkring covid-19, og dermed lukkede Danmark ned, så flygtede alle danskere ned i supermarkederne for at hamstre blandt andet alt det toiletpapir som overhovedet var muligt. Nu sidder rigtig mange danskere med toiletpapir nok til de næste 3 år, men man kan altså også bruge det til noget andet end at tørre bagdel med. På de sociale medier har flere sportsudøvere lagt videoer op af øvelser med toiletruller eller kæledyr som hopper over en mur ad toiletruller. Fodboldspillere jonglerer for eksempel med toiletpapir, ja kun fantasien sætter grænser. For nyligt så jeg en video på Facebook, og tænkte med det samme ”challenge accepted!”. Der gik ikke længe før min mor var hyret som fotograf, Ossie blev sadlet op og resten kan du se på videoen som jeg har lavet.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Hvis jeg skal være helt ærligt så lykkedes det ikke i første forsøg, og som en god undskyldning så blæste det også en del! Ossie var super sød til at gøre som han blev bedt om, og jeg tror også han synes det var sjovt at lave noget andet. Det er virkelig en super sjov og udfordrende måde, hvorpå man kan variere sin træning og træne rytterens balance. Du er måske selv sendt hjem fra skole og arbejde, samtidigt med at undervisning er aflyst og du ikke må komme til stævner. Det kan være der er restriktioner for hvor mange man må ride med, på det sted hvor du har din hest, og på den her måde kan vi skabe noget fælles, men hver for sig!

Du skal være meget velkommen til at prøve det selv, slå det op på de sociale medier og udfordre dine ridekammerater. Jeg har prøvet at lave forskellige udgaver af challengen, og du bestemmer selvfølgelig selv hvor langt du vil gå!

Læs også

Året der gik i Team Arkesteijn

24-12-2020 10:53, af Rikke Arkesteijn

Distancesæsonen 2020 er slut, og der går lige et par måneder inden stævnerne starter igen. Vi kan se tilbage på et relativt roligt år, i distanceridningens tegn, men der er dog stadig nogle gode oplevelser at snakke om

Vigtigheden ved sunde hove

27-11-2020 07:21, af Rikke Arkesteijn

Du har måske hørt ordsproget ”ingen hov, igen hest” før, men hvad betyder det egentlig, og er der noget om snakken? I søndags havde jeg elever fra Dansk Hovbeskærer skole forbi, hør her hvordan det gik

Derfor bruger jeg limsko på mine distanceheste

30-10-2020 06:56, af Rikke Arkesteijn

Du har måske set, at mine heste nogle gange har nogle boots på, men det ligner alligevel ikke helt boots. Jeg bruger limsko på mine heste, hvilket jeg er rigtig glad for. I dette blogindlæg vil jeg fortælle mere om, hvad det er for nogle sko, og hvorfor jeg er glad for dem

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Trine Askjær-Jørgensen

Trine Askjær-Jørgensen
20 24 29 28
taj@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Charlotte Dujardin har solgt Gio

25-10-2021 22:33, af Kristine Ulsø Olsen

Charlotte Dujardin har netop offentliggjort at hun har solgt den lille imponerende vallak Gio, som i hun år både har vundet individuelt OL og EM-bronze på. Gio med kaldenavnet Pumpkin, forbliver i England hvor han fremover skal rides af stortalentet Annabella Pidgley

Nanna Merrald er ny rytter på Blue Hors Don Olymbrio

26-10-2021 09:28, af Annika Knudsen Lorentsen

Deltagerlisterne for CDI3* på Blue Hors afslører, at Nanna Skodborg Merrald har overtaget tøjlerne på avlshingsten Blue Hors Don Olymbrio, som senest blev startet tilbage i januar 2020 af Agnete Kirk Thinggaard

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Cathrine og Cassidy tilbage som vindere i Herning (video)

22-10-2021 21:52, af Annika Knudsen Lorentsen

De dygtige dressurheste dansede her til aften i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning, hvor de blev flot fremvist af deres ryttere. Sejren blev dansk, da Cathrine Dufour leverede en fremragende præstation, som blev belønnet med mere end 77 procent – en præstation som Cathrine også selv var særdeles glad for og hun udtrykte stor taknemmelighed overfor sin mangeårige partner Atterupgaards Cassidy

17-årig tysker fløj over 2 meter (video)

23-10-2021 16:33, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved World Cup Herning 2021 er der netop afviklet Six Bar-springning og her blev det tyske Johanna Beckmann, der tog sejren, som den eneste fejlfrie over hele 2 meter

Fra chancehest til international sejr i Boxen (video)

23-10-2021 12:27, af Kristine Ulsø Olsen

Det var en kæmpe oplevelse for Benedikte Brebøl Windfeld, da hun i går vandt sin første internationale start ved Almased Dressage Amateurs i Herning. Det har dog ikke altid stået skrevet i kortene at hun og Lorenzo skulle nå hertil, da hendes forældre for ni år siden købte den store vallak som chancehest for 30.000

DV-hoppen Fiontini er solgt igen – denne gang til USA

21-10-2021 09:33, af Thomas Bach Jensen

Ved et besøg hos Patrik har den internationalt succesfulde Grand Prix-rytter Anna Buffini forelsket sig i den yderst talentfulde hoppe, og Fiontini – der var ejet i fællesskab af Stutteri EVO og Helgstrand Dressage – kan nu se en fremtid i møde i USA

Søren stiler efter VM med Todt Un Prince Ask (video)

21-10-2021 14:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Todt Un Prince Ask er tilbage på startlisten efter en skadesperiode, hvor han i denne uge går nogle mindre klasser ved World Cup Herning. Hingstens faste rytter Søren Møller Rohde, chefberider på Stutteri Ask, håber på, at de bliver klar til VM her i Herning næste sommer

World Cup-følauktionen: En bragende succes!

23-10-2021 18:42, af Thomas Bach Jensen
Avl|

DWB World Cup Foal Auction blev i aften et brag af en succes med rekord på salgsprocent, toppris og gennemsnitspris. Dyreste føl fik hammerslag på 49.000 euro

Dufour og Krüth i tæt løb om sejren