LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

15:23 Dujardin elimineret i stewardkontrol Tyskland guld - Holland Sølv - Sverige bronze

Blog: Det handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger

15-02-2019 21:23, af Rebecca Sofie Larsen

For Rebecca handler det ikke om at finde den perfekte hest, men om at se muligheder i stedet for begrænsninger

Copyright Ridehesten.com

Du kender måske til følelsen af, at du har det her billede inde i hovedet af, hvordan din drømmehest skal se ud; hvilket køn den skal være, alder osv. Men det er vigtigt at huske på, at et liv med heste handler om mere end bare at finde sin drømmehest. - Det handler nemlig om, hvordan du kan blive den ideelle partner for din hest, sådan at jeres samarbejde kan fungere bedst muligt.

Jeg møder ofte folk, som udelukkende fokuserer på, hvem hesten er efter, om det er en hoppe, vallak eller hingst og om den er rød og har tre eller fire hvide sokker. Det er der som udgangspunkt heller ikke noget galt med, hvis eksempelvis køn/afstamning eller alder har en betydning for det, man gerne vil bruge den til. Min opfattelse er desværre bare, at nogle mennesker vælger heste fra, fordi de ikke lige har de der fire hvide sokker eller fordi den ikke har en fin afstamning. Personligt har jeg da også haft et indre billeder af, hvordan min ”drømmehest” skal være, men jeg synes det er vigtigt ikke at låse sig fast på en masse krav om, hvordan den eksempelvis skal se ud. For mig handler det om, at finde en hest man føler sig tilpas med og som man føler, at man kan arbejde med. Det handler om, hvordan du kan være din bedste udgave af dig selv, når du er sammen med de kære dyr, og det kan man altså ikke, hvis man ikke har den rette ”connection” mellem hest og rytter.

Mit liv med hestene handler meget om, hvordan jeg sammen med hesten kan udvikle mig og drage erfaringer af mine oplevelser, derfor er det vigtigt for mig altid at se muligheder i stedet for begrænsninger - selv om det til tider kan være svært. 

Den hest jeg har nu, kræver eksempelvis meget viden om adfærd, da han har en del med sig i bagagen fra tidligere steder. Jeg prøver at læse en masse og søge professionel hjælp, når der er brug for det.

For mig at se handler det også om at sørge for at ”sætte en masse penge i banken” så jeg senere kan hæve dem igen. Jeg er med andre ord nødt til at fylde en masse positive oplevelser i min hest, og herved vil han også hjælpe mig, når der er brug for dette. Feks når vi er på stævnepladsen.

Mange hilsner Rebecca

Læs også

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

”Skal du med til stævne i weekenden?”

06-08-2019 08:16, af Philip Chr. Ulrich

(ja, det skal du). For rigtig mange hestefolk er weekender lig med stævneaktivitet. For os ikke-hestemennesker som alligevel befinder os i dette parallelunivers, er stævner lig med en masse spørgsmål

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

Et skridt tilbage kan også være vejen frem

20-12-2018 09:35, af Rebecca Sofie Larsen

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang, sådan fortæller Junior-blogger Rebecca i denne måneds blogindlæg

Brand på stutteri Klosterheden

31-10-2013 08:39, af Nina Marie Villadsen

Tidligt i morges vågnede Margit Ørum op til en brændende staldbygning og måtte hurtigt i gang med at redde staldens fem heste ud i sikkerhed med hjælp fra den tidligere staldpige Rebecca - alle er nu i sikkerhed og har det godt

Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Weekendens ECCO Cup-kvalifikation i Herning

18-03-2018 16:33, af Thomas Bach Jensen
Pony|

Herning Rideklub har i weekenden afholdt ponylandsstævne i dressur med ECCO Cup-kvalifikation, hvor en nordjysk rytter synes at gå i sin fars fodspor

At være handicappet kan også være en fordel

19-12-2018 16:41, af Rebecca Sofie Larsen

Øgning skråt igennem, vend op ad midterlinjen, se hen mod næste spring, - ja det er måske ikke det sværeste for langt de fleste ryttere, men for mig er det. For mig er hver form for ridning en daglig udfordring.  Jeg er nødt til konstant at ride på fornemmelsen og tilliden til min hest er altafgørende, fortæller Ridehesten Juniors nye blogger Rebecca Sofie Larsen

Når man skal finde en ny springunderviser

03-06-2019 15:06, af Rebecca Sofie Larsen

Lige efter Armantic blev skadet, meddelte vores daværende springunderviser, at han startede et nyt job i Tyskland, hvilket jo betød, at han skulle flytte til Tyskland og at vi nu skulle ud og finde en ny. Dette har dog vist sig at være lettere sagt end gjort… Læs her hvorfor

Ridesporten kostede 22-årig livet

06-09-2016 14:21, af Tonya Bille Nielsen

Sidste onsdag kostede ridesporten endnu et ungt liv, Rebecca Weissbard fra Long Island. Her blev hun ved et springstævne erklæret død på ulykkesstedet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Kom med indenfor hos Patrik Kittel & Lyndal Oatley

14-08-2019 13:47, af Kristine Ulsø Olsen

Dressurrytterparret Patrik Kittel og Lyndal Oatley har fået opbygget et rent hesteparadis. Kom med indenfor når de viser rundt på deres drømmested 

Rigmor: Vi er over the moon!

18-08-2019 13:29, af Cecilia Lindahl

Danmark får endnu en guld- og sølvmedalje til samlingen. Alexander Helgstrand og Liva Guldager Nielsen har begge leveret pragtpræstationer over 80%-grænsen

Ponyerne er klar til EM i Polen

14-08-2019 09:52, af Kristine Ulsø Olsen
Pony|

 Europas dygtigste ponyryttere er i denne uge til EM i polske Strzegom for at dyste om medaljer og i dag skal dressurrytterne ride første del af holdkonkurrencen 

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen 

Danmark har 3 ryttere med i A-finalen