Blog: Det handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger

15-02-2019 21:23, af Rebecca Sofie Larsen

For Rebecca handler det ikke om at finde den perfekte hest, men om at se muligheder i stedet for begrænsninger

Copyright Ridehesten.com

Du kender måske til følelsen af, at du har det her billede inde i hovedet af, hvordan din drømmehest skal se ud; hvilket køn den skal være, alder osv. Men det er vigtigt at huske på, at et liv med heste handler om mere end bare at finde sin drømmehest. - Det handler nemlig om, hvordan du kan blive den ideelle partner for din hest, sådan at jeres samarbejde kan fungere bedst muligt.

Jeg møder ofte folk, som udelukkende fokuserer på, hvem hesten er efter, om det er en hoppe, vallak eller hingst og om den er rød og har tre eller fire hvide sokker. Det er der som udgangspunkt heller ikke noget galt med, hvis eksempelvis køn/afstamning eller alder har en betydning for det, man gerne vil bruge den til. Min opfattelse er desværre bare, at nogle mennesker vælger heste fra, fordi de ikke lige har de der fire hvide sokker eller fordi den ikke har en fin afstamning. Personligt har jeg da også haft et indre billeder af, hvordan min ”drømmehest” skal være, men jeg synes det er vigtigt ikke at låse sig fast på en masse krav om, hvordan den eksempelvis skal se ud. For mig handler det om, at finde en hest man føler sig tilpas med og som man føler, at man kan arbejde med. Det handler om, hvordan du kan være din bedste udgave af dig selv, når du er sammen med de kære dyr, og det kan man altså ikke, hvis man ikke har den rette ”connection” mellem hest og rytter.

Mit liv med hestene handler meget om, hvordan jeg sammen med hesten kan udvikle mig og drage erfaringer af mine oplevelser, derfor er det vigtigt for mig altid at se muligheder i stedet for begrænsninger - selv om det til tider kan være svært. 

Den hest jeg har nu, kræver eksempelvis meget viden om adfærd, da han har en del med sig i bagagen fra tidligere steder. Jeg prøver at læse en masse og søge professionel hjælp, når der er brug for det.

For mig at se handler det også om at sørge for at ”sætte en masse penge i banken” så jeg senere kan hæve dem igen. Jeg er med andre ord nødt til at fylde en masse positive oplevelser i min hest, og herved vil han også hjælpe mig, når der er brug for dette. Feks når vi er på stævnepladsen.

Mange hilsner Rebecca

Læs også

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ressourcespild uden hestevelfærd

31-05-2019 20:38, af May-Britt Kattrup fra Liberal Alliance
Blog|

Igen og igen ser vi hestetrailer og lastbiler blive stoppet på vej til stævner, kåringer el. lign. Total spild af politiets ressourcer, som i stedet burde bruges på at komme ud, når folk oplever indbrud eller bliver overfaldet

Hvordan kan man udnytte tiden bedst muligt med sin hest, når den er skadet?

19-03-2019 11:26, af Rebecca Sofie Larsen

Har du også svært ved at finde ud af, hvordan du skal stimulere din hest, når den står med en skade? Jeg fortæller i denne blog om, hvad jeg har gjort for at stimulere min skadede hest

Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Et skridt tilbage kan også være vejen frem

20-12-2018 09:35, af Rebecca Sofie Larsen

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang, sådan fortæller Junior-blogger Rebecca i denne måneds blogindlæg

Italiensk Europamester i reining

16-08-2015 18:54, af Jytte Lemkow

EM Aachen - Hos Westernrytterne har der også været finale i dag, i reining som hos dem svarer til "vores" dressur. Danmark var repræsenteret af Rebecca Jensen

Weekendens ECCO Cup-kvalifikation i Herning

18-03-2018 16:33, af Thomas Bach Jensen
Pony|

Herning Rideklub har i weekenden afholdt ponylandsstævne i dressur med ECCO Cup-kvalifikation, hvor en nordjysk rytter synes at gå i sin fars fodspor

Brand på stutteri Klosterheden

31-10-2013 08:39, af Nina Marie Villadsen

Tidligt i morges vågnede Margit Ørum op til en brændende staldbygning og måtte hurtigt i gang med at redde staldens fem heste ud i sikkerhed med hjælp fra den tidligere staldpige Rebecca - alle er nu i sikkerhed og har det godt

At være handicappet kan også være en fordel

19-12-2018 16:41, af Rebecca Sofie Larsen

Øgning skråt igennem, vend op ad midterlinjen, se hen mod næste spring, - ja det er måske ikke det sværeste for langt de fleste ryttere, men for mig er det. For mig er hver form for ridning en daglig udfordring.  Jeg er nødt til konstant at ride på fornemmelsen og tilliden til min hest er altafgørende, fortæller Ridehesten Juniors nye blogger Rebecca Sofie Larsen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente