Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Copyright Ridehesten.com
Vær kræsen. Vælg nøje hvad og hvem du lukker ind. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

”Min telefon er vigtigere end jeg er”…. Den svier lidt, gør den ikke?

Lad os lige se på hvad det egentligt betyder.

Du har helt sikkert en kode til din telefon, er det ikke rigtigt? Det er jo ”sådan noget man skal have”..

Du vil jo gerne sikre dig mod, at andre kan gå ind i det allerhelligste. Derinde hvor alle de følsomme oplysninger ligger.

Du har med sikkerhed både:

  • Telefonnumre
  • Beskeder
  • Mails
  • Billeder
  • Videoer
  • Osv liggende.

Men du har sikkert også:

  • Nemid
  • Kortoplysninger

… og jeg kunne blive ved, liggende.

Dét beskytter du med dit liv - Eller i hvert fald minimum med én sikkerhedskode.

Du vil både beskytte dig selv (og din telefon) mod folk der vil snage og i værste tilfælde, stjæle den.

Så, hvis uheldet nu skulle være ude, så har du i det mindste sikret, at tyven ikke kan komme ind og udnytte alt det der ligger på telefonen.

Super klogt, at du beskytter din telefon på den måde.

Men, beskytter du sig selv?

Beskytter du dit allerhelligste indeni, mod dårlig energi og mennesker der ikke giver dig noget godt?

Mod mennesker der stjæler din energi?

Hvis du følger mig her, på Facebook eller Instagram, så ved du også, at jeg taler meget om at tage ansvar. Jeg taler om det faktum, at du altid skal tage ansvar for hvad der sker for dig, med dig og imod dig.

Derfor klinger det måske lidt hult, når jeg her skriver om at beskytte dig selv mod mennesker der stjæler din energi.

For ingen kan jo stjæle noget fra dig, når du tager ansvar for din egen beskyttelse.

Men, tager du ansvar for din egen beskyttelse? - for det er præcist derfor jeg skriver, at ”du skal beskytte dig selv mod mennesker der vil stjæle din energi”.

For det vil mennesker og situationer gøre, hvis ikke du har en kode på dig selv.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Du skal simpelthen selv tage kontrollen over, hvem og hvad der får lov at komme helt ind og påvirke dig.

Hvordan gør du det, spørger du måske?

Det gør du ved at blive kræsen. Du skal udvikle en kræsen tilgang til, hvad og hvem du lukker helt ind.

Det er med andre ord kun de mennesker og situationer som du tillader adgang, der kan påvirke dig.

Hvis du lukker alt shit indenfor.

Altså mennesker, holdninger, ord, handlinger og situationer, så er der en banegård kørende indeni dig.

Det eneste du ikke kan høre, det er dig selv og din tro på dig selv og det du gør.

Du får med andre det liv du tillader.

Tillader du shit, får du shit.

Tillader du kun kærlighed og lethed, får du dét.

Tillad derfor kun mennesker og handlinger i dit liv, som gavner dig og den du gerne vil være.

Vælg kræsent og klogt, hvem og hvad der skal have lov at fylde i dit hoved.

Det der fylder i dit hoved, det tager tid fra det der virkeligt betyder noget.

Tid med farmor, søster, hesten, veninderne, far.

Den tid du bruger på at bekymre dig om andres meninger, og den tid du bruger på ar være ked af en andens holdning og handling, den tid er spildt.

Den tid du bruger på at rydde op efter alt det shit du tillader og inviterer ind i dit inderste, den tid kan du bruge på og sammen med dem du elsker i stedet.

Hvad vælger du ?

Kh Anja

Følg mig på Facebook her, og Instagram her. Eller bliv en del af min Facebook-gruppe her.

Læs også

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jonathan spændte stigbøjlerne op (video)

19-11-2020 19:11, af Thomas Bach Jensen

Den danske springrytter Jonathan Hvalsøe Saul, der er i beriderlære hos Böckmann Pferde i Tyskland, måtte for nylig spænde bøjlerne godt op, da han skulle ride staldens ponyhingst til sportstest

Tre dressurhingste omkring 900 point

22-11-2020 14:43, af Thomas Bach Jensen

Ved den afsluttende prøve ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter har dommerne i dag bedømt 15 dressurhingste. Holdet blevet toppet af tre hingste, der opnåede omkring 900 point

Jørgen Ravn fylder 70 år i dag

24-11-2020 14:02, af Thomas Bach Jensen

En af dansk ridehesteavls helt store profiler, den succesfulde opdrætter Jørgen Ravn, kan i dag fejre sin 70-års fødselsdag

Dansk rytter testet positiv i doping – foder under mistanke

24-11-2020 16:36, af Britt Carlsen

FEI har meddelt Dansk Ride Forbund, at militaryrytter Maibrit Laustsens hest Lillifee Ajk er testet positiv i en dopingtest foretaget ved UVM i Frankrig – foder er under mistanke

Over 2 millioner for dyreste hingst i Oldenburg

22-11-2020 21:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Auktionen i forbindelse med kåringen i Oldenburger Pferdezuchtverband i Vechta er netop afsluttet, og dyreste hammerslag faldt på en dressurpræmiehingst e. For Dance, som blev solgt for over 2 millioner danske kroner

Danske hingste i top ved Oldenburger-kåring

21-11-2020 18:47, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Der var dansk succes ved hingstekåringen i Oldenburg i Tyskland, hvor fløjhingsten er danskejet, mens en af præmiehingstene er både danskejet og avlet

Brandslanger reddede islænder op af mudder

21-11-2020 08:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt på ugen lykkedes det brandvæsnet på Falster at redde en islænder op af et mudderhul, som hesten sad ubehjælpeligt fast i

Hingsten Ferrari OLD er flyttet til sine nye tyske ejere

20-11-2020 17:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 8-årige hingst Ferrari OLD har forladt Helgstrand Dressage, og går nu en spændende fremtid i møde hos den tyske dressurstald Gestüt Ammerland

Auktionsføl vandt 35-dages testen (video)

22-11-2020 11:33, af Thomas Bach Jensen

Otte springhingste har i dag gået den afsluttende prøve ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter. Vinderen af prøven i springning blev hingsten Cordento II DWB

Talentfuld walisisk rytter har mistet livet