Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Copyright Ridehesten.com
Du vil altid være ensom og ked af det indeni, når du peger på andre i stedet for at kigge på dig selv.

Jeg gætter på en del gange.

Ved du hvorfor jeg ved det?

Fordi jeg selv har været der BIG TIME!

Jeg har haft kærester, veninder, arbejdskollegaer osv., som er blevet skrottet, fordi jeg havde brug for dramaet. Fordi jeg havde brug for at der var noget der larmede, for at undgå at kigge på mig selv!

Det var ikke noget jeg vidste da jeg gjorde det. Bevares. Så led var jeg heller ikke!

Men, jeg har med tiden fundet ud af, at det var derfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Jeg ville ikke se på mig selv. Det var nemmere at lege offer og nemmere at pege!

Jeg kunne i bund og grund ikke lide mig selv og havde derfor brug for at kontrollere andre. Hvis jeg fik alle andre til at gøre som jeg gerne ville have, ville alt jo bare være godt. Det ville jeg få ro af.

Men, når det så lykkedes og jeg stadig ikke var glad, måtte nogen lade livet. Så måtte en ven, en kæreste, et arbejde blive skåret fra. Udelukkende fordi jeg ikke var glad.

Jeg troede det handlede om menneskerne i mit liv, om det arbejde jeg havde, eller den fyr jeg så.

Men det handlede KUN om mig.

KUN MIG! Ingen andre.

Mit humør var styret af de mennesker der var omkring mig. Hvis de ikke handlede som jeg havde brug for, så blev de sorteret fra. Det kunne jo kun være dem der var noget galt med!

Ikk?

Som årene er gået, har jeg ransaget mig selv og har lige så stille filtret mit sind op. Én tråd ad gangen.

Jeg startede til psykolog og begyndte min mentale rejse.

Jeg lovede mig selv, at jeg ikke skulle finde nye venner eller kærester, før jeg havde fået trævlet alt op. Jeg var nødt til at finde mig selv. Jeg var nødt til at se på det jeg ikke havde villet se på – nogensinde!

Forstår du hvor jeg vil hen?

Jeg fortæller dig lige nu, det jeg ville ønske nogen havde fortalt mig dengang.

Hver gang du peger på noget eller nogen, så peger der tre fingre tilbage på dig.

Hver gang du peger, er det for at undgå at kigge på dig selv.

Hvorfor?

Fordi det er nemmere!

Det er så meget nemmere at skamme andre ud, for så at undgå at rette på dig selv.

Det er det nemmeste i hele verden at pege!

Du bliver bare ikke mere lykkelig af at pege. Tværtimod!

For når det heller ikke virker på humøret, at du peger på andre, hvad har du så tilbage?

Når du i bund og grund bare er godt og grundigt ulykkelig indeni, så kan du pege alt det du vil. Det hjælper bare ikke en skid. For når du mister dine venner og kærester, fordi du selv har smidt dem på porten, eller de har smidt dig på porten, så er du fucked!

Så er du helt alene.

Med dig selv.

Og de problemer du ikke gad kigge på i første omgang.

Så hvorfor skabe drama, for at undgå at kigge indad?

Hvorfor ikke bare gøre det fra nu af?

Du kommer til det på et eller andet tidspunkt uanset.

Copyright Ridehesten.com
Når du mærker hvad det gør ved dig at kigge indad, vil du aldrig tilbage til din gamle vane igen!

Så hvorfor ikke starte nu og få din glæde til at blusse indeni, fordi DU er glad.

Når du kigger på dig selv og arbejder med alle dine sider – grimme som smukke, så bliver du hel. Når du er hel, har du ikke behov for at pege og skabe drama. For så hviler du. Så er du ikke usikker og ked af det. Så bevæger du dig ikke rundt som ordenspoliti og bøddel. Det har du ikke behov for.

For når du er glad indeni, og når glæden er selvskabt, så ser du ikke hvad andre gør.

Du har ikke behov for at få dem til at rette ind.

Du tager ikke ansvar for hvad andre gør.

Du er bare glad for dig.

Og ved du hvad? – det er det eneste der betyder noget her i livet.

Trust me. I know!

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Unghingsten Blue Hors Dalian lever ikke mere

20-05-2020 12:54, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Hingsten Blue Hors Dalian, som tidligere på året opnåede godkendelse til afprøvning ved Dansk Varmblods Hingstekåring, er desværre død i en meget ung alder, bare 3 år gammel

Thomas Dolleris i kunstigt koma efter hjerneblødning

20-05-2020 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Thomas Dolleris Larsen blev den 17. maj ramt af en hjerneblødning, som er skyld i, at han nu er indlagt på Skejby Sygehus, hvor han ligger i kunstigt koma

Karoline Kjær med opråb til regeringen! (video)

18-05-2020 09:07, af Annika Knudsen Lorentsen

14-årige Karoline Sloth Kjær er, ligesom store dele af ridesporten, ked af, at det fortsat ikke er muligt at afholde, og dermed deltage, i ridestævner - og derfor har hun lavet en video, hvor hun kommer med sit opråb til regeringen

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger

24-05-2020 10:26, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den tredobbelte verdensmester Fiontini har fået skyllet embryoner ud, og nu er to rugehopper scannet drægtige med hjerteslag, og dermed skal Fiontini have tvillinger hvis alt går vel

Heslegård's Rismon tilbage på danske hænder

21-05-2020 16:02, af Kristine Ulsø Olsen

Grand Prix-hesten Heslegård's Rismon der i 2018 blev solgt til russiske Ekaterina Podlytkina er nu danskejet igen. Hingsten skal fremover være læremester for U25-rytteren Sandra Aagaard Hyrm

Dufour og Laudrup styrketræner på aktivitetsdag

20-05-2020 10:42, af Annika Knudsen Lorentsen

I morgen går det løs ved Dansk Ride Forbund og Trolle Companys aktivitetsdag, hvor vi skal være #aktivesammenhverforsig. Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup har planlagt styrketræning og glæder sig til at følge med på Instagram når hele ridesporten er aktive iført flotte T-shirts, som er blevet solgt med henblik på at samle penge ind til landets klubber

Har du den perfekte PL-hest til Camilla?

19-05-2020 07:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Pararytter Camilla Christensen, som har deltaget ved et utal af store mesterskaber, leder med lys og lygte efter den perfekte hest som hun kan ride frem mod en forhåbentlig udtagelse til PL i Tokyo næste år og måske VM på hjemmebane i 2022