Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Copyright Ridehesten.com
Du vil altid være ensom og ked af det indeni, når du peger på andre i stedet for at kigge på dig selv.
Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg gætter på en del gange.

Ved du hvorfor jeg ved det?

Fordi jeg selv har været der BIG TIME!

Jeg har haft kærester, veninder, arbejdskollegaer osv., som er blevet skrottet, fordi jeg havde brug for dramaet. Fordi jeg havde brug for at der var noget der larmede, for at undgå at kigge på mig selv!

Det var ikke noget jeg vidste da jeg gjorde det. Bevares. Så led var jeg heller ikke!

Men, jeg har med tiden fundet ud af, at det var derfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Jeg ville ikke se på mig selv. Det var nemmere at lege offer og nemmere at pege!

Jeg kunne i bund og grund ikke lide mig selv og havde derfor brug for at kontrollere andre. Hvis jeg fik alle andre til at gøre som jeg gerne ville have, ville alt jo bare være godt. Det ville jeg få ro af.

Men, når det så lykkedes og jeg stadig ikke var glad, måtte nogen lade livet. Så måtte en ven, en kæreste, et arbejde blive skåret fra. Udelukkende fordi jeg ikke var glad.

Jeg troede det handlede om menneskerne i mit liv, om det arbejde jeg havde, eller den fyr jeg så.

Men det handlede KUN om mig.

KUN MIG! Ingen andre.

Mit humør var styret af de mennesker der var omkring mig. Hvis de ikke handlede som jeg havde brug for, så blev de sorteret fra. Det kunne jo kun være dem der var noget galt med!

Ikk?

Som årene er gået, har jeg ransaget mig selv og har lige så stille filtret mit sind op. Én tråd ad gangen.

Jeg startede til psykolog og begyndte min mentale rejse.

Jeg lovede mig selv, at jeg ikke skulle finde nye venner eller kærester, før jeg havde fået trævlet alt op. Jeg var nødt til at finde mig selv. Jeg var nødt til at se på det jeg ikke havde villet se på – nogensinde!

Forstår du hvor jeg vil hen?

Jeg fortæller dig lige nu, det jeg ville ønske nogen havde fortalt mig dengang.

Hver gang du peger på noget eller nogen, så peger der tre fingre tilbage på dig.

Hver gang du peger, er det for at undgå at kigge på dig selv.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Hvorfor?

Fordi det er nemmere!

Det er så meget nemmere at skamme andre ud, for så at undgå at rette på dig selv.

Det er det nemmeste i hele verden at pege!

Du bliver bare ikke mere lykkelig af at pege. Tværtimod!

For når det heller ikke virker på humøret, at du peger på andre, hvad har du så tilbage?

Når du i bund og grund bare er godt og grundigt ulykkelig indeni, så kan du pege alt det du vil. Det hjælper bare ikke en skid. For når du mister dine venner og kærester, fordi du selv har smidt dem på porten, eller de har smidt dig på porten, så er du fucked!

Så er du helt alene.

Med dig selv.

Og de problemer du ikke gad kigge på i første omgang.

Så hvorfor skabe drama, for at undgå at kigge indad?

Hvorfor ikke bare gøre det fra nu af?

Du kommer til det på et eller andet tidspunkt uanset.

Copyright Ridehesten.com
Når du mærker hvad det gør ved dig at kigge indad, vil du aldrig tilbage til din gamle vane igen!

Så hvorfor ikke starte nu og få din glæde til at blusse indeni, fordi DU er glad.

Når du kigger på dig selv og arbejder med alle dine sider – grimme som smukke, så bliver du hel. Når du er hel, har du ikke behov for at pege og skabe drama. For så hviler du. Så er du ikke usikker og ked af det. Så bevæger du dig ikke rundt som ordenspoliti og bøddel. Det har du ikke behov for.

For når du er glad indeni, og når glæden er selvskabt, så ser du ikke hvad andre gør.

Du har ikke behov for at få dem til at rette ind.

Du tager ikke ansvar for hvad andre gør.

Du er bare glad for dig.

Og ved du hvad? – det er det eneste der betyder noget her i livet.

Trust me. I know!

Læs også

You snooze – You loose

12-01-2021 15:02, af Anja Nielsen

Okay, okay. Hvad mener jeg så lige med den smarte overskrift? Lad mig lige tage det første først

Er tålmodigheden ved at slippe op?

06-01-2021 14:14, af Anja Nielsen

Jeg forstår dig godt. Du har været så god! Du har accepteret at stævnerne lukkede ned. Du har holdt afstand. Du har brugt sprit, mundbind og hostet ned i ærmet

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ponyfamilie og danmarksmester på to år

17-01-2021 10:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

I Sorø bor en familie som på lidt over to år er gået fra ikke at have noget med heste at gøre til at eje tre dressurponyer, tilbringe minimum tre timer i stalden hver dag, og blive en af de yngste danmarksmester i ponydressur nogensinde

– Min voldelige kæreste tvang mig til at sælge hesten

16-01-2021 14:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Marias partner var psykisk og fysisk voldelig mod hende og tvang hende til at sælge sin elskede PRE-hest Malí, da han ville have Maria for sig selv. Men hun gav ikke op og kæmpede en lang og sej kamp for at få sit liv og sin bedste ven tilbage

Helgstrand opkøber OL-vinder Ludger Beerbaum Stables

17-01-2021 18:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage gør nu et storstilet forsøg på at erobre det internationale marked for springheste med et nyt opkøb og samarbejde med den tyske firdobbelte OL-vinder i springning Ludger Beerbaum

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

De er udtaget til Dansk Varmblods Hingstekåring